انتقادهای متقابل ترامپ و بایدن بر سر ناآرامی های پورتلند

به گزارش مجله هاستفا، دونالد ترامپ و جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات های آمریکا از یکدیگر به خاطر تظاهرات خشونت آمیز در شهر پورتلند در ایالت اورگان انتقاد کرده اند.

انتقادهای متقابل ترامپ و بایدن بر سر ناآرامی های پورتلند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنین از تد ویلر، شهردار دموکرات پورتلند هم به خاطر این که امکان بروز مرگ و تخریب در این شهر را فراهم کرده است، انتقاد کرد.

بایدن هم در مقابل ترامپ را متهم کرد که مشوق خشونت است.

پورتلند روز شنبه شاهد درگیری میان طرفداران و مخالفان ترامپ بود. یکی از طرفداران رییس جمهوری آمریکا در این خشونت ها هدف گلوله قرار گرفت و جانش را از دست داد.

از 25 مه که یک آمریکایی آفریقایی تبار به نام جورج فلوید در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا به دست پلیس کشته شد، پورتلند محل برگزاری تظاهرات مستمر علیه خشونت پلیس علیه سیاه پوستان و نژادپرستی است.

ترامپ مسوولان این شهر را متهم کرده است که با خودداری از برقراری نظم به تظاهرکنندگان اجازه می دهند، ساختمان های دولتی را به آتش بکشند. ترامپ یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: پورتلند با داشتن یک شهردار احمق هیچ وقت بهتر نمی شود.

او بار دیگر خواهان اعزام نیروهای فدرال به این شهر شد. ترامپ همچنین بایدن را متهم کرد که در این شرایط از هدایت دموکرات ها در برابر مجرمان سر باز می زند.

پیش از این سخنان، چد وولف، کفیل وزارت امنیت داخلی آمریکا مسوولان دموکرات پورتلند را متهم کرد که منجر به بروز هرج و مرج و بحران شده اند. او گفت دولت فدرال همه گزینه ها را برای برقراری نظم در نظر خواهد گرفت.

جو بایدن هم در بیانیه ای نوشت: (ترامپ) ممکن است باور داشته باشد که توییت کردن درباره قانون و نظم او را قوی نشان می دهد اما این که از طرفدارانش نمی خواهد از ایجاد تنش خودداری کنند، نشان می دهد که چقدر ضعیف است.

سدریک ریچموند، از کنندگان دموکرات کنگره و یکی از مقام های ارشد کارزار انتخاباتی بایدن هم در سخنانی گفت: ترامپ همیشه درباره وضع آمریکا در صورت به ریاست جمهوری رسیدن بایدن هشدار می دهد. خوب، این که آمریکای ترامپ است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، قانون و نظم از رئوس برنامه انتخاباتی ترامپ است. او دموکرات ها و بایدن را به ضعف در برابر مجرمان متهم می کند.

درگیری های شنبه شب در پورتلند پس از آن صورت گرفت که حدود یک هزار تن از طرفداران ترامپ با کاروانی متشکل از 600 خودرو وارد پورتلند شدند. این اقدام با واکنش تظاهرکنندگان ضدنژادپرستی روبرو شد و پلیس در پی زد و خورد بین دو گروه 10 تن را بازداشت کرد. ترامپ این حامیان خودش را میهن پرستان بزرگ خطاب کرد.

هم زمان، مردی که گفته می شود از طرفداران یک گروه دست راستی است، هدف گلوله قرار گرفت و جان سپرد. هنوز معلوم نیست که این قتل به زد و خورد دو گروه مربوط باشد و پلیس هویت مقتول را اعلام نکرده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4970

به "انتقادهای متقابل ترامپ و بایدن بر سر ناآرامی های پورتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقادهای متقابل ترامپ و بایدن بر سر ناآرامی های پورتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید