بهترین و جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست ؟

به گزارش مجله هاستفا، دستگاه لیزر ICE Platina Plus و ICE Platinum جزو پیشرفته ترین و بهترین دستگاه های حال حاضر دنیا هستند که انقلابی در نوع خود می باشند چه از نظر تکنولوژی و چه از نظر کیفیت.

بهترین و جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست ؟

بهترین دستگاه لیزر چیست ؟

لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش ها برای رهایی از موهای زائد می باشد، که در این روش از پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن فولیکول های مو استفاده می گردد.

در این روش نور لیزر به صورت مستقیم، به فولیکول مو برخورد می نماید و آن ها را تخریب می نماید، فولیکول شامل کیسه های کوچکی درون پوست است که مو در آن جا رشد می نماید. لیزر با استفاده از گرما این کیسه های کوچک را نابود و یا تخریب میکند.

دستگاه لیزر ICE Platina Plus و ICE Platinum

این دو دستگاه جزو پیشرفته ترین و بهترین دستگاه های حال حاضر دنیا هستند که انقلابی در نوع خود می باشند چه از نظر تکنولوژی و چه از نظر کیفیت، مزیت این دستگاه بر رقبای دیگر خود این است که تمامی تکنولوژی 3 دستگاه الکساندرایت،Nd:YAG و دایود را در خود جای داده است یعنی هر 3 طول موج دستگاه های نامبرده شده را دارد، اگر دارای موی بلوند یا روشنی هستید یا موهای نازکی دارید و یا پوست تیره و برنزی دارید این دستگاه با تغییر فرکانس مناسب برای پوست و موی شما می تواند به راحتی موهای زائد شما را از بین ببرد.

با ترکیب 3 طول موج متفاوت این دستگاه می تواند به بهترین نحو ممکن به ساختار و عمق پوست شما نفوذ نماید تا موهای زائد شما را از بین ببیرد.

سه طول موج به اختصار شامل موارد زیر هستند:

  1. تکنولوژی Alex (طول موج دستگاه الکساندرایت): دارای طول موج 755 نانومتر می باشد که انرژی و قدرت بالاتری را به پوست منتقل می نماید که برای پوست و موهایی با رنگ های مختلف بسیار مناسب می باشد.
  2. تکنولوژی Speed (طول موج دستگاه دایود): دارای طول موج 810 می باشند که این قابلیت را دارد بیشتر در پوست نفوذ کند و بتواند فولیکول مو را تخریب نماید، سطح مقطع برزگی را در زمان لیزر پوشش می دهد بنابراین سرعت بالایی را در زمان درمان به بیمار ارائه می نماید.
  3. تکنولوژی YAG (طول موج دستگاه Nd:YAG): دارای طول 1064 نانومتر که عمیق ترین نفوذ در پوست را انجام میدهد که بهترین گزینه برای پوست های تیره و یا کسانی که مایل هستند بعد از برنزه کردن یا سولار رفتن لیزر موهای زائد را انجام دهند.

درد لیزر موهای زائد در این دو دستگاه چقدر می باشد؟

در این دو دستگاه از تکنولوژی تابش و کولینگ منحصربفردی استفاده می گردد که علاوه بر اینکه اشعه لیزر به بهترین نحو به پوست شما نفوذ می نماید و فولیکول مو را تخریب می نماید، ولی به بافت های اطراف و عصب های اطراف فولیکول هیچ آسیبی نمی رساند و عملا دردی شما حس نخواهید کرد.

مزیت های این دو دستگاه شامل موارد زیر می باشد:

  • احتیاجی به استفاده از بی حسی موضعی ندارید.
  • کاهش زمان درمان تا 45% نسبت به بقیه دستگاه ها.
  • استفاده از سه طول موج به طورهمزمان برای بهترین تاثیرگذاری.
  • نداشتن عوارض جانبی مانند درد و سوختگی.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه الکساندرایت

در حال حاضر این دستگاه نیز یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد می باشد این دستگاه دارای قابلیت تنظیم طول موج و انرژی برای از بین بردن موهای زائد می باشد، این دستگاه با هر نوع پوست و مویی سازگاری لازم را دارد و دارای نور مرئی و طول موج 755 نانومتر می باشد همچنین دارای سیستم خنک کننده نیز می باشد که برای جلوگیری از سوختن پوست شما در هنگام فرآیند لیزر بسیار کارآمد می باشد.

دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود دارای طول موج 800 نانو متر برای از بین برن موهای زائد می باشد ، میزان جذب شدن طول موج این دستگاه در ملانین پوست به نسبت دستگاه الکساندرایت کمتراست اما عمق نفوذ بیشتری دارد یکی از ویژگی های مهم این دستگاه این است که با پوست ما ایرانی ها سازگاری خوبی دارد همچنین دستگاه دارای تنظیماتی می باشد که برای از بین بردن موهای زائد برای پوست های تیره هم مناسب می باشد. از دیگر قابلیت های این دستگاه می توان به خنک کردن سطحی پوست در زمان لیزر نیز اشاره نمود.

دستگاه IPL

این دستگاه مناسب برای موهای تیره و پوست های روشن می باشد، در این دستگاه از فلش لامپ های زنون استفاده شده که کاربرد های مختلفی بر روی پوست دارد، تکنسین دستگاه باید مناسب ترین فیلتر را برای بهترین نتیجه بر روی پوست شما انتخاب کند.

از این دستگاه برای جوانسازی پوست و برطرف لکه نیز استفاده می گردد، اما یکی از کم خطر ترین دستگاه ها برای برطرف موهای زائد می باشد که بوسیله گرما و بدون هیچ سوختگی(اکر متخصص لیزر شما با تجربه باشد) موهای زائد شما را از بین می برد. در آخر این نکته نیز باید ذکر گردد اگر خواستار استفاده از این روش هستید باید کلینیک بسیار معتبری انتخاب کنید چون اکر به طور مناسب از این دستگاه استفاده نگردد احتمال سوختگی وجود دارد.

لیزر Nd:YAG

این دستگاه لیزر یکی از بهترین و موثرترین دستگاه های حال حاضر برای افراد با پوست تیره می باشد، طول موج های این لیزر دارای پرتویی با مادون قرمز بیشتری است که ملانین پوست را نادیده گرفته و فقط به دنبال فولیکول های موی شماست تا آن ها را از بین ببرد.

از این لیزر بیشتر اوقات برای از بین بردن خالکوبی، هایپرپیگمانتاسیون و لکه های پوستی استفاده می گردد اما برای از بین بردن موهای زائد نیز کارائی دارد. در این نوع لیزر ابتدا به پوست لوسیونی زده می گردد که دارای کربن می باشد این لوسیون به فولوکیل های شما نفوذ می نماید و پس از آن طول موج های لیزر Nd:YAG جذب می گردد که باعث از بین رفتن مو می گردد. البته که این دستگاه به نسبت دستگاه های دیگر ممکن است برای بیمار ناراحتی بیشتری در پوست ایجاد کند.

کدام دستگاه لیزر برای پوست شما بهتر است؟

همانطور که در بالا اشاره نمودیم دو دستگاه ICE Platina Plus و ICE Platinum برای هر نوع پوست و مویی مناسب می باشند. ولی اگر بخواهیم به تفکیک ذکر کنیم، اگر دارای مویی بور هستید هیچ نگران نباشید یکی از بهترین دستگاه ها برای این امر دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا GentleMax Pro می باشد.

برای پوست های روشن و موهای تیره هم می توانید هم از دستگاه دایود بهره ببرید هم از دستگاه الکساندرایت، برای پوست های تیره نیز بهترین دستگاه Nd:YAG می باشد و در آخر در طیف رنگ پوست تیره به هیچ وجه نباید از لیزر IPL بهره ببرید.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست ؟

همانطور که در بالا گفتیم دستگاه های ICE Platina Plus و ICE Platinum در حال حاضر بهترین و تاثیرگذارترین هستند بعد از این دو، دستگاه الکساندرایت قرار می گیرد.

فواید استفاده از دستگاه های ICE Platina Plus ، ICE Platinum

در زیر به بعضی رجحان های این دستگاه ها به نسبت بقیه می پردازیم:

دستگاه های ICE Platina Plus ، ICE Platinum دارای 3 طول موج انحصاری می باشد که می تواند در سریع ترین حالت ممکن به برطرف موهای زائد بپردازد.

دستگاه الکساندرایت دارای طول موجی منحصربفرد می باشد و به خاطر همین موج می تواند همه انرژی لیزر را در جایی متمرکز کند و در یک جهت یکسان حرکت کند.

انرژی و طول موج قابل تنظیم در دستگاه های و الکساندرایت باعث می گردد پوست کمترین آسیب را ببیند.

به دلیل پیشرفته بودن و موج های قابل تنظیم در ICE Platina Plus و ICE Platinum تا به حال گزارشی از آسیب پوستی ثبت نشده است.

در طبقه بندی پوست fitzpatrick ، الکساندرایت می تواند برای دسته 1-3 تاثیر گذار باشد.

با ICE Platina Plus و ICE Platinum به دلیل عمق نفوذ و قدرت بالای دستگاه شما به 5 تا 6 جلسه برای لیزر احتیاج دارید.

با الکساندرایت کمتر به جلسات لیزر موهای لازم دارید تقریبا 6 تا 8 جلسه کافی می باشد. البته برای تمدید در آینده هر چند ماه یکبار باید اقدام کنید.

دستگاه IPL چون از فلاش لامپ استفاده میکند دامنه بیشتری از پوست شما را تحت تاثیر می گذارد در نتیجه احتمال آسیب بیشتر از دستگاه الکساندرایت می باشد.

هزینه IPL کمتر می باشد ولی به تعداد جلسات بیشتری احتیاج دارد ولی در بلند مدت الکساندرایت کاملا به صرفه تر می باشد.

احتمال آسیب IPL به پوست های تیره رنگ خیلی زیاد می باشد و احتمال تغییر رنگدانه وجود دارد.

سرعت IPL پایین تر از الکساندرایت می باشد به خاطر همین دلیل به جلسات بیشتری برای نتیجه مطلوب احتیاج دارید.

در دستگاه الکساندرایت یا طول موج 755 نانومتر جذب ملانین در پوست بهتر انجام می گردد در نتیجه انرژی هم بهتر جذب می گردد و باعث حذف هر چه بهتر فولیکول مو خواهد شد.

دو دستگاه ICE Platina Plus و ICE Platinum به راحتی موهای نازک و کرکی و یا سفید شما را از بین می برد.

دستگاه الکساندرایت برای از بین بردن موهای نازک تر نیز مناسب می باشد، البته کمی در موهای کرکی ممکن است به جلسات بیشتری احتیاج داشته باشد ولی دستگاه هایی که با سیستم دایود به لیزر موهای زائد می پردازند با این نوع موها مشکل خواهند داشت و به زمان بیشتری برای برطرف موهای زائد احتیاجمند هستند.

دستگاه های ICE Platina Plus و ICE Platinum به دلیل پیشرفته بودن و آسیب نرساندن به بافت های مجاور فولیکول مو باعث می گردد در زمان لیزر شما دردی را حس نکنید.

دستگاه الکساندرایت دارای یک سیستم خنک کننده موثر می باشد که درد حاصل از لیزر را تسکین می دهد اما اگر درد شما بیشتر بود می توانید از ژلی که کلینیک به شما معرفی می نماید در زمان لیزر بهره ببرید.

شما به خاطر سرعت بالای الکساندرایت در زمان لیزر موهای زائد حتی به استراحتی که از درد یا سوزش می باشد احتیاج ندارید و جلسه شما به نسبت لیزر با دستگاه های دیگر زودتر به خاتمه می رسد.

البته همانطور که در بالا ذکر شد در حال حاضر دو دستگاه ICE Platina Plus و ICE Platinum گوی سبقت سرعت لیزر را الکساندرایت ربودند!

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5019

به "بهترین و جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین و جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید