خبرنگاران شمار فوتی های بیماری کرونا در کرمانشاه به 10 نفر رسید

به گزارش مجله هاستفا، کرمانشاه- خبرنگاران- سخنگوی ستاد مدیریت کرمانشاه استان کرمانشاه گفت: در 24 ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن 15 نفر آمار مبتلایان این استان به 94 نفر رسید که 10 نفر از آنان فوت کرده اند.

خبرنگاران شمار فوتی های بیماری کرونا در کرمانشاه به 10 نفر رسید

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز جمعه (23 اسفند) در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز 553 بیمار مشکوک به کووید 19 در بیمارستان های استان بستری شدند که 445 نفر از آنان ترخیص شده اند.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون 100 نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، اضافه کرد: شهرستان هایی همچون سنقر، کنگاور و اسلام آبادغرب شرایط مطلوبی ندارند و امیدواریم با رعایت مردم شاهد شرایط بهتری باشیم.

وی عنوان کرد: تا به امروز 41 بیمار کرونایی در شهرستان کرمانشاه، هشت بیمار در اسلام آبادغرب، 18 بیمار در سنقر، 12 بیمار در کنگاور، 2 بیمار در هرسین، 2 بیمار در صحنه، 6 بیمار گیلانغرب، 2 بیمار در جوانرود، یک نفر در پاوه و یک نفر در سرپل ذهاب بستری هستند.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه سامانه اینترنتی غربالگری کرونا در کشور راه اندازی شده است، گفت: سامانه salamat.gov.ir به منظور غربالگری عمومی کرونا راه اندازی شده است و مردم می توانند با ورود به این سامانه و پاسخ به پرسش های موردنظر از شرایط سلامت خود و نزدیکانشان باخبر شوند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان کرمانشاه با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط تمام شهروندان ضروری است، گفت: از مردم می خواهیم در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا از

شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت که به منظور شناسایی بیماران مشکوک به کرونا طرح بیماریابی فعال در سطح استان آغاز شده است.

شکیبا اظهارداشت: در این طرح کارشناسان سلامت از طریق تلفن با خانواده ها تماس می گیرند و جویای سلامت آنها می شوند.

وی اضافه کرد: در این طرح تماس با بیماران حاد زمینه ای همچون بیماران دیابتی، تنفسی، قلبی عروقی و کلیوی با اولویت پیگیری می شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه توضیح داد: در صورتی که در خانواده ها بیماران دارای علائم مشکوک به کرونا باشد، توسط کارشناسان راهنمایی خواهند شد تا در خانه بمانند و قرنطینه شوند.

شکیبا اضافه کرد: در صورتی که افرادی دارای علائم بیماری کرونا از بیماری زمینه ای و حاد نیز رنج ببرند این افراد به مراکز 16 ساعته بهداشت و سلامت استان معرفی می شوند تا مراحل درمان را طی کرده و در صورت نیاز به بستری به بیمارستان ها معرفی شوند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز 16 ساعت هستیم گفت: بیماران بر اساس نوبت دهی و منظم به مراکز فراخوانده خواهند شد تا از ازدحام و شیوع احتمالی بیماری جلوگیری شود.

شکیبا عنوان کرد: از افراد دارای علائم بیماری کرونا که بیماری حاد زمینه ای ندارند تقاضا داریم که در منزل استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم حاد تنفسی به مراکز 16 ساعته بهداشت مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمانشاه گفت: 50 درصد بیماران در روزهای گذشته یا میهمانی از استان های پرخطر داشتند و یا به این استان ها مسافرت کرده اند.

شکیبا تاکید کرد: از مردم می خواهیم که در این ایام نه به مسافرت بروند و نه میزبان مسافرانی از دیگر استان های کشور باشند.

وی اضافه کرد: همچنین تقاضا داریم که به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه، مردم مراسم هایی همچون پنجشنبه و چهارشنبه آخر سال صرف نظر کنند و در ایام نوروز به دیدار اقوام خود نروند تا بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

به گزارش خبرنگاران، از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تا به امروز 11 هزار 364 و نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که در مجموع 514 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و 529 مورد از ابتدا تا به امروز بهبود یافته اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز به 113 گسترش یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3159

به "خبرنگاران شمار فوتی های بیماری کرونا در کرمانشاه به 10 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار فوتی های بیماری کرونا در کرمانشاه به 10 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید