خبرنگاران بهزیستی کرمانشاه برای پیشگیری از اعتیاد مشاوره تلفنی می دهد

به گزارش مجله هاستفا، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بااشاره به فعالیت خط ملی اعتیاد به شماره (09628)، گفت: این سامانه تلفنی از ساعت هشت صبح تا 20 شب به مردم مشاوره های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد، درمان و کاهش آسیب ارایه می دهد.

خبرنگاران بهزیستی کرمانشاه برای پیشگیری از اعتیاد مشاوره تلفنی می دهد

دکتر فرحناز محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: خانواده ها می توانند بدون پیش شماره با خط ملی اعتیاد (09628) تماس بگیرند و اطلاعات لازم را در زمینه شناخت رفتار صحیح با فرد معتاد در خانواده و ترغیب آن به ترک مواد اطلاعات کافی را دریافت کنند.

او گفت: اگر خانواده ها علایم یا نشانه هایی از اعتیاد و تغییر رفتاری در فرزندان خود مشاهده کردند برای راهنمایی می توانند با این شماره تماس بگیرند.

وی گفت: آشنایی با نحوه صحیح نظارت بر فرزندان، شناسایی باورهای غلط در خصوص مصرف مواد و اصلاح آنها، شناخت مواد جدید، علایم و عوارض مصرف مواد و چگونگی رفتار صحیح با نوجوانان از طریق ارتباط با کارشناسان خط ملی اعتیاد امکان پذیر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه گفت: افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند می توانند برای آشنایی با شیوه و فرآیند درمان و شناخت مراکز ترک اعتیاد معتبر تحت نظارت بهزیستی با خط ملی اعتیاد تماس بگیرند و از راهنمایی های مشاوران و بانک اطلاعاتی این مجموعه بهره مند شوند.

وی یادآور شد: خط ملی اعتیاد با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کند و با داشتن مشاوران مجرب آماده پاسخگویی به مردم در سراسر کشور است.

محمدی شرح داد: کارشناسان حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه با همکاری روابط عمومی این اداره کل با استفاده از فضای مجازی و همچنین تهیه و نصب بنر و پوستر معرفی این سامانه در سطح استان در تلاشند بتوانند برای آگاه سازی همشهریان در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد گام های مثبتی بردارند.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

بیش از 164 هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان کرمانشاه است که از این تعداد 42 هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5705

به "خبرنگاران بهزیستی کرمانشاه برای پیشگیری از اعتیاد مشاوره تلفنی می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهزیستی کرمانشاه برای پیشگیری از اعتیاد مشاوره تلفنی می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید