بنیانگذار ورزش سه گانه ایران: چرا رئیس فدراسیون فکر می کند که همه چیز را می داند؟، از وزارت ورزش انتظار نظارت داریم

به گزارش مجله هاستفا، بنیانگذار ورزش سه گانه در ایران از شرایط این رشته و کاهش قابل توجه ورزشکاران ترای تلون انتقاد کرد.

بنیانگذار ورزش سه گانه ایران: چرا رئیس فدراسیون فکر می کند که همه چیز را می داند؟، از وزارت ورزش انتظار نظارت داریم

نادر حکیم ایمانی بنیانگذار ورزش سه گانه در ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره شرایط نامطلوب این رشته طی سالیان اخیر و ناکامی اخیر در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: ابتدا باید شرحاتی درباره سابقه این رشته مطرح نمودم. ورزش سه گانه در سال 78 به وسیله من به هاشمی طبا رئیس وقت سازمان تربیت بدنی پیشنهاد شد. او هم بررسی کرد و در سال 81 به ما دو اتاق در فدراسیون دوومیدانی دادند و کار خود را به صورت انجمن آغاز کردیم. در سال 81 رقابت های قهرمانی کشور را با حضور 12 استان راه اندازی کردیم و در سال 82 تعداد استان ها را به 24 رساندیم که گام بلندی برای توسعه بود.

وی اضافه کرد: زمانی که ما فدراسیون را در سال 85 تحویل دادیم، 450 ورزشکار داشتیم که در جزیره کیش رقابت کردند. نکته مهم اینکه این تعداد به جز مربیان و سرپرستان بود، اما حالا 10 ورزشکار هم نداریم و اردوی تیم ملی فقط 4 نفر حضور دارند. ببینید کار به کجا کشیده که از 450 ورزشکار به 4 نفر رسیده ایم. فقط همین نفرات اعزام می شوند و یک حاشیه امنیت برای رویداد بعدی هم دارند. اینها می فرایند و رئیس فدراسیون هم همراه آنها می رود و در یک دوره سه روزه ویژه دوچرخه سواری، شنا و دوومیدانی حاضر می شود و می گوید که حالا هم سرپرست است، هم رئیس فدراسیون و هم مدرس. ضمن اینکه فدراسیونش نیز شیک و تمیز است. وزارت ورزش هم که نظارتی ندارد.

مربی سابق تیم ملی با اشاره به LAP شدن و ناکامی دو ورزشکار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن ادامه داد: هیچ فدراسیونی نمی خواهد که ورزشکارش آخر شود، ولی خب در توانشان نیست. وقتی یک نفر خودش همزمان سرمربی، سرپرست، مدرس و رئیس فدراسیون است، اوضاع همین گونه می شود. مسئولان یک اداره درست کرده اند و همه حضور دارند، ولی فقط اداره می کنند. مثل این است که یک شرکت ساخته شده، اما عملاً هیچ تولیدی ندارد. عملاً در هیچ استانی فعالیتی نمی شود. ما بارها خواسته ایم که کمک شان کنیم. رشته سه گانه یا همان ترای تلون همچون فرزندم است. من این رشته را بنیان گذاشتم و حالا هم قصدی برای تخریب آن ندارم و نه پول و نه سفر می خواهم. متاسفانه تکه های این رشته روی زمین افتاده و باید آنها را جمع کنیم؛ رشته ای که دنیای و المپیکی است و همه دنیا به آن علاقه مند هستند.

حکیم ایمانی با بیان اینکه پیشکسوتان و قدیمی ها و افراد شاخص قبلی کنار رفته اند، مطرح نمود: این همه نیرو در این رشته وجود دارد. به نظرم رئیس فدراسیون باید اعضای خانواده ورزش سه گانه را جمع کند و خودش از حضور آنها بهره ببرد. چرا او فکر می کند که همه چیز را خودش بلد است؟

وی گفت: فدراسیون دوره مربیگری سه گانه برای 600 نفر برگزار کرده، ولی تعداد ورزشکاران به 10 نفر رسیده است. بعد آمار می دهند و می گویند که این تعداد مربی و داور تربیت کرده اند. بهانه کم شدن تعداد ورزش را نیز کرونا می دانند، در حالی که همه رشته ها از جمله کشتی و ورزش های رزمی به عنوان رشته های پربرخورد در شرایط کنونی جامعه فعالیت دارند. نکته مهم این است که ترای تلون هیچ زیرساختی هم نمی خواهد و فقط آب و جاده و دوچرخه برای انجام آن لازم است.

بنیانگذار ورزش سه گانه در ایران با انتقاد از قرارداد با مربی پرتغالی برای تیم ملی گفت: با یک مربی خارجی قرارداد بسته اند که فقط برنامه به رئیس فدراسیون می دهد و او هم برای همان 4 ورزشکار اجرا می کند. اگر پول سرجیو صرف استان ها شود، شاهد پیشرفت بیشتری خواهیم بود. متاسفانه فدراسیون فقط اداره می شود و بازدهی ندارد. رئیس فدراسیون و اعضای آن افراد خوب و شریفی هستند، اما اینکاره نیستند. تعداد ورزشکاران از 450 به 10 نفر رسیده است و فقط 4 نفر، به عنوان نفرات اصلی حضور دارند. متاسفانه در این شرایط اشرافی هم روی عملکرد فدراسیون وجود ندارد.

حکیم ایمانی در واکنش به عدم انتشار نتایج ملی پوش در سایت فدراسیون گفت: می خواهند مهندسی کنند که نتایج را اعلام نمی کنند. مثلاً اینکه اگر دست ورزشکار دیگری به صورت ورزشکار ما نمی خورد، نتیجه بهتری می گرفت. با این وجود از وزارت ورزش انتظار نظارت داریم. مربیان حاضر در مسابقات دوچرخه سواری توردوفرانس به عنوان یک رویداد بزرگ و دنیای می گویند که هنوز 10 درصد از کار را یاد گرفته اند، اما اینجا برخی افراد سه روز دوره می بینند و می گویند که بالاترین فرد به لحاظ فنی در ایران هستند.

وی شرح داد: سه گانه رشته گرانی نیست و فقط یک دوچرخه می خواهد. چندین سال قبل مسئولان وقت فدراسیون 300 هزار دلار از سازمان تربیت بدنی پول گرفتند و دوچرخه خریدند و یک مکان فنی در استادیوم شکل گرفت؛ چون مسائل فنی اهمیت زیادی دارد، اما می بینیم که دو ورزشکار کم تجربه را به ژاپن می برند آن هم بدون مکانیسین. متاسفانه این رشته را یک گوشه انداختنه اند تا هر بلایی سر آن بیاید. صحبت های من شخصی نیست، اما می خواهیم شرایط اصلاح شود. چرا باید به مربی خارجی پول بدهند؟ ما در استان ها مربیان خوب و قوی داریم که از آنها بهره ببریم. خیلی دوست داریم به این رشته کمک کنیم. در واقع خیلی ها اطراف این رشته هستند، اما از سوی فدراسیون به بازی گرفته نمی شوند.

حکیم ایمانی در خاتمه درخصوص احتمال تبدیل این رشته به فدراسیون به انجمن گفت: ما تلاش کردیم که سه گانه از انجمن به فدراسیون تبدیل شود تا امرو نیز بهتر انجام شود. هیچ مسئولان و فدراسیونی دوست ندارد که ضعیف شود، اما اگر این اتفاق بیفتد، یک گام رو به عقب خواهد بود. در مجموع فکر نمی کنم وزارت ورزش این کار را کند، ولی خطر وجود دارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7447

به "بنیانگذار ورزش سه گانه ایران: چرا رئیس فدراسیون فکر می کند که همه چیز را می داند؟، از وزارت ورزش انتظار نظارت داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیانگذار ورزش سه گانه ایران: چرا رئیس فدراسیون فکر می کند که همه چیز را می داند؟، از وزارت ورزش انتظار نظارت داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید