تولید گوشت گیاهی با طعم و بافت گوشت واقعی

به گزارش مجله هاستفا، یک شرکت دانش بنیان گوشت پایه گیاهی تولیدشده با چاپگر سه بعدی را به غذاخوری های اروپایی عرضه می کند.

تولید گوشت گیاهی با طعم و بافت گوشت واقعی

به گزارش خبرنگاران، گیاهخواران دلایل متفاوتی برای انتخاب این نوع رژیم غذایی دارند. آن هایی که تنها به دلیل اجتناب از درد و رنج حیوانات خوردن گوشت را ترک کرده اند شاید هنوز گاهی دلشان برای مزه کباب تنگ شود. این دل تنگی و بازار رو به رشد محصولات وگان و گیاهخواری باعث شده تولید گوشت آزمایشگاهی برای سرمایه گذاران بازار جذابی باشد و پول های روانه شده در این بخش به زودی تولید و مصرف این نوع گوشت را برای همه مقرون به صرفه خواهد کرد.

شرکت دانش بنیان Redefine Meat روز سه شنبه 16 نوامبر اعلام کرد که عرضه محصولات گوشتی بر پایه گیاهی و تولیدشده با پرینت سه بعدی را در رستوران های منتخب در اروپا آغاز می کند و همچنین از آنچه اولین برش های کامل جهان می نامد که شبیه برش های گوشت بره و گاو است، رونمایی کرد.

شرکت های فعال در صنعت گوشت جایگزین در حال حاضر عمدتاً محصولات چرخ کرده تولید می کنند که اغلب فاقد بافت فیبری موجود در گوشت حیوانات است و درنتیجه موقع خوردن تجربه جویدن بافت گوشت واقعی را ندارند. این گوشت تازه، علاوه بر همبرگر، سوسیس، کباب بره و گوشت چرخ کرده اکنون برش های گوشت را هم به سبد محصولات خود اضافه کرده است.

غذا های تهیه شده با این محصولات در رستوران هایی مانند Marco Pierre Whites Steak Houses در بریتانیا که یک مجموعه رستوران زنجیره ای متشکل از 22 غذاخوری است که از طریق سرآشپز مشهور مارکو پیر وایت تاسیس شده، در دسترس خواهند بود.

همچنین رستوران هندی Brigadiers و رستوران های دارنده ستاره میشلین Ron Gastrobar در هلند متعلق به سرآشپز ران بلائو نیز از این محصولات استفاده خواهند کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9155

به "تولید گوشت گیاهی با طعم و بافت گوشت واقعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید گوشت گیاهی با طعم و بافت گوشت واقعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید