افزایش همکاری های شهرداری و میراث فرهنگی کاشان

به گزارش مجله هاستفا، روز گذشته و با حضور رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، اولین نشست با شهردار جدید منطقه ویژه تاریخی فرهنگی کاشان برگزار گردید.

افزایش همکاری های شهرداری و میراث فرهنگی کاشان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، مهران سرمدیان روز گذشته 17 تیرماه و در این نشست مشترک ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شهردار سابق منطقه ویژه تاریخی فرهنگی کاشان، با اعلام این مطلب، گفت: امید می رود تا با این انتصاب جدید در شهرداری منطقه ویژه تاریخی فرهنگی کاشان، سطح همکاری های دوجانبه، بیش از پیش افزایش یابد.

او در ادامه با اشاره به قابلیت های فراوان شهر تاریخی کاشان در زمینه گردشگری، اضافه نمود: با برنامه ریزی صحیح و بازسازی بناهای ارزشمند و همچنین ساماندهی بافت تاریخی، می توانیم توسعه چشم گیری در صنعت گردشگری پیش رو داشته باشیم، لذا همکاری و مشارکت هر چه بیشتر میراث فرهنگی با شهرداری در راستای احیای بافت تاریخی می تواند زمان رسیدن به توسعه مطلوب صنعت گردشگری را کوتاه تر کند.

ابوالفضل ساروقیان شهردار جدید منطقه ویژه تاریخی فرهنگی کاشان نیز در این نشست مشترک با ایراد سخنانی گفت: برنامه ریزی و هماهنگی بین این دو ارگان می تواند در احیای بافت تاریخی و بازسازی آثار ارزشمند تاریخی کاشان با دیدگاه هم افزایی، نتیجه ای مطلوب و دوچندانی را در پی داشته باشد.

او اضافه نمود: طی بازدیدهای که در چند روز گذشته از بازار و بافت تاریخی کاشان داشته ام، فضای کار را در این حوزه بسیار وسیع و انجام عملیات اجرای احیای بافت را ضروری دیدم، لذا امیدوارم با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

ساروقیان تاکید نمود: با توجه به دیدگاه مثبت اعضای شورای شهر و شهردار کاشان نسبت به توسعه گردشگری و احیای بافت تاریخی، خواهیم توانست اعتبارات نسبتا خوبی را در این حوزه برای امسال اختصاص دهیم.

در خاتمه جلسه مقرر شد از هفته آینده بازدیدهای مشترکی با حضور مسئولین و کارشناسان دو نهاد مذکور از بازار و بافت های تاریخی انجام گردد تا در اجرای پروژه های بازسازیی تسریع گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4542

به "افزایش همکاری های شهرداری و میراث فرهنگی کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش همکاری های شهرداری و میراث فرهنگی کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید