توبی مگوایر پس از فیلم مرد عنکبوتی چه مسیری طی نموده است؟

به گزارش مجله هاستفا، توبی مگوایر، یکی از اساطیر دنیای مارول که به خاطر عملکرد بی نظیرش در سه گانه مرد عنکبوتی، ساخته سم ریمی، در خاطرات بسیاری از طرفداران سینما جای دارد، تا به حال مشغول چه کارهایی بوده است؟

توبی مگوایر پس از فیلم مرد عنکبوتی چه مسیری طی نموده است؟

ژانر ابرقهرمانی نقش بزرگی در راستا شغلی بسیاری از بازیگران داشته و توبی مگوایر که نقش اولین نسخه سینمایی پیتر پارکر را در اوایل دهه 2000 بازی نموده، در میان آن ها بوده است. مگوایر در هنگام دریافت این نقش، به هیچ وجه کم تجربه نبود اما صعود چشم گیر وی بعد از این اتفاق، کاملا معین است.

داستان توبی مگوایر با نقش کوتاهش در فیلم جادوگر و فیلم تلویزیونی رادنی دنجرفیلد: شب آغازین در خانه رادنی در سال 1989 آغاز شد. بعد از تعدادی دیگر نقش های کوچک در فیلم هایی مثل انتقام بارون قرمز و شفا دهنده، او با مشکلاتی در زندگی شخصی خود برخورد کرد و مجبور به ایجاد تغییر شد. این تغییرات باعث شدند که فرصت بازیگری به عنوان نقش اصلی در فیلم هایی همچون پلیزنتویل، قوانین خانه سایدر، پسران شگفت انگیز و سواری با اهریمن را به دست بیاورد. هرچند، اولین فرصت بزرگش را در سال 2002 پیدا کرد، هنگامی که نقش پیتر پارکر یا در واقع مرد عنکبوتی، به او واگذار شد. این نقش نه تنها در یک فیلم، بلکه در قالب یک سه گانه در تاریخ ثبت شد.

عملکرد مگوایر نظرات مثبت بسیاری از منتقدین و بینندگان را به خود جذب کرد و تا به امروز، طرفداران فیلم مرد عنکبوتی، او را به عنوان خزنده دیوار به یاد می آورند. در فاصله بین هر یک از فیلم های این سه گانه، به پروژه هایی دیگر از جمله فیلم های درام بیسکویت دریایی و آلمانی خوب پرداخت. با اینکه نقش پیتر پارکر نام او را بر زبان ها انداخت، بعد از فیلم مرد عنکبوتی، در فیلم های بزرگ بسیاری حاضر نشد. اولین کارکتر مگوایر بعد از پیتر پارکر، کاپیتان سم کیهیل، در فیلم درام روان شناختی برادران بود. البته، او به عنوان خودش، در فیلم تندر استوایی حضوری کوتاه داشت.

نقش اصلی بعدی مگوایر فیلم کمدی سیاه مستقل به نام جزئیات بود و سپس به پروژه های سنگین تری از جمله گتسبی بزرگ (در نقش نیک کروی)، روز کارگر (نسخه بالغ هنری ویلر)، قربانی پیاده (کارکتر استاد بزرگ شطرنج، بابی فیشر) و بچه رئیس (صداگذاری راوی داستان و تیم تمپلتون بالغ) پرداخت. در دنیای تلویزیون نیز فعالیت هایی داشته و می توان از سریال کوتاه غنایم بابل و برون یابی که به زودی به وسیله اپل منتشر خواهد شد، نام برد. مگوایر را نمی توان به مقدار قبل جلوی دوربین مشاهده کرد، اما در پشت صحنه بسیاری از پروژه ها دست داشته، همچون فیلم دوران راک، موج پنجم، قلب خشن، هیچ کس و درام تاریخی بابل که در آن علاوه بر حضور به عنوان تهیه کننده، یکی از نقش های فرعی نیز بر عهده دارد.

دلایل مختلفی پشت دوری توبی مگوایر از پروژه های بزرگ مشابه، بعد از مرد عنکبوتی وجود دارند، از جمله رفتارش روی صحنه که طبق گفته بعضی هنرمندان دیگر، مقداری همکاری با او را سخت می نماید. به علاوه، او فردی کم حرف است و بی شک، دوران پس از مرد عنکبوتی که برای او معروفیت بسیاری را به ارمغان آورد، سختی هایی برایش ایجاد کرد. هر چند که این معروفیت، به مرور زمان کاهش یافت.

آخرین نکته این است که داستان مرد عنکبوتی 3 به علت افت عملکرد نسبت به دو فیلم پیشین و عدم وجود نسخه چهارم، در اوج به سرانجام نرسید. سری بعدی فیلم مرد عنکبوتی نیز با بازیگر و کارگردانی نو، نتوانست انتظارات عموم را برآورده کند. در حال حاضر، به جز شایعه حضور توبی مگوایر در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، در دو پروژه دیگر دست خواهد داشت و به احتمال زیاد، حضور او در پشت صحنه بیش از جلوی دوربین احساس خواهد شد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 10403

به "توبی مگوایر پس از فیلم مرد عنکبوتی چه مسیری طی نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توبی مگوایر پس از فیلم مرد عنکبوتی چه مسیری طی نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید