راهنمای سفر به صوفیه؛ پایتخت بلغارستان

به گزارش مجله هاستفا، صوفیه یکی از قدیمی ترین پایتخت های قاره سبز اروپا محسوب می گردد که جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده و هر ساله گردشگران زیادی دارد.

راهنمای سفر به صوفیه؛ پایتخت بلغارستان

صوفیه (Sofia) پایتخت و عظیم ترین شهر کشور بلغارستان است. صوفیه یکی از قدیمیترین پایتخت های اروپا می باشد. تاریخ این شهر به سده 8 میلادی برمیشود. این شهر در حال حاضر 1.27 میلیون نفر جمعیت دارد که بر این اساس دوازدهمین شهر عظیم در اتحادیه اروپاست. شهر صوفیه در غرب بلغارستان و جوار ناحیه ای کوهستانی واقع شده است.

بهترین زمانبرای سفر به صوفیه

تابستان و از ماه ژوئن تا سپتامبر اوج سفر گردشگر ها به صوفیهاست و هزینه هواپیما نیز مانند هزینه اقامت بسیار بالاست. فصل زمستان بهترینزمان برای سفر به صوفیه است، چرا که می توانید به دور از شلوغی و هیاهو از مناظر زیبادیدن کنید و به اسکی بروید. همچنین از سفر به صوفیه در کریسمس خودداری کنید، چرا کهگردشگر های زیادی در این زمان به این شهر سفر می نمایند.

خوراکی درصوفیه

در سفر بهبلغارستان حتما طعم غذاهای بلغاری را امتحان کنید که فوق العاده دلچسب و طعم بی نظیریدارند. غذاهای بلغاری ترکیبی از غذاهای دریایی، یونانی، ترکی و انواع فست فود میباشد. به دلیل شرایط آب و هوایی این منطقه در غذاها از سبزیجات تازه استفاده یفراوان می نمایند که طعم و عطری خاص به غذا می بخشد.

سوپ های سرد و گرم در این کشورخیلی معروف است. سوپ Tarator از معروف ترین هاست. سالادهایخوشمزه شوپسکا Shopska که مخلوطی از گوجه فرنگی، فلفلکباب شده، پیاز و خیار می باشد که نمک و روغن زیتون به طعمش جاودانگی می بخشد، حتماامتحان کنید. از دیگر غذاهای معروف بلغارستان موساکا Moussaka می باشد که شامل سیب زمینی پخته شده ،گوشت قیمه شده و نوعی سس مخصوص است.

ظرف غذای محلی صوفیه

مراکز خریدصوفیه

بعد از کمونیست ها شهر زیبای صوفیه به یک شهر دوست داشتنی برای خریدنمایندگان تبدیل شده است. فرقی هم ندارد که به دنبال لباس های مارک و تک هستید یا فقط به دنبال لباس هایارزان و زیبا که توسط مردمان بومی فراوری می شود. صوفیه شهریست که هر آنچه را که میخواهید می توانید در آن پیدا کنید. Graf Ignatievو Vitosha Boulevard از عظیم ترین مناطق خرید در صوفیهمی باشد و پاتوق تمام برندهای معروف می باشد.

اما اگر شما به دنبال خرید اجناسگران تر می باشید آن وقت باید به فروشگاه Tzum بروید.اما اگر شما زیاد دنبال اجناس گران نیستید به خیابان های Oborishte ،Shipka بروید و از خرید کردن لذت ببرید.اما اگر علاقه مند به خرید لباس و اجناس تک هستید در خیابان های اطراف کلیسای San Stefano بوتیک های کوچک فراوانی وجود دارند که اجناس فوق العاده ای دارنداما اگر به دنبال جنس های خیلی ارزان و حراجی ها هستید آن وقت باید به بازارهایاطراف کلیسای بروید و سوغاتی های جالب و زیبایی برای عزیزانتان بخرید. بازار زناندر بلوار Stefan StambolovBoulevard کهمشهور ترین بازارهای صوفیه می باشد که هواداران زیادی دارد.

بازار قدیمی Ekzarh Yosif بازاری سقف دار که لذت خرید را چند برابر می نماید. یکی از پاتوق هایمعروف خیابان Central Hali می باشد که انواع و اقسام مراکزخرید را دارد و رستوران های بلغاری باغذاهای عالی در این خیابان واقع شدند.

یکی از مراکز خرید صوفیه

جاذبه های گردشگری صوفیه

با توجه به موقعیت صوفیه در کشور بلغارستان به عنوان پایتخت، باید انتظار جاذبه های گردشگری فراوانی را داشت. از این رو ما نگاهی به مهم ترین جاذبه های گردشگری صوفیه انداخته ایم.

1. خانه سرخ

درخانه سرخ صوفیه، انواع بحث های سیاسی، شب شعر، داستان خوانی و بقیه فعالیت هاانجام می شود و بیشتر این رویدادها هم رایگان اند و شب های پر شوری را در این شهررقم می زنند. جدای از این، خانه سرخ صوفیه معماری بسیار زیبایی هم دارد پس در سفربه صوفیه حتما ارزش دیدن دارند.

خانه سرخ یکی از جاذبه های گردشگری صوفیه

2. کلیسای جامعالکساندر نوسکی

یکی از عظیم ترین کلیساهای دنیا، کلیسای جامع الکساندر نوسکی استکه متعلق به قرن بیستم است و معماری بیزانسی بی نهایت زیبا با سنگ های مرمر ایتالیاییو زیبا دارد.

تصویر هوایی از کلیسای جامع الکساندر نوسکی

3. نمایشگاه ملیهنر

این نمایشگاه دارای مجموعه ای کامل از هنر بلغار در سراسر بلغارستان است.آثار هنری بسیاری از قرن های 19 و 20 در این جا به نمایش گذاشته می شود. همچنینآثاری از هنرمندان معروف بلغارستان مثل ولادیمیر دیمیتروف (Vladimir Dimitrov) و آنتون میتوو (Anton Mitov) در این نمایشگاه دیده می شود.

نمای بیرونی نمایشگاه ملی هنر بلغارستان

4. کلیسای سنتجورج

این کلیسا که قدمتش به قرن چهارم می رسد، قدیمی ترین بنا در شهر صوفیه است.ساختمان دایره ای این کلیسا در قرن 6 ساخته و در قرن 16 به مسجد تبدیل شد. دیوارنما هایزیبایی داخل این کلیسا قرار دارند که از 3 لایه نقاشی تشکیل شده اند و قدمتشان بهقرن 10 تا 14 بر می شود.

کلیسای سنت جورج یکی از جاذبه های گردشگری صوفیه

5. موزه ملیتاریخ نظامی

یکی از پر بازدیدترین جاذبه های دیدنی صوفیه است که درباره جنگ دربلغارستان و رژه نظامیان است.

نمای بیرونی موزه ملی تاریخ نظامی

6. صومعه ریلا

اینصومعه شگفت انگیز، در کوه های زیبا و در قاصله 120 کیلومتری از صوفیه است کهمهم ترین مکان مقدس بلغارستان با قدمتی نزدیک به 1100 سال پیش است و جایی است کهدر سفر به صوفیه نباید از دست بدهید.

صومعه ریلا یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک صوفیه

نکات سفر به صوفیه

  1. طبق اعلامیهی سازمان بهداشت دنیای امکان ابتلا به بیماری های هپاتیت Aو تب تیفوئید در این کشور وجود دارد.
  2. پیشنهاد می شود برای سفر به بلغارستان از تسهیلات مربوط به بیمه مسافر بهره ببرید. بیمه های موجود تنها برای موارد پیش بینی نشدهبوده و نمی توان از تسهیلات آن برای درمان بیماری های خاص بهره برد.
  3. یادتان نرود قبل از سفر به این کشور کنترل کنید که واکسن های چهارگانه (کزاز، دیفتری،فلج اطفال و سرخک) خصوصا اطفال را در تاریخ مقرر زده باشید. همچنین بهتر است قبلاز مسافرت خود را در برابر بیماری های تب زرد، تب تیفوئید و هپاتیت نوع A و B واکسینه کنید.
  4. با توجه به وجود بیماری های مسری نظیرهپاتیت B و ایدز، ضروری است ضمن رعایت نکات بهداشتی، از هرگونه ارتباطات غیرمطمئن پرهیز کنید.

تصویر یکی از خیابان های صوفیه

پیشنهاد خبرنگاران

قبل از سفر به روسیه نکات ذکر شده را در نظر بگیرید و سعی کنید نهایت لذت را در سفر از جاذبه های گردشگری و مردمان بلغاری ببرید. سفر خوبی داشته باشید.

گروه گردشگری خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: setare.com
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5857

به "راهنمای سفر به صوفیه؛ پایتخت بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به صوفیه؛ پایتخت بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید