راهنمای خرید ماشین لباسشویی

به گزارش مجله هاستفا، یکی از وسایلی که هر خانه ای به آن احتیاج دارد و شاید بدون داشتن آن شست و شوی حجم زیادی از لباس ها سخت و طاقت فرسا باشد، ماشین لباسشویی است. این وسیله ضروری امروزه در فهرست کالاهای گران قیمت قرار گرفته است بنابراین نمی توان هر زمان نسبت به تعویض آن اقدام کرد.منطقی ترین راه این است که در زمان خرید راهنمای کامل و جامعی برای خرید داشته باشیم تا بتوانیم برترین تصمیم را در زمان خرید گرفت. راهنمای خرید ماشین لباسشویی به شما یاری می نماید تا در هنگام خرید لباسشویی برترین انتخاب با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت را داشته باشید.این مقاله نیز برای همین منظور آماده شده است تا بتوانیم تمام نکات لازم در زمینه خرید ماشین لباسشویی را در اختیارتان قرار دهیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

در هنگام خرید ماشین لباسشویی به چه نکاتی باید توجه گردد؟

یکی از مواردی که در زمان خرید ماشین لباسشویی انتخاب را سخت می نماید تعدد برند و انواع مختلفی از ماشین لباسشویی هایی است که وجود دارد.بنابراین قبل از خرید باید نکات و مواردی را در نظر بگیرید و متناسب با آن انتخاب کنید که در زیر به این موارد اشاره می کنیم:

ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی اولین فاکتوری است که در زمان خرید باید در نظر بگیرید. شما باید این مورد را در نظر داشته باشید که دستگاهی را انتخاب کنید که ظرفیت آن متناسب با تعداد افراد خانواده باشد.برای مثال اگر دو نفر هستید یک دستگاه با ظرفیت 5 کیلوگرمی می تواند جوابگوی احتیاج شما باشد. اما چنانچه تعداد افراد خانواده شما بیشتر از 3 نفر می باشد باید به فکر خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت بالای 7 کیلوگرم باشید. البته دستگاه هایی با ظرفیت 9.5 کیلوگرمی نیز وجود دارد که می توانید نسبت به خرید آن ها اقدام کنید.

مقدار استفاده از ماشین لباسشویی

مقدار استفاده شما از ماشین لباسشویی نیز یکی از مواردی است که در زمان خرید، توجه به آن مهم است. اصولا بیشتر مردم هر روز از ماشین لباسشویی خود استفاده نمی نمایند.اما اگر قصد داشته باشید به صورت روزانه از ماشین لباسشویی بهره ببرید، دستگاه های تازه دارای گزینه ای به نام Quick wash یا به عبارت دیگر شستشوی سریع هستند که می توانید برای این کار مورد استفاده قرار گیرند.اگر شما جر افرادی هستید که برای استفاده روزانه قصد خرید ماشین لباسشویی را دارید می توانید با توجه به موارد زیر نزدیک ترین گزینه را انتخاب کنید:

  • برای استفاده یک تا دونفر ماشین لباسشویی با ظرفیت 5 کیلوگرم
  • برای استفاده سه تا چهار نفر مشاین لباس شویی با ظرفیت 7 کیلوگرم
  • برای چهار نفر به بالا ماشین لباس شویی با ظرفیت 9 کیلوگرم

مقدار ماشین لباسشویی:

ماشین لباسشویی هایی که برای استفاده در منزل مورد استفاده قرار می گیرند عموما سایز 27 اینچی دارند. بعلاوه باید این موضوع را در نظر بگیرید که برای نصب ماشین لباسشویی باید فضایی خالی از پشت را نیز در نظر بگیرید.چنانچه قصد دارید ماشین لباسشویی ای را بخرید که درب از بالا داشته باشد و آن را در فضای آشپزخانه قرار دهید باید توجه داشته باشید که پیشخوان یا کابینت مانع باز شدن در آن نشوند.بنابراین اگر در آشپزخانه جایی برای قرار گیری ماشین لباسشویی وجود دارد حتما با توجه به فضایی که در اختیار دارید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

اتوماتیک بودن یا نبودن ماشین لباسشویی:

اگر ماشین لباسشویی شما اتوماتیک باشد تنها کاری که احتیاج است انجام دهید این است که لباس ها را در ماشین قرار دهید، آب و برق را به دستگاه وصل کنید، پودر رخت شویی را به مقدار لازم اضافه کنید و دستگاه را تنظیم کنید تا شستشو به صورت اتوماتیک صورت گیرد. بعلاوه در ادستگاه اتوماتیک شما می توانید فرایند شستشو، آب گیری و تخلیه را با توجه به احتیاجتان انجام دهید.اما در مدل هایی که عملکرد نیمه اتوماتیک دارند بایستی شما خودتان آب را به دستگاه اضافه کنید و اگر از ماشین لباسشویی های دو قلو استفاده می کنید برای استفاده از خشک کن نیز باید به صورت دستی این کار را انجام دهید.با توجه به مطلبی که در بالا بیان شد متوجه می شویم که تفاوت عمده ماشین لباس شویی های اتوماتیک با نیمه اتوماتیک در تأمین آب مورد احتیاج آن ها است.

در نهایت به یاد داشته باشید برای انتخاب یک ماشین لباس شویی مناسب به طور خلاصه باید به ویژگی های فنی زیر دقت کنید:

  • مقدار مصرف لباسشویی
  • حجم دیگ هنگام خرید لباسشویی
  • مقدار سرعت چرخش دیگ در لباسشویی.
  • ویژگی ها و تکنولوژی به کار رفته در لباسشویی
  • برنامه های شستشو در لباسشویی
  • راحت بودن در حین استفاده

آشنایی با انواع ماشین لباسشویی:

اگر بخواهیم در مورد انواع ماشین لباسشویی صحبت کنیم به طور کلی باید بگوییم که با سه نوع مختلف رو به رو هستیم:

  • ماشین لباسشویی های درب از بالا
  • ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک کن
  • ماشین لباسشویی درب از جلو اتوماتیک

که هر کدام از این دستگاهها ویژگی های خاص خود و مزایا و معایبی دارند که به طور خلاصه به بری هریک می پردازیم:

ماشین لباسشویی های درب از بالا

در این مدل از لباس شویی احتیاج است تا خودمان مخزن آب را پر کنیم و عمل شست و شوی لباس ها به صورت چرخشی انجام می گردد.داشتن قیمت کم و ارزان از مزایای این مدل لباس شویی است. بعلاوه کاربرد راحت و ساده در کنار سبکی و کم جا بودن آن از سایز مزایای اآن به شمار میرود.اگر بخواهیم در مورد معایب آن صحبت کنیم است است که نمی توان به عنوان دستگاه چندکاره از آن استفاده کرد برای مثال نمی توان عمل خشک کردن را نیز انجام داد.بعلاوه ظرفیت شستشوی 3 تا 7 کیلوگرم لباس را دارند که برای خانواده های پر جمعیت مناسب نیست و سرو صدای زیادی نیز ایجاد می نماید.

ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک کن

فرآیند شست وشو لباس در این نوع از ماشین لباسشویی براساس معلق شدن لباس ها می باشد. این نوع ماشین لباسشویی ها به علت ظرفیت محدودی که دارند از آب کمتری نیز استفاده می نمایند.بعلاوه کف کمتری استفاده می نمایند اما در عوض لباس ها را به شدت تمیز می شویند.از مزایای ماشین لباسشویی درب از بالا می توان به دو قلو بودن ظرفیت آن اشاره نمود که چیزی در حدود 9 کیلوگرم می باشد. داشتن خشک کن با سرعت بالا که سبب کاهش زمان خشک شدن لباس ها می گردد از سایر ویژگی های آن است.

ماشین لباسشویی درب از جلو اتوماتیک

فرآیند شستشوی لباس در این ماشین لباس شویی بر اساس بلند کردن لباس ها به بالای مخزن آب و پرتاب مجدد درون آب تمیز، انجام می گردد.مزایای این مدل ماشین لباسشویی این است که بهتر و ارزان تر از ماشین لباسشویی درب از بالا می باشد. از مواد شوینده به طور بهینه تری استفاده می گردد و با ایجاد کف کمتر در حین حال لباس ها را تمیز تر می شوید.

نحوه تشخیص ماشین لباس شویی اصلی از تقلبی به چه صورت است؟

احتمالا در زمان خرید لباسشویی و هنگام مراجعه به فروشگاه با انواع متنوعی از لباس شویی با لوگوهای متفاوت و برچسب های گوناگون رو به رو می شوید.در مورد بیشتر مدل هایی که در فروشگاه می بینید، میتوان به دستگاهایی همانند ال جی، سامسونگ، بوش و… اشاره نمود.در این بین گاهی ممکن است که بعضی از افراد سود جو با چسباندن برچسب های تقلبی و استفاده کردن از نام برندهای مطرح قصد سو استفاده از شما را داشته باشند.ساده ترین راه حلی که برای متوجه شدن موضوع اصلی یا تقلبی بودن دستگاه وجود دارد این است که شما یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید و پیدا کردن لباسشویی مورد نظر را پیدا کنید.

برای انجام اینکار از شماره مدلی که بر روی دستگاه حک شده است یاری بگیرید. باید آن کد را، به صورت انگلیسی در گوگل جستجو کنید.در صورتی که برند لباسشویی اصلی و معتبر باشد، سایت سازنده آن محصول ، اولین نتیجه جستجو می باشد که با وارد شدن به صفحه موردنظر می توانید اطلاعات کامل در مورد آن محصول را به دست آوردید. در غیر این صورت به هیچ وجه به اصل بودن کالا اعتماد نکنید.

پس از آن که توانستید اطلاعات دستگاه مورد نظر را در سایت مشاهده کنید زمان آن فرا می رسد تا به دقت تصویر لباسشویی در سایت را با آنچه که در فروشگاه می بینید، مقایسه کنید.ضروری است که در این بخش به جزئیات توجه ویژه ای داشته باشید و به بخش هایی همانند درب دستگاه، صفحه نمایشگر، دکمه ها و صفحه کاربری لباسشویی، ولوم برنامه ها، کشو یا محفظه جاپودری و دریچه تخلیه در پایین ماشین لباسشویی توجه کنید. زیرا از مهمترین بخش هایی است که باید با دقت آنالیز گردد. اگر در زمان مقایسه هرکدام از این بخش ها، با آنچه در تصویر اصلی می بینید حتی کمی تفاوت داشت به احتمال زیاد کالایی که قصد خریدن آن را دارید، تقلبی است.

قیمت انواع ماشین لباس شویی های موجود در بازار :

یکی از مهمترین نکات ها که در زمان خرید ماشین لباسشویی با آن رو بهرو هستید قیمت تمام شده دستگاه است و این که شما قصد داریدتا چه مقداری برای خرید این دستگاه هزینه کنید!مسلما کالاهایی که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند قیمت بالاتری نیز دارند احتمال خرابی یا بروز مشکل در آ کمتر از سایر مدل ها خواهد بود و بالعکس در مدل های ارزان قیمت تر با توجه به مبلغی که هزینه می کنید با انتظار کارایی و عملکرد ا دستگاه را داشته باشید.اما توجه داشته باشید که علاوه بر مبلغی که قصد هزینه کردن را داردی باید به طول عمر مفید دستگاه نیز توجه داشته باشید.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم راهنمای کاملی در مورد خرید ماشین لباسشویی را برایتان بیان کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم که قطعا در زمان خرید به کارتان می آید.اما به یاد داشته باشید طبق آن مواردی که بیان کردیم عمل کنید تا دستگاهی که انتخاب می کنید از هر لحاظ برای شما مناسب باشد.

بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید جارو برقی، نکات هنگام خرید

راهنمای خرید هود آشپزخانه، مشخصات هود خوب

منبع: هومتیک
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 10523

به "راهنمای خرید ماشین لباسشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید ماشین لباسشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید