انتقال 3500 کپسول اکسیژن از ایران به افغانستان

به گزارش مجله هاستفا، خبرگزاری خبرنگاران- دولت افغانستان اظهار داشت با حمایت و هماهنگی دولت جمهوری اسلامی ایران، چهار هزار و دویست کپسول اکسیژن از ایران خریداری کرده که سه هزار و پانصد کپسول به افغانستان ارسال شده است.

انتقال 3500 کپسول اکسیژن از ایران به افغانستان

به گزارش خبرنگاران، وزارت امور خارجه افغانستان همزمان با سیر صعودی موج سوم ویروس کرونا از انتقال سه هزار و پانصد کپسول مملو از اکسیژن از جمهوری اسلامی ایران به افغانستان خبر داد.

وزارت امور خارجه افغانستان گفت: دولت افغانستان با حمایت و هماهنگی دولت جمهوری اسلامی ایران، چهار هزار و دویست کپسول اکسیژن را از ایران خریداری کرده و از این تعداد، سه هزار و پانصد کپسول پر از اکسیژن به افغانستان منتقل شده و قرار است هفتصد کپسول دیگر وارد افغانستان شود.

وزارت امور خارجه افغانستان افزود: خریداری این تعداد کپسول اکسیژن در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران هم با کرونا مبارزه می کند، کمک بزرگی به مردم افغانستان محسوب می شود و گویای حسن نیت و حسن همجواری جمهوری اسلامی ایران با افغانستان است.

انتقال کپسول های اکسیژن از ایران به افغانستان درحالی است که بیمارستان های افغانستان برای درمان بیماران کرونایی با کمبود شدید اکسیژن روبرو است.

افغانستان هم اکنون بدترین شرایط را در مبارزه با کرونا سپری می کند به گونه ای که همه روزه تعداد فوتی های کرونا در این کشور میانگین شصت تا صد نفر اعلام می شود.

ویروس کرونا در دسامبر 2019، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال 2020، تقریبا بیشتر کشور های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود روبرو شدند و در نهایت در 11 مارس سال 2020، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی گفت، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8053

به "انتقال 3500 کپسول اکسیژن از ایران به افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال 3500 کپسول اکسیژن از ایران به افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید