اولین گوشی شگفت انگیز ساخت کوالکام؛ موبایل 1500 دلاری ساخت آمریکا

به گزارش مجله هاستفا، ابرشرکت فناوری اطلاعات و مخابرات آمریکایی کوالکام Qualcomm که به طور معمول با ساخت تراشه های دستگاه های هوشمند شناخته می شود، اخیراً اعلام کرده است که برای پاسخگویی به درخواست جامعه طرفداران و علاقه مندان خود، با همکاری شرکت ایسوس، به زودی یک گوشی هوشمند با مشخصات قابل توجه به نام اولیه Snapdragon Insiders را عرضه خواهد کرد.

اولین گوشی شگفت انگیز ساخت کوالکام؛ موبایل 1500 دلاری ساخت آمریکا

به گزارش خبرنگاران، Snapdragon Insiders در واقع به جامعه 1.6 میلیون نفری طرفداران و علاقه مندان دارد که در تالارهای گفتگو آنلاین شرکت می کنند و اولین کسانی هستند که اخبار Qualcomm را می شنوند. حالا این شرکت بزرگ قصد دارد تا این حامیان خود را با ارائه یک تلفن هوشمند منحصر به فرد که البته با همکاری ایسوس خواهد ساخت، راضی سازد. نامی که برای این گوشی هم در نظر گرفته شده، Snapdragon Insiders است که اشاره به همین جامعه طرفداران کوالکام دارد.

برای کسانی که توانایی پرداخت هزینه 1500 دلاری این گوشی را دارند باید گفت، این پکیج شامل گوشی تلفن همراه با یک جفت هدفون TWS مجهز به تکنولوژی صدا Snapdragon Sound تولید شده از طریق Master & Dynamic، قاب محافظ، آداپتور برق Qualcomm Quick Charge 5.0 و دو کابل شارژ است.

در خصوص این دستگاه اطلاعات زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، بنابراین بیایید با سخت افزار شروع کنیم. در قسمت جلویی صفحه نمایش بزرگ 6.78 اینچی سامسونگ AMOLED با وضوح 2448 x 1080 پیکسل قرار گرفته است و پنل از نرخ تازه سازی سریع 144 هرتز پشتیبانی می کند. این صفحه از طریق Gorilla Glass Victus محافظت می شود و از صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می کند. در قسمت بالای گوشی یک دوربین جلوی 24 مگاپیکسلی قرار گرفته است. این امر آن را در کنار گوشی های هوشمند Sony Xperia 1 III و 5 III در میان معدود گوشی های هوشمند برتر بدون حفره یا ناچ قرار می دهد.

در قسمت پشتی یک دوربین سه گانه، اسکنر اثر انگشت و یک آرم Snapdragon با نوردهی اتوماتیک قرار گرفته است. یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی MP f / 1.8، یک واحد دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید f / 2.2 و یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 3X وجود دارد. این سیستم دوربین از تجربه نرم افزار Qualcomm AI مانند بزرگنمایی اتوماتیک و ردیابی شی object AI برخوردار است. انتظار داریم بیشتر ویژگی های مربوط به دوربین های کوالکام را در این گوشی ببینیم، اما تنظیم واقعی دوربین ها از طریق ایسوس انجام می شود.

اسکنر اثر انگشت، دقیقاً مانند سری Galaxy S21، از سنسور 3D Sonic 3D Qualcomm استفاده می کند. به گزارش خبرنگاران، تفاوت در اینجا این است که اسکنر اثر انگشت در خود صفحه نمایش نیست و کوالکام دلیل آن را ناسازگاری چنین حسگری با صفحه سخت OLED که این تلفن هوشمند بدان مجهز است، نام می کند.

این تلفن همچنین از چیپست اسنپدراگون 888 (غیر پلاس) پشتیبانی می کند. برای پیکربندی گوشی نو کوالکام، 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی UFS 3.1 و 16 گیگابایت رم LPDDR5 درنظر گرفته شده است. به گزارش خبرنگاران، نکته قابل توجه در خصوص این تلفن هوشمند این است که گفته می شود این گوشی با سیستم عامل اندروید 11 عرضه نمی شود و کوالکام هم در خصوص اینکه آیا نوع خاصی از اندروید را برای آن درنظر گرفته، توضیحی نداده است. ما فقط می دانیم که این گوشی هیچ گونه نرم افزار bloat نخواهد داشت اما مطمئن نیستیم که ویژگی های کوالکام از کجا قابل تنظیم خواهد.

برای تأمین انرژی گوشی نو Snapdragon Insiders کوالکام، یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی درنظر گرفته شده است که با شارژر Quick Charge 5.0 Qualcomm سازگار است. این سیستم شارژ می تواند در مدت زمان 30 دقیقه گوشی را به 70 درصد شارژ برساند و یا در 50 دقیقه آن را به طور کامل شارژ کند. وزن این گوشی هم براساس اطلاعات منتشر شده حدود 210 گرم است.

گوشی هوشمند Snapdragon Insiders، درواقع دستگاهی برای نمایش قابلیت های تمام نرم افزارهای کوالکام است که اکنون و در این گوشی با سخت افزارهای ساخت این شرکت ادغام شده اند. این گوشی البته از طریق شرکت ایسوس، ساخته خواهد شد و عرضه و فروش آن هم برعهده همین شرکت خواهد بود. گفته می شود این گوشی از ماه آینده در چین، ایالات متحده آمریکا، آلمان، انگلیس، ژاپن، کره جنوبی و خاتمه هند در دسترس خواهد بود.

تصاویر رسمی منتشر شده از گوشی کوالکام Snapdragon Insiders

مصطفی جرفی

منبع: GSMArena

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: فرارو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8151

به "اولین گوشی شگفت انگیز ساخت کوالکام؛ موبایل 1500 دلاری ساخت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی شگفت انگیز ساخت کوالکام؛ موبایل 1500 دلاری ساخت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید