خبرنگاران باکو و ایروان بر رعایت آتش بس در قره باغ تاکید کردند

به گزارش مجله هاستفا، مسکو - خبرنگاران - وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تماس تلفنی لاوروف وزیرخارجه روسیه با آنها بر رعایت آتش بس در قره باغ که از ظهر امروز شنبه شروع شده است، تاکید کردند.

خبرنگاران باکو و ایروان بر رعایت آتش بس در قره باغ تاکید کردند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از مسکو، سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه شامگاه شنبه، با جیحون بایراموف و زهراب مناتساکانیان وزیران جمهوری آذربایجان و ارمنستان مکالمه تلفنی داشت که طرفین در این گفت و گوها مجدداً بر تعهد خود در قبال توافق آتش بس در منطقه درگیری قره باغ تاکید کردند.

وزیران خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه در مذاکرات 9 اکتبر (18 مهر) در خصوص یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند.

طی این مذاکرات طولانی که بامداد روز شنبه در مسکو به خاتمه رسید، باکو و ایروان در خصوص آتش بس در قره باغ از ساعت 12:00 شنبه 10 اکتبر(19 مهر) به توافق رسیدند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه ای از وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آدربایجان برای رایزنی درباره صلح در قره باغ، به مسکو دعوت کرد.

پوتین در این بیانیه از طرف های مناقشه قره باغ دعوت به توقف اقدامات جنگی برای اهداف انسانی و مبادله اسرا و تخلیه اجساد سربازان کشته شده از میدان جنگ کرد.

شرایط منطقه قره باغ از ششم مهر (27 سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی کشورها خواهان خاتمه اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق مشخص سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4964

به "خبرنگاران باکو و ایروان بر رعایت آتش بس در قره باغ تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باکو و ایروان بر رعایت آتش بس در قره باغ تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید