تولید 120 هزار تن سیب درختی طی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال گذشته بالغ بر 120 هزار تن سیب درختی در این استان تولید شده است.

تولید 120 هزار تن سیب درختی طی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

الیاس تاج الدینی گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، افزود: در زمینه تولید محصولات باغی محصولات با کیفیتی در سطح کشور تولید می کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 120هزار تن تولید سیب درختی داشتیم، اظهار کرد: کمبودی که در زمینه تولید و ارائه محصولات به بازار مشهود است بحث ذخیره محصولات تولیدی و صنایع تبدیلی است که از سال گذشته به این سمت رفتیم و از سرمایه گذاران استانی، ملی و بین المللی در این زمینه استقبال می کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ظرفیت سردخانه های استان در سال های گذشته 11هزارتن بوده که در سال جاری به بالای 20هزار تن رسیده است و برنامه داریم که درشهرستان های سردسیری و گرمسیری استان محصولات در استان خودمان ذخیره شود که برای راه انداختن این موارد تسهیلات و مجوزهادر اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم تا در اسرع وقت به این مهم دست پیدا کنیم.

تاج الدینی ادامه داد: باتوجه به بارندگی خوب و مطلوب سال گذشته تولیدات بسیار خوبی داشتیم اما در بعضی از بخش ها خساراتی به بخش کشاورزی وارد شد که این خسارات برآورد شد که بالغ بر 5324 پرونده را برای ستاد فرستاده و بیشتر موارد تایید شدند و تا به امروز 32میلیارد تومان برای دریافت خسارات سیل به صورت تسهیلات معرفی کردیم که از این میزان قریب به 10 میلیارد تومان جذب شده است.

وی عنوان کرد: در بحث تسهیلات تبصره 18 نیز گام های خوبی برداشتیم و حدود 324 طرح به مبلغ 279میلیارد تومان با اشتغالزایی 1034 نفر به بانک معرفی کردیم که از این میزان تا به امروز 18 طرح به مبلغ 7 میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگاران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص شرایط توزیع کود مورد نیاز کشاورزان در سطح استان، گفت: توزیع کود سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر شده که سال جاری 18 هزار تن کود اوره، 1500تن پتاس و 3500تن فسفات در استان توزیع کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2739

به "تولید 120 هزار تن سیب درختی طی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید 120 هزار تن سیب درختی طی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید