راهکارهای بهترین تجربه گردشگری غذایی

به گزارش مجله هاستفا، حتما تابه حال تجربه داشته اید که بوی یک غذای محلی یکی از ماندگارترین خاطرات سفرتان باشد. بوی گوشت های گریل شده در باربیکیو گردشگران را به یاد آفریقای جنوبی می اندازد، بوی پیتزا، ناپل ایتالیا را یادآور می گردد، بوی نان و شیرینی های رولت فرانسه را به خاطر می آورد و نام تایلند خاطره دورین (Durian) را زنده می نماید. غذا و فرهنگ غذایی یکی از مهم ترین راه های شناخت فرهنگ یک کشور است، و تجربه غذاهای خوب اشتیاق سفر را دوچندان می نماید. با خبرنگاران همراه باشید.

راهکارهای بهترین تجربه گردشگری غذایی

با ما همراه باشید تا با بهترین قیمت تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

راهکارهایی برای بهترین تجربه غذایی در مقصد گردشگری

اگر از آن دسته از گردشگرانی هستید که تجربه غذاهای جدید یکی از دلایل اصلی سفر شماست، به خاطر داشتن نکات ذیل برای تجربه بهترین گردشگری غذایی یاری شایان توجهی می نماید
  • چند کتاب راهنمای غذا تهیه کنید و پیش از سفر با مواد اولیه به کاررفته در غذاهای کشور مقصدتان آشنا شوید، هرکدام در دسترستان قرار داشت را امتحان کنید.
  • درباره غذاهای محلی و تاریخچه هر یک مطالعه کنید، اگر می توانید رمان هایی که در آن ها راجع به غذاهای محلی بحث شده را بخوانید، کتاب غذاهای دنیا لونلی پلنِت (The Lonely Planet World Food) هدایت مناسبی است اما اطلاعات آن در سال های اخیر به روزرسانی نشده است.
  • غذاهای متفاوت را امتحان کنید، برای مثال ممکن است کوکوها، سوفله (Soufflés) و یا تاپاس(Tapas) در یک منطقه طعم متفاوتی داشته باشند.
  • سعی کنید در سفرتان آشپزی به سبک کشور مقصدتان را یاد بگیرید، برای مثال در تایلند و توسکانی ایتالیا(Tuscany) برای گردشگران کلاس های آشپزی برگزار می گردد. در رستوران ها، هتل ها و یا حتی خانه مردم محلی هم می توانید با نحوه پخت غذاهای آن ناحیه آشنا شوید.
  • به دنبال رویدادهای ویژه باشید، برخی از رستوران ها برنامه دیدار با آشپز مشهور خود را ترتیب می دهند و برخی دیگر تور بازدید از آشپزخانه شان را برگزار می نمایند.
بسیاری به آشپزی و یا غذاهای خانگی علاقه زیادی دارند، اما تجربه غذاهایی که تابه حال امتحان نکرده اید چیز دیگری است. امروزه برنامه های دیدار با سرآشپزهای معروف، سایت های معرفی غذا و شبکه های اجتماعی که در آن به معرفی غذاهای جدید می پردازند همه و همه به اهمیت نقش غذا در صنعت گردشگری افزوده اند. غذا نمادی از فرهنگ یک کشور است، گاه با تجربه طعم خاص یک غذا به تفاوت های فرهنگی کشور مقصدمان پی می بریم.
  • از تجربه صرف غذاهای خیابانی نترسید، غذاهای خیابانی اغلب تازه تر، خوش طعم تر و مطمئن تر از غذاهای رستوران ها هستند. علاوه بر آن نحوه پخت غذا پیش چشم شماست.

تجربه های غذایی متفاوت در مقصد گردشگری

اولین و همگانی ترین راه برای تجربه غذاهای هر کشور، رستوران ها هستند. از رستوران های مجلل گرفته تا غذاخوری های کوچک هرکدام تجربه متفاوتی به همراه دارند. اما این تنها را آشنایی با فرهنگ غذایی یک کشور نیست. صرف غذا با محلی ها یکی از بهترین راه های آشنایی بافرهنگ یک کشور است. غذاهای خیابانی نیز گاه تجربه های هیجان انگیزی به همراه دارند، برای مثال غذاهای خیابانی تایلند معمولاً خوش طعم و عطر تر و تازه تر از وعده های غذایی رستوران ها هستند.از برخی از فروشگاه ها نیز، غذاهای محلی یک کشور را می توان تهیه کرد، برای مثال در فروشگاه مرکادو سن میگوئل شهر مادرید (Mercado San Miguel) تاپاس و سایر غذاهای این کشور سرو می گردد. در مناطق ساحلی، خرید تور ماهیگیری و صید ماهی های تازه از بهترین سرگرمی های گردشگری است. منبع:women-on-the-roadمنبع: کجارو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2176

به "راهکارهای بهترین تجربه گردشگری غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای بهترین تجربه گردشگری غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید