خشت طلایی؛ مبنای زایش ایده های جدید در کلان شهرها

به گزارش مجله هاستفا، شهر: نتایج و بازخورد مثبت در جشنواره هایی مانند جایزه خشت طلایی تهران می تواند مبنایی مناسب برای زایش ایده های جدید در سطح کلان شهرهای ایران و همچنین الگوبرداری از دیگر کشورها که شرایط مشابهی با ایران دارند، باشد.

خشت طلایی؛ مبنای زایش ایده های جدید در کلان شهرها

سیدمالک حسینی، رئیس سازمان مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران درباره تاثیر جوایز بین المللی مانند خشت طلایی تهران، در حوزه های اجتماعی و فرهنگی در بخش پژوهشی، اجرایی و مدیریت شهری در تهران و سایر شهرها به خبرنگار شهر گفت: به طور طبیعی اتفاقی که در جشنواره های مشابه و این جشنواره رقم می خورد ، جمع آوری آثار پیروز است که هرچند به خاطر شرایط کرونا امکان گفت وگو کمتر شده، اما آنالیز آثار پیروز و پروژه هایی که به صورت تدوین شده و با مقیاس های متفاوت اجرا شدند و بازخوردهای خوبی هم از آن ها گرفته شده، می تواند مبنایی مناسب برای زایش ایده های جدید در سطح کلان شهرهای ایران و همچنین الگوبرداری از دیگر کشورها که شرایط مشابهی با ایران دارند، باشد.

او با تاکید بر اینکه می توانیم الگوهای پیروزی برای یکدیگر باشیم، اضافه کرد: قطعا این تبادل اطلاعات و تسهیم تجربیات پیروز، حتی در شهرهای کوچک تر یا کلان شهرهایی در مقیاس جمعیتی پایین تر از تهران، می تواند موجب اتفاقات مثبت جدیدی گردد.

جایزه خشت طلایی تهران با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، توسعه دامنه ارتباطات و تعاملات بین المللی و بهبود توانمندی ها در زمینه گسترش زیرساخت های شهری و نیز معرفی و بهره برداری مطلوب از تجارب برتر شهرهای ایران و دیگر شهرهای دنیا، برگزار می گردد و انتظار می رود منجر به تبادل مؤثر اطلاعات و دانش فنی و مشارکت در اجرای پروژه های مهم شهری گردد.

این جایزه از سال 1393 شمسی (2014 میلادی) به ابتکار مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، هم زمان با بزرگداشت روز دنیای شهرها (9 آبان / 31 اکتبر) در کلان شهر تهران و در راستای هم افزایی مشارکت شهرها، جهت دستیابی به توسعه شهری و ترویج تجارب پیروز دنیای پایه گذاری شده است.

بر اساس این گزارش برخلاف اطلاع رسانی و برنامه ریزی قبلی مبنی بر برگزاری پنجمین دوره جایزه دنیای خشت طلایی تهران مورخ 25 آذر ماه امسال، متاسفانه به علت اعمال محدودیت ها و تعطیلات سراسری در کشور و سایر نقاط دنیا مربوط به پاندمی کرونا، تاریخ برگزاری مراسم اختتامیه به روز سه شنبه 7 بهمن ماه 1399 تغییر یافت. همچنین این مراسم با توجه به شرایط زرد تهران و دستورالعمل صادر شده، به صورت حضوری و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6452

به "خشت طلایی؛ مبنای زایش ایده های جدید در کلان شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشت طلایی؛ مبنای زایش ایده های جدید در کلان شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید