ساخت دیواره ساحلی که برای مقابله با امواج دریا کج می شود

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، دیواره های ساحلی در صورت حرکت موج های بزرگ و مرتفع به سمت ساحل نمی توانند به خوبی در برابر آنها مقاومت کنند. از سوی دیگر این دیواره ها دسترسی به آب دریا را محدود می کنند. یک سیستم جدید می تواند مشکل مذکور را حل نماید.

ساخت دیواره ساحلی که برای مقابله با امواج دریا کج می شود

این سیستم نوعی دیواره مسقف با پایه های متعدد است که در صورت عادی بودن شرایط به شکل سایبان در برابر دریا نصب می شود و در صورت توفانی شدن دریا قابلیت کج شدن دارد و سقف آن با چرخش در برابر موج دریا قرار گرفته و از وارد آمدن خسارت جلوگیری می کند.

این سازه توسط محققان دانشگاه پرینستون طراحی شده و در شرایطی که هوا عادی باشد در قالب چترهایی به شکل سایه بان آسایش مسافران و جهانگردان را تامین می کند. قطر هر یک از این چترها بعد از باز شدن به 8 متر می رسد و جنس آن از سیمان تقویت شده با ضخامت 102 میلیمتر است. ارتفاع هر یک از ستون های این سازه نیز به ده متر و مساحت آنها به 129 سانتیمتر مربع می رسد.

بر اساس برآوردها در صورت وقوع توفان و کج شدن دیواره این سازه در برابر آب، امکان مقاومت آن در برابر موج هایی با ارتفاع هشت متر نیز وجود خواهد داشت. از سازه یادشده می توان برای جمع آوری آب باران و نصب سلول های خورشیدی نیز استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3463

به "ساخت دیواره ساحلی که برای مقابله با امواج دریا کج می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دیواره ساحلی که برای مقابله با امواج دریا کج می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید