اندام روباتیکی که بدون آموزش راه می رود

به گزارش مجله هاستفا، محققان دانشگاه کارولینای جنوبی (USC) اولین اندام روباتیک تحت کنترل هوش مصنوعی را طراحی و ساخته اند که بدون برنامه ریزی و آموزش، راه می رود.

اندام روباتیکی که بدون آموزش راه می رود

زمانی که یک کودک بدون هیچ کمکی حرکت نموده و راه می رود والدین بسیار شادمان شده و آن لحظه را دوست دارند جشن بگیرند. حال این اتفاق مشابه برای محققان دانشگاه کارولینا اتفاق افتاده است. چرا که این تیم ادعا می نماید اولین اندام روباتیک در دنیا را طراحی و ساخته است که بدون آموزش و برنامه ریزی اقدام به حرکت و راه رفتن می نماید.

الگوریتم به کار رفته در این سیستم هوشمند از زندگی واقعی تمامی موجوادت زنده الهام گرفته است. این سیستم روباتیک همانند یک حیوان تنها چند دقیقه پس از تولد بر پاهای خود ایستاده و حرکت می نماید. به گفته یکی از محققان ارشد این طرح، توانایی برای یادگیری و تطبیق حرکات از همان ابتدای خلقت در وجود این روبات نهادینه شده و به دلیل توانمندی در سازگاری با محیط همانند یک حیوان پس از تولد روی پاهای خود ایستاده و حرکت می نماید. واقعیت این است که تمامی روبات های هوشمند ماه ها و سالها پس از طراحی و ساخته شدن، با محیط اطراف خویش ارتباط برقرار می نمایند. اما این روبات جدید به گونه ای دیگر طراحی شده است. چرا که این سیستم بدون هیچ آموزش و تنها با اتکاء به حافظه داخلی، بر تاندون های آهنین خود ایستاده و اقدام به حرکت می نماید.

داریو اوربینا ملندژ، یکی از اعضای تیم مهندسی زیست پزشکی در USC می گوید: ما این روبات را با سیستم مهندسی، هوش مصنوعی، آناتومی و علوم اعصاب در هم آمیخته ایم تا نمونه ای بی نظیر از روباتهای هوشمند را خلق کنیم.

محققان اعلام کردند با استفاده از این الگوریتم قدرتمند و جدید، کوشش دارند پروتزهایی هوشمند و فعال را برای افراد معلول طراحی نموده و همچنین از آنها برای کشف فضا و یا انجام کوشش های جستجو و نجات در زمین استفاده نمایند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 104

به "اندام روباتیکی که بدون آموزش راه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندام روباتیکی که بدون آموزش راه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید