خبرنگاران 19 اقامتگاه بومگردی در روستاهای کردستان دایر است

به گزارش مجله هاستفا، سنندج - خبرنگاران - معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: با راه اندازی 2 اقامتگاه بومگردی جدید در روستاهای سنندج و کامیاران تعداد اقامتگاه های بومگردی در این استان به 19 واحد افزایش یافت.

خبرنگاران 19 اقامتگاه بومگردی در روستاهای کردستان دایر است

حمید اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: اقامتگاه بوم گردی رونیا در روستای توریور از توابع شهرستان سنندج و اقامتگاه بوم گردی ژور در روستای طاینه از توابع شهرستان کامیاران 2 اقامتگاهی است که اخیرا افتتاح شدند.

وی با اشاره به اینکه 61 نفر در این 19 اقامتگاه مشغول بکار هستند، یادآور شد: در مجموع این اقامتگاه ها دارای 91 اتاق است و امکان پذیرایی از 615 نفر مسافر و جهانگرد را در روز دارد.

اسکندری افزود: بیشتر اقامتگاه های بومگردی استان کردستان در روستاهای شهرستان سنندج راه اندازی شده است و اکنون در روستاهای شهرستان های مریوان، سروآباد، کامیاران و دیواندره دارای اقامتگاه بومگردی هستیم.

رییس گروه تبلیغات و بازاریابی و کارشناسان حوزه جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کردستان هم در رابطه با اقامتگاه بوم گردی ژور که اخیرا راه اندازی شده است، گفت:

این اقامتگاه توسط یک زوج هنرمند ایجاد و بیشتر کارها حتی معماری آن را هم خود انجام داده اند.

آوات مکاری افزود: این زوج که اصالت گذشته یکی از آنها به روستای طاینه کامیاران بر می گردد با اینکه والدین آنها سال هاست در شهر زندگی می نمایند اما اکنون با راه اندازی این اقامتگاه بومگردی محل زندگی خود را به این روستا تغییر داده اند.

وی یادآور شد: این اقدام قدم اولی برای تشویق به مهاجرت معکوس است و مسلما با رونق جهانگردی و افزایش درآمد اهالی این روستا ماندگاری آنها نیز تثبیت می گردد.

مکاری افزود: این زوج هنرمند در حوزه موسیقی آلات موسیقی چند هنرمند شاخص استان را هم در این اقامتگاه جمع آوری نموده اند که می تواند به محلی برای نمایش و بازدید جهانگردان تبدیل گردد.

وی گفت: آنها در این اقامتگاه بسیار بر فرهنگ بومی استان و داشته های فرهنگی آن تاکید می نمایند به عنوان مثال علاوه بر اینکه در اقامتگاه از معماری بومی خاص بهره برده اند روستاییان را هم تشویق می نمایند از این معماری استفاده نمایند.

مکاری گفت: آنها در این اقامتگاه به نگهداری بز مرخز که از پشم آن برای ساخت لباس های محلی استفاده می گردد نیز می پردازند.

وی با اشاره به اینکه این زوج با ایجاد اقامتگاه بوم گردی موجب شدند رویداد جهانگردی در این روستا زنده گردد، یادآور شد: آنها از خوراکی ها و غذاهای سنتی همچون دوخوا(آش دوغ) و کلانه نیز به مهمانان این اقامتگاه ارائه می نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5323

به "خبرنگاران 19 اقامتگاه بومگردی در روستاهای کردستان دایر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 19 اقامتگاه بومگردی در روستاهای کردستان دایر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید