دولت موقت در شرق لیبی، ترکیه را به تلاش برای کنترل این کشور متهم کرد

به گزارش مجله هاستفا، وزیر خارجه دولت موقت در شرق لیبی امروز (دوشنبه) ترکیه را به تلاش برای تسخیر و تحت کنترل درآوردن این کشور آفریقایی متهم کرده و متعهد شد تا مانع این تلاش های آنکارا شود.

دولت موقت در شرق لیبی، ترکیه را به تلاش برای کنترل این کشور متهم کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالهادی الحویج، وزیر خارجه دولت موقت در شرق لیبی در حاشیه کنفرانس خاورمیانه ای والدای گفت: این اقدام ترکیه مداخله نیست بلکه تهاجم و تعرض است. این تلاش دیگر ترکیه برای تسخیر و تحت کنترل درآوردن لیبی محسوب می شود.

وی ضمن متعهد شدن به مخالفت با تلاش ترکیه برای تسخیر و کنترل این کشور شمال آفریقا گفت: ما هر کار بتوانیم انجام خواهیم داد تا از خاکمان محافظت کنیم و تمامی مردم لیبی را شامل شویم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود از نقش روسیه در فرایند سازش و مصالحه استقبال کرده و تاکید کرد که باور دارد مسکو می تواند میزبان کنفرانس جدیدی حول محور امنیت لیبی باشد.

وی شرح داد: بدون شک من از این نقش روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ و یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل در حل بحران لیبی استقبال می کنم. کنفرانسی در خصوص امنیت و صلح لیبی ممکن است در مسکو درست همانند دیگر پایتخت های کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای جهان برگزار شود.

وزیر خارجه دولت موقت در شرق لیبی همچنین از تلاش اتحادیه آفریقا برای حل بحران دیرینه و کنونی در این کشور شمال آفریقا استقبال کرد.

عبدالهادی الحویج گفت: ما بدون شک از نقش اتحادیه آفریقا در حل بحران داخلی مان استقبال و حمایت می کنیم. ما یکی از کشورهای شمال آفریقا هستیم و به همین خاطر است که از تلاش های صورت گرفته توسط اتحادیه آفریقا استقبال می کنیم.

این مقام همچنین نسبت به آزادی طرابلس، پایتخت لیبی که در حال حاضر تحت کنترل دولت وفاق ملی واقع شده است، ابراز امیدواری کرد.

عبدالهادی الحویج گفت: سرت تنها پس از سه ساعت درگیری آزاد شد. ما امیدواریم ترابلس نیز خیلی زود آزاد شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2749

به "دولت موقت در شرق لیبی، ترکیه را به تلاش برای کنترل این کشور متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت موقت در شرق لیبی، ترکیه را به تلاش برای کنترل این کشور متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید