رنگ این سنگ های غول پیکر بعد از بارش باران عوض می گردد!

به گزارش مجله هاستفا، سنگ های عجیب روسیه

چند وقت پیش در روسیه و در اعماق زمین سنگ های بزرگ، مسطح و صافی پیدا شد که مثل مروارید بودند. سنگ های عجیبی که آنقدر صاف و گرد بودند که این تصور را به وجود می آوردند که آدم فضایی ها و یا انسان های اولیه آن ها را ساخته اند. برخی ها هم پا را فراتر گذاشته و می گفتند این ها تخم دایناسورند! نکته عجیب درباره این سنگ ها این است که هر بار با بارش باران سطح صاف، شفاف و صیقلی این رنگ ها کاملا تغییر رنگ می دهد! بازار شایعات درباره این سنگ ها داغ داغ بود و همه دنبال جواب معین برای چگونگی پیدایش این سنگ های عجیب بودند تا اینکه کارشناسان وارد عمل شدند و نظریه هایی را برای چگونگی به وجود آمدن این سنگ ها دادند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره این سنگ های غول پیکر و عجیب بیشتر بدانید.

رنگ این سنگ های غول پیکر بعد از بارش باران عوض می گردد!

این سنگ های غول پیکر چه هستند؟ تخم دایناسور؟ شهاب سنگ یا نشانه ای از تمدن های باستانی و آدم فضایی ها؟ مدتی قبل در یک معدن زغال سنگ و در 30 متری عمق زمین سنگ های عجیبی پیدا شد: 10 سنگ کره ای شکل که مقدار آن ها نصف قد انسان است؛ یک متر قطر دارند و تقریباً گرد و مسطح اند. سنگ هایی که آنقدر بی عیب و نقص اند که انگار به دست انسان ها درست شده اند پس بی علت نیست که مردم محلی ساخت آن ها را به آدم فضایی ها و یا انسان های اولیه نسبت داده اند! اما همانطور که گفتیم کارشناسان نظر منطقی تری دارند به عقیده آن ها این سنگ ها فقط به علت فرآیندهای زمین شناسی به وجود آمده اند دقیقاً مثل همان فرآیندی که مروارید را درون صدف به وجود می آورد.

اما چیزی که آن ها را اسرار آمیزتر می نماید این است که رنگ آن ها با بارش باران تغییر می نماید! محل کشف این سنگ ها معدن زغال سنگی در منطقه نازاروو سیبری بود و به محض پیدا شدن به وسیله کارگران معدن، انواع و اقسام سوالات فکر مردم را مشغول کرد: شاید این سنگ ها تخم های فسیل شده دایناسور هستند و یا شواهدی از یک تمدن گم شده، اشیایی از سیارات دیگر و یا فقط سنگ هایی که بعد از میلیون ها سال به این شکل در آمده اند؟

اما عجیب این است که بعد از باران رنگ آن ها به صورت زنگ زده در می آید. برخی ها می گویند این تخم ها که حدود یک متر ارتفاع دارند به وسیله تمدن های باستانی ساخته شده اند. اما متخصصان روسی اعتقاد دارند که این سنگ ها در اثر تجمع غیر عادی ماسه، گل و دیگر مواد معدنی به وجود آمده اند و در اثر فرآیندهای طبیعی در طی میلیون ها سال به این حال و روز در آمده اند.

بعد از پیدا شدن این سنگ های غول پیکر در معدن زغال سنگ اهالی سیبری کاملا شگفت زده شده اند اما چیزی که این سنگ ها را مجذوب نماینده نموده این است که آن ها کاملا گرد و هموارند و حتی بعد از باران تغییر رنگ می دهند. این سنگ ها در کنار هم طوری قرار گرفته بودند که این تصور را ایجاد می شد که انگار یک غول ماقبل تاریخ آن ها را این طور کنار هم چیده است. حتی برخی ها هم می گویند که این ها تخم دایناسورها هستند! اما متخصصان خیلی زور با یک نظریه علمی به همه این شایعات انتها دادند!

کارشناسان روسی بعدها شرح دادند که این پدیده در اثر ترکیب شن، گل و مواد معدنی در اثر فرایندهای میلیون ساله به وجود آمده اند. مواد سازنده این توپ ها حول یک هسته که می تواند تکه ای فسیل باشد شکل می گیرند. آبی که در زیر زمین در جریانه و از سنگ ها عبور می نماید هم به یاری این فرایند می آید و مواد معدنی ای را به جای می گذارد که باعث شکل گیری این سنگ ها می شوند. این سنگ های کره ای درست شکلی شبیه مروارید دارند و وقتی به وجود می آیند که رسوبات در اطراف هسته ای مثل یک صدف یا فسیل تجمع نمایند. ریزش آب از بین سنگ های رسوبی مواد معدنی چسبنده ای را به جای می گذارد که باعث شکل گیری یک همچین پدیدهای می شوند. شکل گیری مرواریدها هم دقیقا همین ساز و کار را دارد و با همین روش به وجود می آید در واقع وقتی مقداری ماسه به داخل صدف می رود و این موجود برای دفاع از خود آن ذره را با مواد معدنی می پوشاند و مروارید درست می گردد.

این سنگ های کره ای که به وسیله کارگران معدن زغال سنگ کشف شدند امروز در کنار جاده های منتهی به معدن در معرض نمایش قرار گرفته اند. به نظر می آید تغییر رنگ این سنگ ها به خاطر وجود اکسید آهن در آن ها باشد البته جالب است که در سنگ ماسه هایی که در بیابان ناواجو قرار دارند هم یک همچین پدیده ای وجود دارد.

منبع: natureworldnews.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9581

به "رنگ این سنگ های غول پیکر بعد از بارش باران عوض می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ این سنگ های غول پیکر بعد از بارش باران عوض می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید