بازدید از 5 موزه معروف دبی را از دست ندهید

به گزارش مجله هاستفا، هر کشوری دارای تعدادی موزه است که به نوعی فرهنگ، سنت ها و آداب و رسوم آن کشور را نشان می دهد. در واقع گردشگران مایل به تماشای موزه هر کشوری هستند تا قبل از آغاز گشت و گذار، به صورت غیرمستقیم و نامحسوس لایه هایی از فرهنگ و اخلاقیات مردم آن کشور را کشف و بهتر ارتباط برقرار نمایند. دبی یکی از شهرهای شناخته شده عربی است که دارای موزه های قدیمی و تازه زیادی است و توجه هر نوع گردشگری را به خود جلب می نماید.

بازدید از 5 موزه معروف دبی را از دست ندهید

دبی با داشتن موزه های مختلف به خوبی آداب و رسوم و فرهنگ مردم منطقه ها بادیه نشین و کویر را به گردشگران و بازدیدنمایندگان نشان داده است. در ادامه معروف ترین موزه های دبی معرفی خواهند شد؛

1. موزه توهم (Museum of Illusions)

موزه توهم دوبی، به عنوان بزرگ ترین موزه توهم نوری در دنیا با ترفندهای جادویی و نمایش های تعاملی خود، تجربه ای منحصربه فرد را برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید. موزه شامل بیش از 185 اثر هنری تعاملی است که بازدیدنمایندگان می توانند با آنها تعامل داشته باشند. فضای موزه به 9 منطقه موضوعی تقسیم شده است که شامل توهمات، دنیای عرب، دنیای آب، پادشاهی حیوانات، فانتزی، جنگل و طنز می گردد. موزه توهم دوبی با استفاده از تکنیک های نوری و واقعیت افزوده، تجربه ای شگفت انگیز از دنیای توهمی را به نمایش می گذارد. بلیت این موزه از 80درهم برای بزرگسالان آغاز می گردد و امکان خرید آنلاین با قیمت های ویژه نیز وجود دارد.

2. موزه آینده (Museum of the Future)

موزه آینده دبی به عنوان یکی از جاذبه های برجسته و نوآورانه این شهر، مجذوب کنندهیت های متعددی دارد که آن را از سایر موزه ها متمایز می نماید. موزه آینده دوبی با طراحی منحصربه فرد و مدرن خود، به شکل یک حلقه بیضوی ساخته شده است. نمای خارجی آن با نقره ای و خوشنویسی عربی تزئین شده که از فاصله دور نیز قابل مشاهده است.

این موزه شامل هفت طبقه است که پنج طبقه آن به نمایشگاه های اصلی را با موضوعاتی شامل فناوری های آینده، بوم شناسی و محیط زیست، و بعلاوه یک طبقه ویژه برای بچه ها به نام قهرمانان آینده دربرمی گیرند. این موزه در جاده شیخ زاید واقع شده و دسترسی به آن به وسیله حمل ونقل عمومی بسیار آسان است. قیمت بلیت برای بزرگسالان از 149درهم آغاز می گردد و بازدیدنمایندگان می توانند به راحتی با مترو، اتوبوس یا تاکسی به این مکان دسترسی پیدا نمایند.

3. موزه سکه (Coins Museum)

این موزه در یک ساختمان سنتی واقع شده و مجموعه ای با بیش از 470 سکه از نقاط مختلف دنیا را به نمایش می گذارد. موزه سکه دوبی یکی از مجذوب کننده ترین موزه های این شهر است و در منطقه معروف الفهیدی واقع شده و مکانی ایده آل برای آشنایی با تاریخ پول و سکه در امارات است. یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های موزه سکه دوبی، آشنایی با فرآیند ضرب سکه است. در این موزه، بازدیدنمایندگان می توانند با ماشین های قدیمی ضرب سکه آشنا شوند و مراحل ضرب سکه را از نزدیک مشاهده نمایند. بازدید از این موزه به علت بازدید رایگان و محتوای آموزشی اش بسیار مجذوب کننده است.

4. موزه ال شیندقا (Al Shindagha Museum)

موزه ال شیندقا در دوبی یکی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی مهم این شهر است که به عنوان موزه عطر دوبی هم شناخته می گردد و تمرکز بیشتر آن بر تاریخ عطرسازی و رایحه های مختلف و بعلاوه تجارت در منطقه است. این موزه کنار نهر دوبی واقع شده و بازدیدنمایندگان در این موزه با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، شامل ویدیوهای تعاملی و نمایشگرهای لمسی این امکان را خواهند داشت که با تاریخ و فرهنگ امارات آشنا شوند. این موزه در خانه قدیمی شیخه بنت سعید بن مکتوم واقع شده است و هزینه بلیت آن 15درهم است.

5. موزه اتحاد (Etihad Museum)

موزه اتحاد به تاریخ تأسیس امارات متحده عربی و نقش دوبی در این امیرنشین می پردازد. طراحی موزه با الهام از گذشته، حال و آینده امارات، به عنوان یک شاهکار معماری مدرن در میان جاذبه های گردشگری دوبی می درخشد. نمای بیرونی موزه با الهام از پرچم امارات طراحی شده است. این موزه با هزینه بلیت 25درهم برای بزرگسالان، تجربه ای آموزشی و فرهنگی برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مهر 1403 بروزرسانی: 3 مهر 1403 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 13172

به "بازدید از 5 موزه معروف دبی را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از 5 موزه معروف دبی را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید