در یک روز بیش 50 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews در تازه ترین آمار رسمی اعلام شده از طریق مقامات بهداشتی آلمان بیش از 50 هزار ابتلا به بیماری کووید19 در یک روز به ثبت شده است. این آمار از ابتدای همه گیری کرونا در نوع خود بی سابقه محسوب می شود

در یک روز بیش 50 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند

رکوردشکنی آلمان در موج تازه ابتلا به بیماری در حالی ادامه دارد که شمار جان باختگان کووید طی بیست و چهار ساعت گذشته، 235 نفر افزایش پیدا کرده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز گذشته با اشاره به افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید در کشورش که به ویژه از ماه اکتبر فرایند پرشتابی را آغاز کرده، شرایط فعلی را بسیار پرخطر و نگران کننده توصیف کرد.

سخنگوی مرکل نیز پیش تر ضمن درخواست از مقامات منطقه ای و مسئولان مرتبط در امر بهداشت برای در پیش گرفتن تدابیر تازه جهت کنترل و مهار موج تازه بیماری تاکید کرده بود که همه گیری کرونا در کشورش به شکلی قابل توجه و کم سابقه در حال پیشروی است.

کارشناسان دلیل خیز تازه بیماری کووید در آلمان را پایین بودن میزان واکسیناسیون می دانند که بنا به آمار رسمی کمی بیش از 67 درصد جمعیت را شامل می شود.

بر اساس تدابیر تازه، دسترسی افراد واکسینه نشده به رستوران های بدون تراس، بارها، سالن های ورزشی و آرایشگاه ها ممنوع خواهد بود.

شمار موارد ابتلا به بیماری کووید19 از ابتدای دوره همه گیری در آلمان تا کنون 4 میلیون و 900 هزار نفر اعلام شده است و بیش از 97 هزار نفر از شهفرایندان این کشور نیز تا به امروز بر اثر ابتلا به بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9135

به "در یک روز بیش 50 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در یک روز بیش 50 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید