خبرنگاران 2 نمایش از خراسان رضوی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر کشور راه یافت

به گزارش مجله هاستفا، مشهد- خبرنگاران- نمایش های ریبوت به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین آژیر ارشد از مشهد و ملودیهای شهرزاد مدرنیته به کارگردانی و نویسندگی مصطفی لعلیان از سبزوار با انتخاب هیات داوران سی امین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر کشور راه یافتند.

خبرنگاران 2 نمایش از خراسان رضوی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر کشور راه یافت

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز پنجشنبه و در مراسمی که به صورت مجازی برگزار شد گفت: به این 2 نمایش منتخب جوایزی شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 30 میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

محمدرضا محمدی اضافه کرد: همچنین با حمایتهای مدیر کل ارشاد خراسان رضوی به هشت نمایش دیگری که به مرحله نهایی راه پیدا کرده بودند نیز هر کدام 10 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم با تغییر شرایط، این امکان وجود داشته باشد تا کلاسهای آموزشی تئاتر و فعالیت های گروههای نمایشی از گروه سه و چهار به گروه 2 انتقال یابد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط موجود کرونایی باید بیشتر هزینه های مربوط به رویدادها و جشنواره ها به حداقل رسانده شود تا بتوان به هنرمندان آن حوزه ها کمک بیشتری تعلق گیرد.

همچنین هیات داوران سی امین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی در بیانیه نهایی خود اعلام کردند: برپایی جشنواره با حضور تماشاگران معنی پیدا می کند ولی اکنون به واسطه شیوع ویروس کرونا و تصمیم گیری برگزار کنندگان این رویداد، هر کدام از داوران به تنهایی به تماشای فیلم آثار رسیده نشستند.

نادر برهانی مرند، علی حاتمی نژاد و عبدالله برجسته در بیانیه خود آورده اند: برای دیدن آثار هنرمندان و آثار منتخب که به صورت فیلم تئاتر بود، شیشه ضخیمی وجود داشت و داوران به دقت و در برخی موارد به تکرار آثار را مشاهده کردند تا حقی از شرکت کنندگان پایمال نشود.

در ابتدای این برنامه رییس انجمن نمایش خراسان رضوی هم گفت: در مجموع 34 لوح فشرده حاوی 10 اثر نمایشی از شهرستان ها و 25 اثر از مشهد در مهلت مقرر به دبیرخانه سی امین جشنواره تئاتر خراسان رضوی ارسال شد که توسط هیات بازبینی مورد بازنگری قرار گرفت و در نهایت 10 اثر برای داوری انتخاب شد.

کریم جشنی اضافه کرد: با شکل دریافت اشتباهی از سوی دبیرخانه این رویداد 3 اثر نمایشی از جشنواره حذف شد که امیدوار هستیم این هنرمندان بتوانند در سایر جشنواره ها به حق خود برسند و این اشتباه جبران شود.

آثار راه یافته به مرحله پایانی این رویداد هنری شامل نمایش هایعزازیل به کارگردانی حسین حق پرست، کارناوال خون به کارگردانی مهدی شمس، یک درخت به کارگردانی عرفان یغمایی، ریبوت به کارگردانی امیرحسین آژیر ارشد، مرضیه جان به کارگردانی مسعود قربانی، لنز به کارگردانی رضا بیغشی، ملودیهای شهرزاد مدرنیته به کارگردانی مصطفی لعلیان، لیلی مجنون، مجنون لیلی به کارگردانی پوریا قصابی، کشیده به کارگردانی هادی سکاکی و یک کمد آرامش به کارگردانی امیرحسین روح نیا بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6233

به "خبرنگاران 2 نمایش از خراسان رضوی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر کشور راه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 نمایش از خراسان رضوی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر کشور راه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید