امضای تفاهم نامه میان کمیسیون فناوری اتاق ایران و معاونت علمی ریاست جمهوری

به گزارش مجله هاستفا، کارگروه صنایع خلاق کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران در بدو شروع فعالیت خود به منظور ارتقای صندلی صنایع خلاق در کشور و ارائه راهکارهای عملیاتی برای مقابله با چالش های موجود در این حوزه، تفاهم نامه همکاری با ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا کرد.

امضای تفاهم نامه میان کمیسیون فناوری اتاق ایران و معاونت علمی ریاست جمهوری

محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران با اشاره به امضای این تفاهم نامه و لازمه های شبکه سازی در حوزه صنایع خلاق، توضیح داد: جلوگیری از اقدامات جزیره ای و انسجام بخشیدن به حرکت های صنایع مختلف نه تنها زمینه رشد را فراهم می نماید بلکه با هم افزایی ایجاد شده می توان حمایت های مناسبی از صنایع انجام داد. اینکه تنها در انتظار حمایتی از سوی دولت باشیم، کارساز نخواهد بود.

وی ادامه داد: اتاق ایران مشاور سه قوه است و می تواند با خوراک تهیه شده از سوی اعضا حامی حقوق آنها باشد. مجلس بخش خصوصی مشاور سه قوه است و با همت اعضای خود به شناسایی مسائل حوزه های مختلف می پردازد و راه حل لازم را به مسئولان ارائه می دهد و پیگیر حل آن ها می گردد.

این فعال اقتصادی یادآور شد: باید جای خالی خود را در اتاق ایران پر کنید و با استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای ارتقای صندلی صنایع خلاق در اقتصاد گام بردارید.

طلایی از تدوین برنامه کوتاه مدت 6ماهه برای حرکت این کارگروه اطلاع داد که قرار است بر اساس دستاوردهای این برنامه، برای بلندمدت برنامه ریزی کند. اعتقاد ما بر این است که این حوزه می تواند جایگزین خوبی برای بخشی از درآمدهای نفتی باشد.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران ادامه داد: قرار است در راستای توسعه صادرات خدمات، تفاهم نامه ای هم با سازمان توسعه تجارت امضا کنیم و با همکاری سه جانبه، فراوری خدمات را تقویت نموده و صادرات خدمات را افزایش دهیم.

در ادامه محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت سازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل این کارگروه در اتاق ایران را زمینه ای برای شناسایی و دور هم جمع کردن فعالان صنایع خلاق دانست و تأکید کرد: وقتی با هم حرکت کنیم، قدرت بیشتری برای نقش آفرینی در اقتصاد داریم.

وی ادامه داد: در سال 2013 گردش دنیای صنایع خلاق در دنیا 2250 میلیارد دلار بود که مستقل از ظرفیت های موجود و تنها با در نظر دریافت سهم یک درصدی ایران از جمعیت دنیا باید از این گردش اقتصادی حدود 20 میلیارد دلار را به خود اختصاص می دادیم که نشد.

بر اساس اظهارات او در صنعت فرهنگی، هویت سازی و انسجام بخشی ضروری است که امیدوارم در قالب این کارگروه و تفاهم اجرا شده موانع را برداریم و بستر توسعه را مهیا سازیم. این هدف در مقام عمل به یاری تعامل با بخش خصوصی و موضوع اتاق ایران، امکان پذیر است.

محمود اسکندری، مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت از برنامه ریزی این سازمان برای توسعه صادرات خدمات اطلاع داد و گفت: برای تحقق این هدف تصمیم گرفتیم جشنواره تصویر صادرات را در اسفند امسال برگزار کنیم و تا آن موقع رویدادهای جانبی را برگزار کنیم. برنامه ریزی ها به دلیل همراهی نکردن دیگر ارگان ها موجب شد کار را به مرداد سال آینده موکول کنیم.

وی ادامه داد: تا آن موقع هم رویدادهای حاشیه ای را خواهیم داشت.

اسکندری از تدوین آیین نامه حمایتی برای صنایع خلاق اطلاع داد که به زودی در دسترس فعالان این بخش قرار می گیرد تا بعد از اعمال نظرها و برطرف نواقص به تصویب برسد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2137

به "امضای تفاهم نامه میان کمیسیون فناوری اتاق ایران و معاونت علمی ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه میان کمیسیون فناوری اتاق ایران و معاونت علمی ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید