ساخت 15 روزه خانه برای سیل زده های سیستانی توسط قرارگاه جهادی امام رضا(ع)

به گزارش مجله هاستفا، مسئول قرارگاه جهادی امام رضای سیستان و بلوچستان گفت: جهادگران قرارگاه جهادی امام رضا برای 2 خانواده سیل زده ظرف دو هفته خانه ساخته است.

ساخت 15 روزه خانه برای سیل زده های سیستانی توسط قرارگاه جهادی امام رضا(ع)

جهت دریافت خدمات تخریب و بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حامد مقدم مسئول قرارگاه جهادی امام رضای سیستان و بلوچستان در تبادل نظر با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، درباره حضور در مناطق سیل زده گفت: قرارگاه جهادی امام رضای سیستان و بلوچستان حسب وظیفه ذاتی که دارد یکی از مواردی که باید ورود کند در بحث بحران ها و حوادث طبیعی و مواردی است که در نقاط مختلف کشور اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه ای که بچه های قرارگاه امام رضا در سیل های سال اخیر در مازندران، خوزستان و لرستان داشتند پس از ورود به منطقه و شناسایی کامل ایم موضوع را رصد می نمایند که کدام نقطه بیشترین آسیب را دیده و کمترین ورود افراد و NGO ها را داشته است که در این رصد منطقه فنوج که در غرب بلوچستان هست و 280 کیلومتر با چابهار فاصله دارد را انتخاب کردیم.

مقدم در این باره بیان نمود: این شهرستان در 4 روز اول سیل راه های مواصلاتیش قطع بود و تماس های تلفن و آنتن دهی تلفن نیز در آنجا قطع بود عملا مردم این منطقه هیچ ارتباطی با بیرون و فضای بیرون نداشتند و پس از ورود ما به منطقه که اولین گروه بودیم تقریبا توانستیم این مسائل را رفع کنیم و ما مدت 13 روز است که در این منطقه مستقر هستیم همچنین قرارگاه جهادی امام رضای مازندران و قرارگاه های تهران تیم های تخصصی شان را اعزام کردند و مجموعا با 45 نیروی متخصص در امر عمرانی و امور بحران در این شهرستان ورود کردیم.

وی با بیان اینکه پس از اینکه شناسایی کردیم و دیدیم خیلی از واحد ها و کپر ها خراب شده اضافه نمود: مهمترین شغل مردم اینجا دامپروری است و صندلی غیراستاندارد باعث تلفات بالای دام شده ورود ما به این عرصه بود که اولا درروستای رودبار فنوج 2خانه برای دو خانواده ای که خانه شان به طور کل در سیل تخریب شده بود در دست ساخت داریم و باید بگویم ظرف 48 ساعت دیگر خانه تحویل می گردد سقفشان زده می گردد و در کمتر از 15 روز این خانه ها توسط جهادگران ما ساخته شده اند.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضای سیستان و بلوچستان همچنین بیان کرد: در منطقه دشت انبرآباد بچه های ما بزرگترین آغول منطقه را با مساحت 320 متر را برای عشایر می زنند و در خود شهرستان فنوج هم چند مورد بحث ساخت سرویس بهداشتی داریم و در بخش کوتیک فنوج نیز یک آغول بزرگ اداث می کنیم.

مقدم ادامه داد: طبخ غذای روزانه به میزان 300 پرس و توزیع در روستا های صعب العبور داریم توزیع اقلام بهداشتی و مصرفی و تن ماهی را در نقاطی که صعب العبور هستند داریم و در کنار این هم اعزام تیم های دامپزشکی را در 48 ساعت آینده داشتیم آمار تلفات دام بسیار بالا بوده و بعد از سیل هم مریض هایی در دام ها ایجاد شده ان شالله طرح پایش و درمان دام ها را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 13 دامپزشک از نقاط مختلف کشور حضور خواهند داشت و به درمان دام ها اقدام خواهند کرد بیان کرد: در کنار این ان شالله قصدمان این است پس از اتمام پروژه های عمرانی بهداشتی درمانی ورود مستمر داشته باشیم و یاری به مشاغل و دامپروری یک سری نقاط را داشته باشیم و در حال حاضر تیم های ما در حال ساخت پروژه های عمرانی هستند و تا اتمام پروژه ها در منطقه حضور خواهند داشت.

بیماری مشترک نیست یک سری مواردی بعد سیل به وجود میاد یک سری مریض های خاصی ایجاد می گردد مثلا اسهال ها هست یا یک سری سرفه هایی است که باعث مرگ دام می گردد تلفات دام به وجود می آورد به دلیل سیل و سرما و مباحثی که به وجود آمده راحت قابل پیش بینی و درمان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2348

به "ساخت 15 روزه خانه برای سیل زده های سیستانی توسط قرارگاه جهادی امام رضا(ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 15 روزه خانه برای سیل زده های سیستانی توسط قرارگاه جهادی امام رضا(ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید