اشتباهاتی که لایه نچسب تابه را از بین میبرند

به گزارش مجله هاستفا، بیشتر آشپزهای خانه یک ظرف خوب نچسب را دوست دارند. به هر حال ، چه چیزی رضایت بخش تر از تماشای سر خوردن تخم مرغ ها از بالای اجاق گاز به بشقاب بدون هیچ گونه آشفتگی است؟

اشتباهاتی که لایه نچسب تابه را از بین میبرند

به گزارش خبرنگاران،اما این تنها درصورتی امکان پذیر است که از قابلمه های نچسب خود به خوبی مراقبت کنید و اشتباهات مهم و قابل توجهی در تابه نچسب انجام ندهید. برخی از راه ها وجود دارد که شما احتمالاً به ظروف آشپزی خود آسیب جدی می رسانید و از دوام آنها برای سالهای بعدی جلوگیری می کنید.

1.استفاده از ظروف فلزی در برابر ظرف نچسب.

وقتی با یک ظرف نچسب پخت و پز می کنید ، از لیسک ، کفگیر ماهی فلزی یا انبر فلزی تیز استفاده نکنید. زیرا سطح آن را خراشیده می کند و باعث می شود پوشش از روی ظرف روی غذای شما بیفتد. بلکه پیشنهاد می شود که به جای آن از کفگیرهای پلاستیکی استفاده کنید.

2.طبخ غذاهای اسیدی در ظرف نچسب.

هنگام تهیه غذاهای بسیار اسیدی ، مانند گوجه فرنگی و مرکبات ، از قابلمه های نچسب استفاده نکنید. این غذاها می توانند فرایند پیری سطح نچسب را تسریع کنند زیرا اسید به آرامی باعث تاول زدن آن می شود.

3.حرارت را خیلی زیاد نکنید.

درجه حرارت شدید باعث کاهش عمر ظرف می شود و مواد شیمیایی سمی در هوا آزاد می شود.

4.آن را خالی گرم نکنید.

اجازه ندهید که ظرف بدون چیزی در آن گرم شود ، در غیر این صورت شروع به انتشار گاز می کند. اطمینان حاصل کنید که با گرم شدن مقدار کمی چربی در تابه وجود دارد. دود روغن و کره از دمای خارج از گاز خارج شده است ، بنابراین این یک نشانه بصری عالی برای گرم شدن ظرف است.

  1. تمیز کردن ظرف را خیلی سخت انجام دهید.

از پاک کننده های سنگین مانند دنباله دار یا مسواک زدن خیلی سخت خودداری کنید ، زیرا این امر می تواند به پوشش سطح آسیب برساند. فکر کنید که این یک لایه از پوست بالای ظرف است.

  1. قرار دادن آن در ماشین ظرفشویی.

ماشین ظرفشویی علاوه بر تمیز کردن شدید ، آب ظرف شما همچنین می تواند به ظرف نچسب شما آسیب برساند. مواد شیمیایی و تغییر دما در نهایت باعث پوسته پوسته شدن می شود.

روش مناسب برای تمیز کردن ظرف نچسب ، شستن آن در آب صابون و از بین بردن خرده ریزها و شکاف های تمیز با یک پد یا اسفنج نایلونی غیر ساینده است. هنگام انجام این کار حتماً از قسمت بیرون و داخل ظرف بردارید.

7.آن را در کابینت خود قرار ندهید.

بعد از تمیز کردن ، مرحله بعدی ذخیره هوشمندانه ظرف های نچسب شماست. اگر می توانید از انباشتن آنها خودداری کنید. مالش که می تواند در اثر انباشته شدن ایجاد شود ، می تواند به آن پوشش ظریف آسیب برساند.

اگر لازم است آن را روی هم قرار دهید ، یک حوله تمیز و نرم را بالا و پایین قرار دهید تا از خراشیده نشود.

گزینه دیگر این است که بشقاب های کاغذی را بین تابه های نچسب خود قرار دهید. با این حال آویختن آن ها بهترین گزینه است.

  1. اگر کمی از نرمی خود را از دست داد آن را دور نیندازید.

از آنجا که پوشش نچسب فقط یک لایه نازک در بالای ظرف است ، این نوع ظروف تقریباً به دوام اسکله های ساخته شده از مواد دیگر (مانند فولاد ضد زنگ ، فولاد کربن یا چدن) دوام ندارند.

اما اگر نچسب شما عامل خود را از دست داد ، هنوز آن را دور نریزید.

این یک ترفند برای دوباره نرم شدن آن است : ظرف را به مدت 30 ثانیه روی حرارت ملایم روی مشعل قرار دهید ، سپس یک قاشق چای خوری روغن خنثی مانند کانولا یا سبزیجات بریزید. آن را با یک دستمال کاغذی روی سطح بمالید ، و بیش از حد را پاک کنید.

هر زمان که متوجه چسبندگی شدید این فرایند را تکرار کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6258

به "اشتباهاتی که لایه نچسب تابه را از بین میبرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهاتی که لایه نچسب تابه را از بین میبرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید