دبیر: حق کشتی آزاد را در رقابت های جهانی خوردند، به سادگی از این موضوع نمی گذرم

به گزارش مجله هاستفا، رئیس فدراسیون کشتی درباره مسابقات جهانی آزاد و فرنگی و نتایج به دست آمده در این رقابت ها توضیحاتی داد.

دبیر: حق کشتی آزاد را در رقابت های جهانی خوردند، به سادگی از این موضوع نمی گذرم

به گزارش ، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران درباره کسب عنوان چهارم رقابت های دنیای این رشته از سوی آزاد و فرنگی کاران کشورمان بیان نمود: در هر 2 رشته آزاد و فرنگی با اختلاف کمی نسبت به تیم سوم در صندلی چهارم قرار گرفتیم و نسبت به سال پیش که در فرنگی یازدهم و در آزاد هشتم شده بودیم، رشد خوبی داشتیم. مسئولان سابق فدراسیون در این راه زحمت کشیدند و کمترین نقش را خود من داشتم. سرمربیان و کشتی گیران ما به واقع زحمت کشیدند.

او اضافه نمود: در کشتی آزاد به ناحق چهارم شدیم چراکه ابتدا اعلام کردند ایران سوم شده و حتی غلامرضا محمدی، سرمربی ما را برای حضور روی سکو دعوت کردند، اما ناگهان نمی دانم چه اتفاقی افتاد که گفتند چهارم شده ایم. حتی خودم با نناد لالوویچ (رئیس اتحادیه دنیای کشتی) برای آنالیز جدول صحبت کردم.

دبیر ادامه داد: سه بار جدول را آنالیز کردیم. کشتی گیر وزن 86 کیلوگرم آمریکا را به رده نهم آورده و به او امتیاز دادند. جالب است تا لحظه آخر چنین موضوعی نبود و در 7،8 دقیقه این رخ داد. من 3 نفر را برای آنالیز دقیق تر جدول پای کار گذاشتم، اما نکته عجیب این است که برای اولین بار به جز جدول رده بندی کشور ها تا شب گذشته قرعه ها را در سایت رسمی اتحادیه دنیای کشتی قرار نداده اند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: لالوویچ گفت جدول رقابت ها مکانیزه است، اما همچنان پیگیر هستیم و با روحیاتی که من دارم به سادگی از کنار این موضوع نمی گذرم. امیدوارم افرادی که به راحتی کرسی های ما را در اتحادیه دنیای کشتی از دست دادند، جوابگوی چنین اتفاق هایی باشند. به هر حال کشتی گیران خوبی مانند حسن یزدانی یا یونس امامی در رشته آزاد یا سعید عبدولی و علیرضا نجاتی در کشتی فرنگی در هر تورنمنتی یک تا 2 کشتی با شرایط 50-50 یا 40-60 دارند.

او اضافه نمود: نمی خواهیم حق کسی را به ما بدهند، اما حضور ایرانی ها در کرسی های اتحادیه دنیای سبب می گردد در چنین مواقعی دست کم حق مان را نخورند. هر 2 تیم ما می توانستند در سکوی دوم دنیا بایستند. پیش از اعزام هم گفتم ما با روس ها فاصله داریم و مردم باید واقعیت ها را بدانند.

او درباره میزان رضایت مندی اش از عملکرد تیم ملی آزاد و فرنگی گفت: باید خدا و سپس مردم از عملکرد کشتی گیران ما رضایت داشته باشند، اما به عنوان خادم مردم در فدراسیون راضی هستم چراکه مربیان و کشتی گیران مان زحمت کشیدند. البته نواقصی هم داشتیم که باید پس از آنالیز آن ها برای رقابت های کسب سهمیه و سپس المپیک بهتر کار کنیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 348

به "دبیر: حق کشتی آزاد را در رقابت های جهانی خوردند، به سادگی از این موضوع نمی گذرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر: حق کشتی آزاد را در رقابت های جهانی خوردند، به سادگی از این موضوع نمی گذرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید