اقتصاددانان آلمانی: خطر خروج یونان از منطقه یورو همچنان وجود دارد

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران: اقتصاددانان آلمانی مناقشات بر سر بدهی های یونان را با وجود توافق رهبران یورو با آتن همچنان تا مدتها حل نشده ارزیابی کردند و تاکید کردند که خطر خروج این کشور از منطقه یورو همچنان وجود دارد.

اقتصاددانان آلمانی: خطر خروج یونان از منطقه یورو همچنان وجود دارد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه بیلد، اقتصاددانان آلمانی بر این عقیده اند که توافق صبح دوشنبه رهبران حوزه یورو با یونان در بروکسل خطر خروج این کشور از منطقه یورو را از بین نبرده است.

سران کشورهای منطقه یورو یکشنبه شب را برای حل بحران یونان و دستیابی به توافق با این کشور برای حل مناقشات بر سر بدهی ها با هم به بحث و مشورت پرداختند و بالاخره صبح دوشنبه نخست وزِیر بلژیک از دستیابی به توافق با یونان اطلاع داد.

یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی نیز بعد از نشست 17 ساعته رهبران حوزه یورو تاکید نمود که دیگر هیچ خروجی وجود نخواهد داشت.

البته اقتصاددانان آلمانی مناقشات بر سر بدهی ها با یونان را با وجود توافق روی یک برنامه یاریی جدید هنوز تا مدت ها حل نشده ارزیابی می نمایند.

مارسل فراتسشر، رئیس انستیتو تحقیقات اقتصادی آلمان((DIW بر این باور است که هنوز زود است که این توافق را به عنوان یک موفقیت ارزیابی کنیم. این توافق تنها اولین گام برای جلوگیری از مارپیچ رو به پایین اقتصادی یونان است.

اقتصاددانان بانک های آلمان نیز اظهار نظر مشابهی را داشته اند.

هولگر اشمیدینگ، از اقتصاددانان ارشد بانک برنبرگ آلمان نیز بر این عقیده است که گاو عظیم هنوز روی یخ واقع شده است، اما یخ زیر آن ضخیم تر شده است. اجرای این توافق بخصوص برای طرف یونانی کار راحتی نیست. یونان خود را به انجام اصلاحات گسترده و کاهش بودجه موظف نموده است و این مسئله تقریبا مغایر با آن چیزی است که نخست وزیر یونان در ژانویه به رای دهندگان یونانی وعده داده بود.

یورگن میشلز از دیگر اقتصاددانان ارشد آلمانی نیز بر این عقیده است که خطر جدایی یونان از منطقه یورو مانند سابق بیشتر از شانس باقی ماندن این کشور در اتحادیه ارز مشترک اروپایی است. نشست بروکسل حالا از خروج یونان جلوگیری به عمل آورده است، اما این بسیار سخت است که اقدامات فوری و اصلاحات پیشنهادی در این نشست را در یونان اجرایی کنیم و نتیجه این است که خروج امروز رخ نمی دهد، اما بعدها امکان پذیر است.

سران کشورهای منطقه یورو صبح دوشنبه بعد از یک نشست طولانی مدت روی خطوط کلی یک برنامه یاریی جدید به یونان به توافق رسیدند.

گروه یورو بر اساس اظهار نظر مرکل از یک احتیاج اقتصادی یونان به ارزش 82 تا 86 میلیارد یورو در سه سال آینده سخن گفته است.

مرکل تاکید نمود که یونان تا روز چهار شنبه باید این برنامه های اصلاحی جدید را به تصویب مجلس خود برساند. این برنامه های اصلاحی همچنین از طرف تروئیکای اروپایی مجددا مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گفته رئیس گروه یورو، مجلس یونان در روزهای آینده در این باره مشاوره انجام داده و قوانین اصلاحی درخواست شده را تصویب خواهد نمود. بعد از آن تا اواخر هفته مجلس های دیگر کشورهای منطقه یورو در این باره تصمیم گیری خواهند کرد. همچنین گروه یورو نیز باید در این باره تصمیم گیری کند. بعد از آن مذاکرات رسمی درباره یک بسته نجات شروع می گردد. همچنان چند هفته زمان ضروری است چرا که هنوز کارهای زیادی هست که باید انجام گردد.

همچنین این مسئله معین نیست که یونان تا زمان اتمام برنامه های یاریی چگونه می تواند روی آب نگه داشته گردد.

یونان و نهادهای اقتصادی بین المللی ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند.

الکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان پس از اعلام توافق در مورد دریافت یاری های اقتصادی جدید گفت: توافق امروز به یونان امکان ترمیم اقتصاد خود را می دهد.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز در واکنش به توافق حاصل شده در مورد بحران اقتصادی و بدهی یونان، تاکید نمود: توافق حاصل شده دقیقا همان چیزی بوده که فرانسه می خواسته است.

یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است.

یونان با تبعات منفی بحران اقتصادی و اقتصادی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3557

به "اقتصاددانان آلمانی: خطر خروج یونان از منطقه یورو همچنان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاددانان آلمانی: خطر خروج یونان از منطقه یورو همچنان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید