خبرنگاران عشایر شیروان 250 میلیارد ریال وام در هشت سال گذشته دریافت کردند

به گزارش مجله هاستفا، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: عشایر این شهرستان خراسان شمالی از سال 92 تا به امروز 250 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل منابع مختلف برای توسعه فعالیت های دامی خود دریافت کردند.

خبرنگاران عشایر شیروان 250 میلیارد ریال وام در هشت سال گذشته دریافت کردند

علی ابراهیمی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این میزان تسهیلات برای بیش از 700 نفر عشایر از محل صندوق توسعه ملی، ماده 12 و 10، خشکسالی و تفاهم نامه با کمیته امداد پرداخت شد.

وی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به عشایر شهرستان در زمینه های پرواربندی و زنجیره فراوری گوشت قرمز، اشتغالزایی پایدار برای 250 نفر و جبران خسارت و ضرر و زیان ناشی از حوادث طبیعی بوده است.

ابراهیمی اضافه کرد: بازپرداخت تسهیلات بانکی برای خانوارهای عشایری یکساله تا پنج ساله با کارمزد 9 تا 6 درصد متفاوت پرداخت شده است.

رییس اداره امور عشایری شیروان در ادامه از جمله اقدامات این اداره را اصلاح نژاد دام و افزایش دوقلوزایی دانست و گفت: در این بازه زمانی طرح تغذیه علمی دام سبک برای آنان اجرا شد که با این روش به ازای هر هفت کیلوگرم مصرف علوفه برای دام زنده، یک کیلوگرم گوشت فراوری شد.

ابراهیمی با بیان اینکه هم اکنون دامداران متکی به مراتع هستند اضافه کرد: باید یک فرمول تغذیه به آنان توصیه گردد که براساس بره پرواری به سمت مصرف کنسانتره بیایند زیراکه در این روش تمامی احتیاجهای غذایی از مواد اصلی تا ریزمغذی و پروتئین مورد احتیاج دام در آن تعیین می گردد.

عشایر شهرستان شیروان شامل 15 هزار نفر جمعیت با 2 هزار و 800 خانوار در قالب 9 طایفه، 350 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7413

به "خبرنگاران عشایر شیروان 250 میلیارد ریال وام در هشت سال گذشته دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عشایر شیروان 250 میلیارد ریال وام در هشت سال گذشته دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید