اگر خوب مسواک نزنید؛ این مسواک هوش مصنوعی 220 دلاری اورال-بی به شما تذکر و آموزش می دهد

به گزارش مجله هاستفا، امروز شرکت اورال-بی از یک مسواک برقی جدید به نام Genius X رونمایی کرد. قیمت این مسواک 220 دلار است و از هوش مصنوعی برای یاری به کاربران در بهتر مسواک زدن، بهره می برد.

اگر خوب مسواک نزنید؛ این مسواک هوش مصنوعی 220 دلاری اورال-بی به شما تذکر و آموزش می دهد

این مسواک هوشمند به وسیله ارتباطات بلوتوث به یک اپلیکیشن نصب شده روی گوشی تلفن شما متصل می گردد. هنگامی که آغاز به برس زدن و مسواک کردن می کنید؛ اپلیکیشن مدت زمان مسواک زدن را نشان داده و هدایت می نماید کدام نواحی را هنوز خوب مسواک نزدید.

اورال-بی می گوید در برس مسواک از سنسورهایی استفاده شده است که به فشار حساس هستند و متوجه می شوند در چه نواحی از دهن و دندان ها به اندازه کافی فشار وارد نکردید یا به قدر کافی مسواک نزدید. این سنسورها نشان می دهند که در یک نقطه خاص فشار لازم وارد نشده است.

مسواک هوشمند Genius X با جمع آوری این اطلاعات، آن ها را برای اپلیکیشن موبایل ارسال می نماید. این داده ها توسط الگوریتم Genius X AI مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته تا به شما بگویند چگونه بهتر مسواک بزنید و از دندان های خود مراقبت کنید.

هرچقدر خوب تر مسواک بزنید؛ امتیاز بالاتری دریافت خواهید کرد. اگرچه، این امتیازگیری می تواند باعث ایجاد انگیزه در جوانان و نوجوانان کند تا کوشش نمایند بهتر و اصولی تر مسواک بزنند ولی شاید بزرگسالان چندان خوششان نیاید.

شرکت اورال-بی در سال 2014 اولین مسواک هوشمند خود با ارتباطات بلوتوث را عرضه کرد که به یاری دندان پزشک مسواک زدن شما را برنامه ریزی می کرد. سری مسواک های Genius از سال 2016 معرفی شدند و به مرور نظارت بیشتری روی مسواک زدن شما داشتند.

مدل های اولیه از دوربین گوشی برای ردگیری نحوه مسواک زدن کاربر استفاده می کردند. یعنی شما برای هر بار مسواک زدن مجبور بودید گوشی تلفن همراه را با خود به روشویی و حمام ببرید.

تجربه یک مسواک زدن عمیق ولی گران

برندهایی مانند Philips Sonicare و Kolibree نیز در سال های اخیر مسواک های هوشمند عرضه کردند که عملکردی مشابه مسواک Genius X اورال-بی دارند. حتی برند Kolibree مسواک زدن را به یک بازی تبدیل نموده است. شما هنگامی که مشغول مسواک زدن هستید؛ فیلم هایی از بخش های درونی دهان شما ضبط و پخش می نماید.

همه این مسواک ها گران قیمت هستند و شاید دو برابر بودجه ای که در سال صرف دندان پزشکی می کنید؛ باید برای خریدشان بپردازید. ارزان ترین مسواک هوشمند از شرکت Kolibree در سایت بست بی به قیمت 150 دلار فروخته می گردد.

مسواک اوراب-بی Genius X قبلا توسط کارشناسان بعضی از سایت ها مورد آنالیز و ارزیابی قرار گرفته است. کارشناس سایت فوربس از آن تمجید نموده است و می گوید اگر واقعا می خواهید یک مسواک زدن عمیق را تجربه کنید؛ ارزش هزینه کردن 220 دلار را دارد.

کانال یوتیوب Electric Teeth نیز آنالیز 25 دقیقه ای روی این مسواک داشته و آن را دوست داشتنی ارزیابی می نماید.

به هر حال، ورود فناوری به حوزه محصولات بهداشتی و زیبایی گران قیمت است. شاید تصور نمی کردید روزی هوش مصنوعی درون دهان و دندان های شما نیز رسوخ نموده باشد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1151

به "اگر خوب مسواک نزنید؛ این مسواک هوش مصنوعی 220 دلاری اورال-بی به شما تذکر و آموزش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر خوب مسواک نزنید؛ این مسواک هوش مصنوعی 220 دلاری اورال-بی به شما تذکر و آموزش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید