افزایش 400 درصدی تماس های اورژانس اجتماعی

به گزارش مجله هاستفا، مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه شیوع کرونا و فشار های مالی و ... دامنه اختلافات خانوادگی را به شدت افزایش داده، اضافه نمود: طی این مدت تماس با اورژانس اجتماعی و خط 1480 بهزیستی رشد 400 درصدی داشته است.

افزایش 400 درصدی تماس های اورژانس اجتماعی

به گزارش ایسنا، اسدالله حیدری با اشاره به در پیش بودن هفته بهزیستی اظهار کرد: هوشمند سازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده شعار سال جاری هفته بهزیستی (22 الی 28) تیر ماه است.

وی ادامه داد: بهزیستی استان در این هفته برنامه های مختلفی دارد که از میان آن ها می توان به افتتاح مسکن معلولین دارای دو عضو، افتتاح دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی و معلولیت ها، رونمایی از 67 دستگاه اکسیژن ساز، افتتاح دو خانه کوچک توانبخشی در کرج، افتتاح دو مرکز نگهداری دختران و پسران معلول ذهنی بالای 14 سال و افتتاح کارگاه اشتغال معتادین بهبود یافته اشاره نمود.

حیدری از افتتاح کلینیک مددکاری اجتماعی در شهرستان کرج، افتتاح مرکز جامع خدمات مشاوره و روانشناسی در کرج، افتتاح خوابگاه مرکز شبانه روزی نگهداری از بچه ها بی سرپرست و بدسرپرست در شهرستان نظرآباد و توزیع غذای گرم در منطقه ها حاشیه ای استان به اسم دیگر برنامه های هفته بهزیستی نام برد.

این مسئول شرح داد: بسیاری تصور می نمایند فعالیت های بهزیستی تنها به خدمات رسانی به معلولان محدود می گردد، ولی این نهاد بیش از 184 ریز فعالیت دارد که بسیاری از آن بی خبرند.

وی با اشاره به اینکه معلولیت در جامعه ما موضوعی فردی نیست و رنگ و بوی اجتماعی دارد، شرح داد: معلولین کشور از حداقل امکانات و حقوق خود بی بهره هستند و علی رغم اینکه طی سال های اخیر اقداماتی برای بهبود شرایط آن ها انجام شده، ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود: در حال حاضر حدود 50 هزار مددجو با معلولیت های مختلف را تحت پوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط تجهیزات توانبخشی بهزیستی استان شرح داد: با افزایش قیمت دلار و اعمال بعضی تحریم ها شاهد افزایش چند برابری تجهیزات توانبخشی بودیم به طوری که قیمت ویلچر 700 هزار تومانی ناگهان به 3 میلیون تومان رسید این در حالی بود که شرایط اعتباری بهزیستی تغییر چندانی نداشت.

حیدری تاکید نمود: علی رغم این مسائل شرایط انبار های بهزیستی استان در مورد تجهیزات توانبخشی مناسب است و در حال حاضر هیچ مسئله ای در این حوزه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا و فشار های مالی و ... دامنه اختلافات خانوادگی را به شدت افزایش داده، افزود: طی این مدت تماس با اورژانس اجتماعی و خط 1480 بهزیستی رشد 400 درصدی داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به اینکه در حال حاضر چند زوج در نوبت فرزندخواندگی قرار دارند، گفت: تعداد متقاضیان فرزند سه برابر بچه های بی سرپرستی است که در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می شوند به همین علت مدت زمان انتظار آن ها طولانی خواهد بود.

وی شرح داد: در حال حضار پرونده زوجینی که از سال 96 و 97 درخواست فرزندخواندگی داده اند در حال آنالیز است.

این مسئول افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر شرایط فرزندخواندگی تا حد زیادی آسان شده و متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی طبق اولویت در نوبت قرار بگیرند.

وی شرح داد: در حال حضار 360 کودک در 20 مرکز شبه خانواده بهزیستی که هر یک از آن ها 12 نفر ظرفیت دارد نگهداری می شوند و علاوه بر این، 300 برای کودک که به وسیله یکی از اعضای خانواده یا فامیل نگه داری می شوند هم یارانه تعلق گرفته است.

وی در پاسخ به چگونگی روبرو بهزیستی با کرونا شرح داد: در حال حاضر بیش از 4000 نفر در آسایشگاه های معلولین، خانه های سالمندان و مراکز اعصاب و روان بهزیستی نگه داری می شوند که حساسیت بالایی در مورد ابتلا به کرونا دارند.

حیدری گفت: خوشبختانه با تمهیدات انجام شده به ویژه در خانه های سالمندان که بیشترین امکان شیوع کرونا را دارند، اندازه فوتی های جامعه هدف بسیار کم بوده است.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8240

به "افزایش 400 درصدی تماس های اورژانس اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 400 درصدی تماس های اورژانس اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید