بافت بزرگ ترین تابلو فرش دنیا با همکاری پژوهشگر دانشگاه کاشان

به گزارش مجله هاستفا، بزرگ ترین تابلو فرش دنیا با مشاوره و همکاری عضو هیات علمی گروه فرش دستباف دانشگاه کاشان بافته شد.

بافت بزرگ ترین تابلو فرش دنیا با همکاری پژوهشگر دانشگاه کاشان

به گزارش خبرنگاران، این تابلو فرش در ابعاد 4×12 متر به سفارش دولت چین جهت موزه بزرگ جاده ابریشم در استان سان شی شهر هانچونگ در مدت 9ماه با 168 رنگ با 23 میلیون گره در اصفهان کارگاه محمدمهدی صفدرزاده حقیقی بافته شد و در موزه مذکور نصب شد.

این فرش در نوع خود کاری بزرگ، کم نظیر و ارزشمند است که تاکنون بافته شده است؛ تابلو فرش هانچونگ تصویرگر ملت های بزرگ در زمان خود در تجارت با کشور چین است.

ارزشمندی این کار زمانی بیشتر می گردد که تمام مراحل کار با روش های نو و خلاقانه فراوری شد تا بتواند محدودیت های زیادی که در راستا فراوری این فرش بود را ممکن کند و استفاده از تجربه، هنر، دانش و تکنولوژی در کنار هم کار ارزشمندی است که تاکنون سابقه نداشته و می تواند امید و راه تازه ای در راستا آینده قالی ایران باشد.

فتحعلی قشقایی فر استاد دانشگاه کاشان و عضو هیات علمی گروه فرش دستباف در این پروژه جهانی از شروع تا سرانجام به عنوان مشاور فنی هنری، تیم فراوری را همراهی کرد و با ایده های خلاقانه و راهکارهای علمی راهگشا بود. همچنین همکاری استاد محمد سیف، استاد مدعور گروه فرش قابل توجه است.

بر اساس اعلام وزارت علوم، 115 نفر در این پروژه همکاری داشتند که 55 نفر را بانوان هنرمند و بافنده زبردست خوش ذوق تشکیل می دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 429

به "بافت بزرگ ترین تابلو فرش دنیا با همکاری پژوهشگر دانشگاه کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت بزرگ ترین تابلو فرش دنیا با همکاری پژوهشگر دانشگاه کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید