خبرنگاران ساوت چاینا: منشا کرونا هنوز مشخص نیست

به گزارش مجله هاستفا، پکن- خبرنگاران- روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین نوشت منشاء ویروس کرونای جدید که حالا به یک بیماری خطرناک و بعضا مهلک تبدیل شده، همچنان نامشخص است.

خبرنگاران ساوت چاینا: منشا کرونا هنوز مشخص نیست

به گزارش خبرنگاران ساوث چاینا روز دوشنبه گزارش کرد: تا پیش از این تصور می شد که منشاء این ویروس شهر ووهان در مرکز چین است اما در ایتالیا مواردی از نوعی ذات الریه عجیب از ماه نوامبر 2029 (آبان/آذر 1398) شیوع پیدا کرده است.

روزنامه از قول گیسپ راموزی از مرکز تحقیقات ماریو نگری ایتالیا نقل می کند قبل از اینکه ما از موضوع شیوع کرونا در چین اطلاع داشته باشیم ویروس در ایتالیا سرایت کرده بود و از منشاء آن اطلاعی نداریم.

او که از کارشناسان یک تیم تحقیقاتی در اروپا است، می گوید: قبل از اینکه آگاهی از شرایط کرونا جدید در چین داشته باشیم نوعی ذات الریه عجیب در ایتالیا شیوع پیدا کرده بود این بیماری در ماه نوامبر بتدریج شیوع پیدا کرد در ماه دسامبر شدت گرفت در برخی موارد نیز بسیار خطرناک بوده است.

در حال حاضر بیشترین تلفات کرونا جدید در جهان مربوط به ایتالیا و عمدتا در منطقه لومباردی در شمال این کشور است شمار کشته ها در این کشور از مرز 4 هزار و 800 نفر عبور کرده و چین را پشت سر گذاشته است.

این پزشک ایتالیایی افزود اگر این طور باشد ویروس کرونا پیش از اینکه ما از شرایط چین اطلاعات دقیقی داشته باشیم در این کشور شیوع پیدا کرده است.

کارشناسان کماکان به دنبال اطلاع از منشاء کرونا جدید هستند جونگ نانشان پزشک حرفه ای و با سابقه چینی گفته است که اولین مورد شیوع کرونا از چین گزارش شد اما منشاء آن می تواند مکان دیگری باشد.

جایو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین هم از اینکه برخی از سیاستمداران آمریکا دایما از چین به عنوان منشاء ویروس انتقاد کرده و گفته است که شواهد زیادی در این باره وجود ندارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3299

به "خبرنگاران ساوت چاینا: منشا کرونا هنوز مشخص نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساوت چاینا: منشا کرونا هنوز مشخص نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید