توسعه فراوری آبزیان و رشد گیاهان در مناطق شور و بیابانی

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، بیابان زدایی به روشی مالی و تبدیل این مناطق به محلی برای فراوری آبزیان و تکثیر گیاهان از جمله برنامه های معاونت علمی و فناوری است.

توسعه فراوری آبزیان و رشد گیاهان در مناطق شور و بیابانی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

فراوری آبزیان و تکثیر گیاهان و درختان مقاوم به آب وخاک شور برنامه ای است که کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای مناطق بیابانی در نظر گرفته است. طرحی که یاری می نماید تا از ظرفیت ناشناخته این مناطق برای توسعه کشور و رونق مالی این مناطق بهره ببریم.

توسعه فناوری های شورورزی طرحی است که قرار است به اجرایی شدن این هدف یاری کند. در حال حاضر پایلوت تثبیت کانون های فوق بحرانی فراوری گرد و غبار با استفاده از منابع زه آب دشت آزادگان در پایین دست حوزه کرخه در سطح 50 هکتار در حال بهره برداری و توسعه انواع فناوری ها است.

در این پایلوت از زه آب های شور و بسیار شور پروژه های آبیاری و زهکشی دشت آزادگان علاوه بر تثبیت بخشی از اراضی یکی از کانون های فوق بحرانی فراوری گردوغبار، برای بیابان زدایی مالی با مشارکت مردمی به وسیله فراوری چوب، علوفه، مواد پروتئینی و آبزی پروری و سایر محصولات نیز دنبال می گردد.

اجرای این طرح دستاوردهایی چون تثبیت کانون های گردوغبار به عنوان معضل اصلی زیست محیطی منطقه، بهره گیری از آب های غیرمتعارف و زه آب های کشاورزی رهاشده در منطقه، بیابان زدایی مالی با فراوری آبزیان، درختان و گیاهان مقاوم به آب وخاک شور، ایجاد عرصه تحت کشت گیاهان و درختان شورزی و احداث استخر برای پرورش انواع آبزیان مقاوم به شوری را به دنبال دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7796

به "توسعه فراوری آبزیان و رشد گیاهان در مناطق شور و بیابانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فراوری آبزیان و رشد گیاهان در مناطق شور و بیابانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید