برای تفریح و سرگرمی در تهران به کجا برویم؟

به گزارش مجله هاستفا، معرفی بهترین مراکز تفریحی تهران

تهران شهری با جاذبه های تاریخی و مدرن است که هر کدام به تنهایی می تواند افراد زیادی را به سمت خود جذب کند. با توجه به این که پایتخت نشینان زمان کمی برای تفریح و سرگرمی خود دارند ایام تعطیل یکی از بهترین زمان ها برای تهرانگردی محسوب می گردد. در این شهر شما هم شاهد آثار تاریخی هستید و هم جاذبه های فرهنگی و تفریحی که بنابر هر سلیقه ای که داشته باشید می توانید به سمت یکی از آن ها بروید. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا چند مورد از بهترین مراکز تفریحی تهران که می تواند لحظات پر انرژی و شادی را برای شما فراهم بیاورد را خدمتتان معرفی کنیم. در ادامه همراه با خبرنگاران باشید تا با مراکز تفریحی تهران آشنا شوید.

برای تفریح و سرگرمی در تهران به کجا برویم؟

برج میلاد

یکی از جذاب ترین مراکز تفریحی تهران که در سال های اخیر افتتاح شده برج میلاد است که در این مدت زمان حداقل 10 ساله توانسته در بین عموم مردم تهران و کسانی به سمت پایتخت می آید محبوبیت بالایی را بدست بیاورد و مقصد گردشگری افراد بسیار باشد. این برج که با هدف تامین نیازهای مخابراتی و تلویزیونی تهران ساخته شد، این روزها تبدیل به مکانی برای گردشگری هم تهرانی هم شده است. در این برج خدمات متنوعی در زمینه های تجاری، رستوران، مرکز همایش، خدمات گردشگری و تفریحی و… ارائه می گردد.

آدرس: عظیمراه شیخ فضل الله نوری، ورودی عظیمراه شهید همت، کنارگذر اختصاصی برج میلاد

  • دلفیناریوم برج میلاد

یکی از تفریحاتی که در برج میلاد برای مخاطبان فراهم آورده شده مکانی شگفت انگیز و عظیم به نام دلفیناریوم است که از خاص ترین مراکز تفریحی تهران محسوب می گردد. این مکان اولین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه است که با امکانات و تجهیزات ویژه ای که دارد مخاطبانش را غافلگیر می نماید. این سالن سه هزار و 200 متر مربع مساحت دارد و در هر سانس میزبان 1200 نفر است.

برای اطلاع از زمان های اجرای حرکات نمایشی دلفین ها می توانید به وسیله سایت dolphintehran.com بلیط های این مجموعه را بخرید.

پیست کارتینگ آزادی

خوب یکی از جذاب ترین و پر هیجان ترین مراکز تفریحی تهران پیست های کارتیک است. این مراکز برای کسانی که عشق سرعت و رانندگی های پر استرس را دارند گزینه ای عالی به شمار می رود. پیست کارتینگ آزادی این شرایط را برای این افراد فراهم آورده است. پیست کارتینگ آزادی فقط مسیری شبه عظیمراه و پیچ در پیچ و حوصله سر بر نیست، اکنون چند رستوران و کافی شاپ و مکان تفریحی در این پیست ساخته شده است و علاوه بر این ها، امکانات آموزشی و سالن های ورزشی مثل فوتبال دستی و بیلیارد هم در این مجموعه وجود دارد.

ساعت کاری: از ساعت 11 صبح تا 11 شب

آدرس: آزادی تهران، ضلع شرقی ورزشگاه آزادی، جنب پارکینگ 13

پیست کارتینگ شهربانو

یکی دیگر از پیست های کارتینگ که در تهران قرار گرفته است و از جمله مراکز تفریحی تهران به شمار می رود پیست شهربانو است. این پیست به طور اختصاصی برای بانوان می باشد و خانم ها به راحتی و با امنیت کامل می توانید برای تجربه لذت رانندگی پر هیجان به سمت این پیست در ضلع شمالی بوستان ولایت بروند.

ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 8:30 صبح الی 19 عصر

آدرس: تهران، ضلع شمالی بوستان ولایت

باشگاه موتورسواری صحرایی

اگر هم خواستید لذت سرعت و رانندگی پر هیجان را با موتور احساس کنید، باشگاه موتورسورای صحرایی اتوبان بابایی بهترین انتخاب برایتان است. در این مجموعه شما می توانید با موتورهای چهارچرخ که در اختیار قرار می گیرد در مسیرهای پر فراز و نشیب حرکت کنید و تجربه لذت بخشی را برای خودتان به ارمغان بیاورید. این تفریح در هر فصل می تواند لذت بخش باشد و مدت استفاده از هر موتور 15 دقیقه است.

آدرس: ضلع شمالی اتوبان بابایی، خروجی شهرک امید

پارک شهر (بازدید از آکواریوم و موزه صلح)

یکی از قدیمی ترین بوستان های تهران پارک شهر است که در حال حاضر هم یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی تهران به شمار می رود. در این مجموعه گسترده و سرسبز دو مجموعه بسیار جذاب با عنوان های آکوریوم و موزه صلح نیز قرار گرفته است. پیشنهاد می کنیم که در صورتی که به سمت این پارک قدیمی تهران رفتید حتما از این دو مجموعه تفریحی درون آن دیدن کنید.

زمان بازدید: همه روزه به جز پنج شنبه ها، آدینه ها و ایام تعطیل

ساعات بازدید: 09:00 تا 13:00 و 14:00 تا17:00

بوستان جمشیدیه

پارک دیگری که می خواهیم در بین مراکز تفریحی تهران معرفی کنیم، بوستان جمشیدیه در خیابان نیاوران است. این پارک با توجه به معماری متفاوتی که نسبت به دیگر پارک های تهران دارد جز مکان های جذاب پایتخت برای تفریح و سرگرمی به شمار می رود. در این پارک شما شاهد مجموعه هایی نظیر نگارستان جمشیدیه، آمفی تئاتر، برکه، آلاچیق، قفس پرندگان، تندیس های جورواجور با مفهوم های مختلف طبیعی و فرهنگی و عرفانی، رستوران، آب نما و سرویس بهداشتی خواهید بود. این پارک خوراک پیاده روی های 2 نفره و جمعی است، پس ترجیحا تنها به سمت آن نروید.

آدرس: خیابان شهید باهنر (نیاوران)، خیابان فیضیه، خیابان امیدوار

تله کابین توچال

از دیگر مراکز تفریحی تهران تله کابین توچال است که منظره ای خاص از شهر تهران را در برابر چشم های شما برقرار می سازد. توچال هم برای کوهنوردی گزینه خوبی است و هم برای ایستادن برای حرکت در فراز پایتخت! در این مکان می توانید در ایستگاه اول تله کابین توچال اگر اهل اسکی کردن هستید وسایل این بازی هیجان انگیز را همانجا کرایه کنید و تفریح در کوه های توچال بپردازید. در آخر هم اگر خواستید شب را در ارتفاعات تهران بمانید می توانید اتاقی را در هتل ایستگاه اول رزرو کنید و شب را هم آن جا بمانید.

  • بگ جامپ توچال

توچال یکی از بهترین مراکز تفریحی تهران محسوب می گردد و برای سرگرمی یک گزینه تمام عیار است. یک مجموعه تفریحی دیگر در این مکان به نام بگ جامپ وجود دارد که می توانید در آن به ورزش و تفریح بپردازید. در واقع بگ جامپ ورزش یا تفریحی است که شخص ورزشکار خودش را پایین پرتاب می نماید، البته روی زمین هم یک تشک بادی عظیم اتریشی با استانداردهای دنیای وجود دارد. این مجموعه اولین بگ جامپ ایران به شمار می رود و دارای سکوی پرش با ارتفاع 28 متر است.

سینمای 7 بعدی پارک آب و آتش

برای تفریح و سرگرمی در تهران یک سینمای 7 بعدی وجود دارد که هواداران آن از گروه های علاقمند به نسل جدید سرگرمی هستند و بیستر در رده های سنی کودک و نوجوان هستند. سینمای هفت بعدی پارک آب و آتش از جدیدترین نمونه های سینما های چند بعدی با سینما گیم است.

دهکده آبی پارس

اگر اهل تفریحات آبی هستید دهکده آبی پارس یکی از بهترین گزینه ها محسوب می گردد و ما پیشنهادمان این است که برای یکبار هم که شده به این مجموعه تفریحی بروید. دهکده آبی پار اولین و عظیمترین پارک آبی در استان تهران و البرز محسوب می گردد و تمامی تفریحات طراحی شده در آن مطابق با استاندارهای دنیای است. از تفریحات این مجموعه می توان به سرسره های پیچشی، یو، سرعتی، مسابقه ای و سقوط آزاد ساده و لوپدار، سیاه چال، چاله فضایی، رودخانه وحشی، دریاچه موج، پارک آبی بچه ها و مهد کودک (مخصوص بانوان) اشاره نمود. مجموعه تفریحی دهکده آبی پارس خدمات VIP هم دارا می باشد که از جمله آن ها می توان به استخر شیشه ای، سونای خشک، بخار و سرد، جکوزی و بدنسازی اشاره نمود.

منطقه دربند

دربند هم یکی دیگر از مراکز تفریحی تهران محسوب می گردد، که عاشقان طبیعت و کوهنوردی را به سمت خود جذب می نماید. این محله قدیمی پر از جاذبه هایی است که برای هر کسی دوست داشتنی است. این منطقه برای تفریح هایی نظیر پیاده روی، عکاسی از طبیعت و شکم گردی و کوه نوردی گزینه بسیار مناسبی است. از جمله تفریحات دیگری که در منطقه دربند در انتظارتان است نیز عبارت از سورتمه دربند، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، میدان تجریش و بازار جذاب آن نیز می باشد.

باشگاه انقلاب

باشگاه انقلاب یک مجموعه فرهنگی ورزشی در سال 1337 است که در یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران واقه شده و مساحت آن نزدیک به یک میلیون متر مربع است و این مجموعه در بین فضای سبز و فضای های دیگر باشگاه نیز تقسیم شده است. از جمله امکانات تفریحی این مجموعه می توان به گلف، سالن پدل، اسکیت، تنیس، سالن پینت بال، تنیس زمین بولینگ، فوتبال چمن مصنوعی، بیلیارد، فوتبال چمن طبیعی، مینی گلف، استخر آقایان، پینگ پنگ، اسکواش بانوان، ماهیگیری، اسکواش آقایان، جاده تندرستی، فوتسال و هندبال، سالن چند منظوره، والیبال و بسکتبال، سالن تخصصی بانوان، سالن تخصصی آقایان، سالن خانوادگی، استخر بانوان و سالن تیر اندازی نیز اشاره نمود.

باغ گیاه شناسی

یکی از عظیمترین باغ های گیاه شناسی دنیا که شامل 3 هزار گونه از گیاهان مختلف است باغ گیاه شناسی واقع در اتوبان تهران-کرج است که از مراکز تفریحی تهران محسوب می گردد. این با طبیعت بی نظیر و گیاهان جورواجوری که دارد می تواند برایتان گزینه بسیار جذاب و دیدنی باشد پس اگر اهل گل و گیاه هستید و برای خارج از تهران برنامه ای ندارید باغ گیاه شناسی گزینه عالی محسوب می گردد؛ بهترین فصل دیدن باغ، بهار است.

قیمت بلیط: 10 هزار تومان

آدرس: اتوبان تهران-کرج، خروجی پیکان شهر، آزادشهر،20 متری سرو آزاد، بلوار باغ گیاه شناسی ملی ایران

موزه جواهرات ملی ایران

موزه جواهرات ملی ایران یکی از جاذبه های دیدنی و ارزشمند تهران است که در خیابان فردوسی قرار گرفته است. این موزه جواهرات ارزشمندی را از دوره های صفوی، افشار، قاجار و پهلوی به نمایش گذاشته است و از معروف ترین های آن ها می توان به الماس دریایی نور، جقه نادری، تاج فرح پهلوی، تاج کیانی، کره جواهرنشان، تخت طاووس، تخت نادری و … اشاره نمود. موزه جواهرات ملی ایران در حال حاضر به عنوان خزانه در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی است.

قیمت بلیط: 6 هزار تومان

آدرس: خیابان فردوسی، مقابل سفارت ترکیه

البته موارد ذکر شده در این مطلب تنها بخشی از جاذبه هایی است که می توانید برای سرگرم شدن در تهران آن ها را انتخاب کنید، در صورتی که مکان خاصی را برای تهرانگردی می شناسید با ما و همراهان خبرنگاران در میان بگذرانید.منبع: الی گشت

انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3703

به "برای تفریح و سرگرمی در تهران به کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تفریح و سرگرمی در تهران به کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید