دستگیری 57 نفر متجاوز به میراث فرهنگی استان گلستان در امسال

به گزارش مجله هاستفا، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از دستگیری 57 نفر در جرایم مرتبط با میراث فرهنگی استان در 8ماه نخست امسال اطلاع داد.

دستگیری 57 نفر متجاوز به میراث فرهنگی استان گلستان در امسال

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، سرهنگ حسین گلوی امروز سه شنبه 12 آذر 98 با اعلام این خبر گقت: در راستای انجام ماموریت های ذاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی، این افراد به جرم های حفاری غیرمجاز، تخریب، خرید و فروش و استفاده از فلزیاب دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

او اعلام نمود: در هشت ماه نخست امسال شاهد 11 مورد حفاری غیرمجاز نافرجام در سطح استان بودیم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گلستان توضیح داد: یکی از اقدامات یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گلستان در ماه گذشته، تامین حفاظت از جشنواره بین المللی اقوام در دو شهرستان گرگان و گنبد به مدت 10 روز بود که خوشبختانه جشنواره در هر دو شهرستان باشکوه برگزار گردید.

سرهنگ گلوی گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از تعرض به میراث ملی، فرهنگی و صنایع دستی، جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی، حفاری غیرمجاز، انتقال، قاچاق و خرید و فروش غیرمجاز اشیا از جمله وظایف یگان حفاظت است که در انجام این وظایف تمام توان خود را به کار خواهد بست.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1844

به "دستگیری 57 نفر متجاوز به میراث فرهنگی استان گلستان در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 57 نفر متجاوز به میراث فرهنگی استان گلستان در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید