خبرنگاران پرسپولیس به جام نرسید اما هوادارانش قهرمان شدند

به گزارش مجله هاستفا، تهران- خبرنگاران- پرسپولیس در چارچوب هفته سی ام پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، علی رغم پیروزی برابر راه آهن به مقام قهرمانی نرسید و جام به استقلال خوزستان رسید.

خبرنگاران پرسپولیس به جام نرسید اما هوادارانش قهرمان شدند

چهار سال پیش در چنین روزی، هفته خاتمهی لیگ پانزدهم باید برگزار می شد. سه تیم شانس قهرمانی داشتند و 2 تیم برای نیفتادن می جنگیدند. استقلال خوزستان به عنوان تیم صدرنشین در اهواز میزبان ذوب آهن بود؛ استقلال رده سومی در قم میهمان صبا بود و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باید از راه آهن پذیرایی می کرد؛ راه آهنی که خودش برای نیفتادن با ملوان در جدال بود.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ بعد از شروع نه چندان خوب در این فصل و پس از فوت ناگهانی هادی نوروزی، احیا شدند و کم کم به حوالی صدر رسیدند. در سوی مقابل راه آهن با وجود نفرات خوبی که داشت در آستانه سقوط بود و توپالدیس برای نجات آنها روی نیمکت بود.

حدود 100 هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند. تیم میزبان با ترکیب لوبانوف، اومانیا، رضاییان، کامیابی نیا، مسلمان، عالیشاه، طارمی، علیپور، احمدزاده، انصاری و ماریچ به میدان آمده بود و سفیدپوشان راه آهن نیز با فروزان، فرجی، موسوی، دیوسالار، حنفی، میلاد محمدی، ابطحی، حسینی، فاطمی، عبدی و مهدی زاده وارد مستطیل سبز ورزشگاه آزادی شده بودند.

حملات متعدد پرسپولیس برای آنها در نیمه نخست حاصلی نداشت. در بازی صبا و استقلال هر یک از 2 تیم یک گل زده بود و در جدال استقلال خوزستان و ذوب آهن گلی زده نشده بود. با این نتایج تیم عبدالله ویسی با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس، قهرمان لیگ می شد.

در نیمه دوم هجوم تیم برانکو چند برابر شد. در خوزستان تیم ویسی 2 گل پیاپی را به ثمر رساند و امید هواداران تیم تهرانی در ورزشگاه یکصدهزارنفری کاسته شد. در دقیقه 81 رامین رضاییان از روی نقطه پنالتی تیمش را پیش انداخت و 2 دقیقه بعد احمد نوراللهی گل دوم را زد تا امیدها بار دیگر برگردد. پرسپولیس به 2 گل برای قهرمانی نیاز داشت. 2 گلی که هیچ وقت زده نشد و حتی در دقیقه 88 مهرداد محمدی، فاصله را به حداقل رساند.

رضا کرمانشاهی در سوت خود دمید. هر 2 تیم به هدف خود نرسیدند. پرسپولیس با تفاضل گل کمتر دوم شد و به قهرمانی نرسید. راه آهن هم با 2 امتیاز کمتر نسبت به ملوان در رده پانزدهم قرار گرفت و راهی لیگ یک شد. با این حال اتفاق جالب در این بود که هواداران تیم پرسپولیس یکصدا تیم خود را پس از سوت خاتمه تشویق کردند و تا دقایقی ورزشگاه آزادی را ترک نکردند. اتفاقی که در فوتبال ما مشابه آن بسیار کم دیده شده بود. به نوعی می توان گفت تیم برانکو به مقام قهرمانی لیگ نرسید اما هوادارانش این عنوان را از آن خود کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3996

به "خبرنگاران پرسپولیس به جام نرسید اما هوادارانش قهرمان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرسپولیس به جام نرسید اما هوادارانش قهرمان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید