تاوکیو: گفتم اگر به جام جهانی نرویم آخرالزمان می گردد اما فکر نمی کردم این اتفاق رخ دهد!

به گزارش مجله هاستفا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا بار دیگر تمام تقصیرهای نرفتن آتزوری به جام جهانی 2018 روسیه را گردن سرمربی اخراجی این تیم انداخت.

تاوکیو: گفتم اگر به جام جهانی نرویم آخرالزمان می گردد اما فکر نمی کردم این اتفاق رخ دهد!

به گزارش خبرنگاران، کارلو تاوکیو معتقد است که اگر جامپیرو ونتورا، سرمربی پیشین ایتالیا کمی هوشمندانه تر تصمیم گیری و تاکتیک هایش را انتخاب می کرد، ایتالیا اکنون به جام جهغانی 2018 راه پیدا نموده بود.

تاوکیو به نشریه لواینه گفت: خسته شده ام بس که به دو بازی اخیرمان در پلی آف فکر نموده ام. فکر کردن به آن برایم دیگر مانند یک وسواس شده و از ذهنم خارج نمی گردد. درست است که من گفتم اگر نتوانیم به جام جهانی صعود کنیم، آخرالزمان می گردد اما من واقعاً فکر نمی کردم که نتوانیم به جام جهانی برویم. در واقع به همین دلیل هم بود که گفتم اگر به جام جهانی نرویم اتفاقی بی نهایت بد رخ خواهد داد. چنین اتفاقی نباید رخ می داد آن هم با چیزهایی که در اختیار داشتیم و تمرکزی که برای پیاده سازی پروژه مان وجود داشت. با کمی هوشمندی، می شد از چنین فاجعه ای جلوگیری کرد. بازیکنان سوئد همگی بلند قامت و تنومند هستند پس ما باید با فلسفه ای دیگر برابر آنها به میدان می رفتیم.

بیشتر بخوانید: گزینه های جانشینی ونتورا در تیم ملی ایتالیا معین شدند

تاوکیو ادامه داد: ما بد بازی کردیم. مقابل بازیکنانی که هر کدام شان نزدیک 2 متر قد داشتند، ما مدام داشتیم توپ را سانتر می کردیم در حالی که باید با استفاده از بازیکنان ریزنقش مان آنها را دور می زدیم. من به تصحیح اشتباهات ونتورا فکر می کردم. فکر می کنم که حداقل 100 هزار ناپلی در میلان ساکن و حداقل 20 هزار نفرشان برای تماشای بازی ایتالیا و سوئد به استادیوم رفته باشند. پس چطور شما می توانید به اینسینیه (هافبک هجومی ناپولی) میدان ندهید؟ این فاجعه کاملاً فنی بود. گزینه هایی که ونتورا انتخاب کرد اشتباه بودند. من باید به این موضوع اعتراف کنم.

یکی از سوژه های مهم بازی برگشت ایتالیا و سوئد در پلی آف جام جهانی 2018، خودداری دانیله دروسی از رفتن به میدان و توصیه او به ونتورا برای استفاده از اینسینیه بود که سرمربی سابق تورینو حاضر به پذیرش آن نشد.

تاوکیو درباره آن ماجرا هم بیان کرد: من به کادر فنی گفتم که از اینسینیه استفاده نمایند نه به سرمربی. من نمی توانم در چنین مسائلی مداخله کنم. یکسری قوانین هست که خودتان می دانید. من هرگز مستقیماً در کار سرمربی تیم برای استفاده از یک بازیکن یا یک سیستم به خصوص دخالت ننموده ام.

دلیل اصلی فشار روی تاوکیو برای استعفا از ریاست فدراسیون فوتبال ایتالیا، نقش او به او کسی است که سرمربی سابق تورینو را در تابستان سال 2016 جانشین آنتونیو کونته کرد. او اما برای توجیه انتخابش هم بهانه آورد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا گفت: من ونتورا را انتخاب کردم چون در آن مقطع ما گزینه های دیگری نداشتیم. کونته رفت بود و می خواست سرمربی چلسی گردد. تنها گزینه هایی که ما در آن موقع داشتیم، ونتورا، جانی دبیاسی و مونتلا بودند. علاوه بر این من ونتورا را به توصیه مهمترین ملی پوشان مان انتخاب کردم و به تنهایی درباره انتصاب او تصمیم گیری نکردم. زمانی که دیدم گزینه های ما فقط این سه نفر هستند، با بازیکنان صحبت کردم. الان هم می خواهم چیزی را فاش کنم که پیش از این هرگز نگفته بودم. گزینه اول من روبرتو دونادونی بود. متأسفانه در آن موقع جویی ساپوتو، رئیس بولونیا حاضر نشد که دونادونی تیمش را ترک کند و راهنمایی تیم ملی را برعهده بگیرد. من اما دونادونی را از گذشته می شناختم.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2710

به "تاوکیو: گفتم اگر به جام جهانی نرویم آخرالزمان می گردد اما فکر نمی کردم این اتفاق رخ دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاوکیو: گفتم اگر به جام جهانی نرویم آخرالزمان می گردد اما فکر نمی کردم این اتفاق رخ دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید