رایزنی عراقچی با نماینده روسیه در وین

به گزارش مجله هاستفا، در ادامه ملاقاتها و رایزنی های دوجانبه و چند جانبه هیات ایرانی در وین، سید عباس عراقچی وین با نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی ملاقات و گفت وگو کرد.

رایزنی عراقچی با نماینده روسیه در وین

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی و رییس هیات مذاکره کننده روسیه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایرانی در وین ملاقات و گفت وگو کرد.

در این نشست که در محل نمایندگی جمهوری اسلامی در وین برگزار گردید، طرفین در مورد شرایط گفت وگوهای ایران و 4+1 بحث و گفتگو کردند.

در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام، رایزنی های هیات ایرانی با دیگر هیات ها ادامه دارد.

روز گذشته نیز وانگ گون رئیس هیات چینی با حضور در محل اقامت سید عباس عراقچی با وی ملاقات و دو طرف آخرین شرایط گفت وگوها و رایزنی ها در ارتباط با برجام و مسائل هسته ای را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

عراقچی روز گذشته (سه شنبه) جهت برگزاری ادامه مذکرات با گروه 1+4 راهی وین پایتخت اتریش شد.

براساس برنامه قبلی قرار بود جلسه مذاکره با 1+4 امروز چهارشنبه برگزار گردد اما بدلیل ابتلاء یکی از اعضای هیئت سیاسی اتحادیه اروپا به کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های مراقبتی، جلسه روز پنجشنبه برگزار می گردد.

در این دور از گفت وگوها نیز نمایندگانی از سایر دستگاه های ذیربط از جمله وزارت نفت و بانک مرکزی در ترکیب هیئت کشورمان حضور دارند.

دور قبلی نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+4 -شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان و با حضور معاون دبیرکل سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده این نشست- از سه شنبه 17 فرودین در وین شروع شد.

در گفت وگوهای این نشست، شروط ایران برای بازگشت طرفین به تعهدات خود در برجام پس از لغو عملی همه تحریم ها از سوی آمریکا و راستی آزمایی طرف ایرانی، آنالیز می گردد. جمهوری اسلامی ایران که پس از نقض تعهدات برجامی از سوی سه کشور اروپایی و خروج آمریکا از برجام، مطابق بندهای 26 و 36 برجام اقدام به کاهش تعهدات خود نموده بود، در این گفت وگوها تأکید دارد تا لغو عملی همه تحریم ها و انجام راستی آزمایی، به تعهدات سابق بازنخواهد گشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7294

به "رایزنی عراقچی با نماینده روسیه در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی عراقچی با نماینده روسیه در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید