بلایی که یحیی گل محمدی سر پرسپولیس آورد!

به گزارش مجله هاستفا، یحیی گل محمدی با مصاحبه های انتقادی اش در این چند بازی اخیر منتقدانی را پیدا نموده است.

بلایی که یحیی گل محمدی سر پرسپولیس آورد!

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، حضور یحیی گل محمدی در پرسپولیس با قهرمانی همراه بود. این قهرمانی را می توان به اسم یحیی که روی نیمکت نشسته بود نوشت و می توان آن را کمی بیشتر تجزیه و تحلیل کرد. آن وقت می گردد به هر کسی سهمی داد و سهمی که برای سرمربی فعلی پرسپولیس باقی می ماند شاید خیلی زیاد نباشد. اسکلت تیمی که برانکو ساخت و تفکراتی که این مربی کروات در تیم جا انداخت و تیم شسته و رفته ای که تحویل کالدرون داد. کالدرون نتوانست هیچگاه محبوب طرفداران باشد و نتوانست خودش را از زیرسایه برانکو خارج کند با این حال او برای گل محمدی مربی محبوبی است برای این که تیم را در صدر جدول به او تحویل داد و کار او را برای بالابردن جام بسیار راحت کرد.

پرسپولیس فعلی، اما احتیاجی به تجزیه و تحلیل ندارد. این تیم هر چه که هست ساخته دسته یحیی است. چه آن تیمی که توانست به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد و حتی باختش در فینال با آه و حسرت همراه باشد، چون در قامت یک بازنده بازی نکرد و چه این تیمی که از پس آلومینیوم اراک برنمی آید. برای آن چه که یحیی در پرسپولیس انجام داده می توان ساعت ها بحث کرد و از همه کار های مثبت و منفی اش نوشت و در نهایت برآیندی گرفت که کدام بیشتر بوده. گل محمدی، اما یک دارایی پرسپولیس را از این تیم گرفته؛ یک دارایی ارزشمند که عظیمترین یادگار برانکو در جمع سرخپوشان بود و همان راز عظیم موفقیت مربی کروات محسوب می شد. کوشش و کوشش و کوشش بدون بهانه جویی.

اگر مصاحبه های یحیی در همین چند بازی اخیر را کنار هم بگذاریم بیش از 4 سال حضور برانکو در این تیم گله و شکایت دیده می گردد. ناعادلانه است که بگوییم حتما سکوت برانکو به خاطر نداشتن مسائل بوده که این تیم در زمان او با عظیمترین و عجیب و غریب ترین اتفاقات دست به گریبان بود. مدیران ایرانی که هیچ کدام بر دیگری مزیتی ندارند در راس کار قرار داشتند و محرومیت ها دیگر جایی برای نفس کشیدن برانکو باقی نگذاشته بود. اشتباهات داوری شاید در هیچ زمانی بیش از این 4 سال پرسپولیس را اذیت نکرد، اما کمتر کسی آن اشتباهات را به یاددارد برای این که شاید در کمتر مصاحبه ای از برانکو بتوان اثری از آن دید. از دست دادن بازیکنان عظیم هم تجربه ای نیست که برانکو کم پشت سرگذاشته باشد. همه این اتفاقات، اما برای سرمربی سابق قرمز ها با یک کلمه پشت سرگذاشته می شد. برد، برد و برد. بردن می توانست سرپوشی باشد بر همه بی کفایتی های مدیریتی و بی عدالتی های داوری.

حضور یحیی گل محمدی، اما حالا این تصویر را از پرسپولیس پاک نموده است. مصاحبه های ایرانیزه شده به این تیم برگشته و بعد از کادرفنی قطعا از زبان بازیکنان هم شنیده خواهد شد. ایراد از زمین و اتهام به زمان و همه این بهانه ها (حتی به درست) جایش را درپرسپولیس باز نموده. اقتدار دفاعی یا پرسپولیس هجومی چیزی نیست که یحیی از پرسپولیس گرفته باشد او در حال عوض کردن فرهنگ ارزشمندی است که برانکو به پرسپولیس هدیه داد بود. خط دفاع پرسپولیس یا نقطه ضعف حمله اش شاید با جذب چند بازیکن و چند تاکتیک به سرجایش برگردد. یحیی پیش از این و حتی در پرسپولیس نشان داده که توانایی فنی لازم را دارد. او را می توان از بهترین مربیان فعلی داخلی فوتبال دانست، اما گویا او تصمیم گرفته علاوه بر متن، حاشیه هایش را هم بیشتر کند. یحیی احتمالا رمز موفقیت را در سروصدا و اعتراض پیدا نموده. روشی که بسیاری از مربیان و نیمکت های فعلی آن را در پیش گرفته اند. پرسپولیس، اما پیش از این رمز موفقیت را پیدا نموده بود و برانکو آن را برای یحیی به یادگار گذاشته بود. حالا تنها کاری که گل محمدی احتیاج دارد حفظ آن کلید طلایی است نه هیچ کار اضافه دیگری.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6593

به "بلایی که یحیی گل محمدی سر پرسپولیس آورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلایی که یحیی گل محمدی سر پرسپولیس آورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید