تازه ها از اوکراین گیت ، مخالفت افکار عمومی آمریکا با رفتار ترامپ

به گزارش مجله هاستفا، پرونده تلاش ترامپ برای بهره گیری شخصی از اختیارات ریاست جمهوری هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد. روند مقدماتی استیضاح آغاز شده و دموکرات ها در تلاشند تا این پرونده را به ابزاری برای کنار زدن ترامپ بدل کنند.

تازه ها از اوکراین گیت ، مخالفت افکار عمومی آمریکا با رفتار ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، افشای تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای سوءاستفاده از اختیاراتش جهت بدنام کردن جو بایدن بخت اصلی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی، به آغاز روند مقدماتی استیضاح منجر شده است.

ترامپ متهم است که رئیس جمهور اوکراین را برای پیشبرد تحقیقات قضایی علیه پسر بایدن، هانتر، که عضو هیأت مدیره یک شرکت اوکراینی است، تحت فشار قرار داده است. این ماجرا به اوکراین گیت معروف شده و هر لحظه اخبار تازه ای در مورد آن منتشر می شود.

در ادامه آخرین اخبار درباره این پرونده آمده است:

دو سوم آمریکایی ها ماجرای اوکراین گیت را مسئله ای جدی می دانند

طبق نظرسنجی شبکه آمریکایی ای بی سی نیوز/ ایپسوس، نزدیک به دو سوم آمریکایی ها معتقدند که تشویق یک رهبر خارجی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور کشورشان برای بی اعتبار کردن جو بایدن رقیب بالقوه اش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی یک مسئله جدی است.

بنا بر این گزارش، دموکرات ها حدودا سه برابر بیشتر از جمهوری خواهان این مکالمه را یک مشکل جدی می دانند. (91 درصد دموکرات ها، 32 درصد جمهوری خواهان).

نامزد انتخابات 2020 آمریکا: ترامپ باید استعفا دهد

بِتو اورورک نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری گفته است: بهترین جهت ممکن این است که این رئیس جمهور استعفا دهد و به کشور اجازه دهد که دردش التیام یابد.

به نوشته پایگاه هیل، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری و عضو سابق کنگره آمریکا معتقد است، تا زمانی که ترامپ در قدرت است، اتحاد در کشور و التیام بخشی به دردهای موجود در آمریکا ناممکن است.

پلوسی: حمایت عمومی از استیضاح در حال افزایش است

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می گوید با انتشار اطلاعات بیشتر در مورد پرونده اوکراین گیت، به مرور میزان حمایت افکار عمومی از استیضاح ترامپ در حال افزایش است.

پلوسی که روز شنبه در نشستی به میزبانی پایگاه تگزاس تریبیون صحبت می کرد، گفت: در افکار عمومی، کفه ترازو کاملا تغییر کرده است؛ کسی نمی داند، شاید باز هم تغییر کند. اما در حال حاضر بعد از انتشار شکایت و گزارش بازرس کل و رویکرد بی اعتنای دولت در قبال این مسئله، مردم آمریکا دارند به تصمیم متفاوتی می رسند.

او از جمله دموکرات هایی بود که پیش از این همواره با استیضاح ترامپ مخالفت می کرد و می گفت این اقدام می تواند نهایتا به ضرر دموکرات ها تمام شود. با این وجود، وی هفته گذشته به جمع حامیان استیضاح پیوست و رسما تحقیقات مقدماتی را به جریان انداخت.

وی در مورد اینکه چرا نظرش تغییر کرده، گفت انتشار اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد ترامپ او را به این نتیجه رسانده که باید استیضاح را آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 438

به "تازه ها از اوکراین گیت ، مخالفت افکار عمومی آمریکا با رفتار ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ها از اوکراین گیت ، مخالفت افکار عمومی آمریکا با رفتار ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید