از کاهش 50 درصدی مصرف گوشت تا حضور آرنولد و کامرون در تبلیغات

به گزارش مجله هاستفا، دولت چین طرحی جدید برای مبارزه با گرم شدن زمین ارائه نموده است که می تواند معضل چاقی و دیابت را نیز در این کشور حل نماید.

از کاهش 50 درصدی مصرف گوشت تا حضور آرنولد و کامرون در تبلیغات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، دولت چین طرحی برای کاهش 50 درصدی مصرف گوشت در این کشور شروع نموده است.

بر اساس گزارش گاردین، این طرح که حمایت فعالان محیط زیست را نیز به دنبال داشته است می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال 2030 تا 1 میلیارد تن کاهش دهد.

این طرح همچنین می تواند کمکی برای برطرف مسائل چاقی و دیابت در این کشور فراهم سازد.

این طرح دولت چین که به منظور کاهش مصرف گوشت شهفرایندان این کشور یک برنامه طرح ریزی شده است به منظور کاهش مصرف گوشت شهفرایندان شروع شده در واقع حرکتی در کوشش برای جلوگیری از گرم شدن زمین است.

دستورالعمل های غذایی جدید که توسط وزارت بهداشت چین ترسیم شده توصیه می نماید که شهفرایندان این کشور 1.3 میلیاردی باید به ازای هر نفر در هر روز بین 40 تا 75 گرم گوشت مصرف نمایند.

این طرح نه تنها برای بهبود بهداشت عمومی مفید است بلکه می تواند از انتشار بخش قابل توجهی از گازهای گلخانه ای جلوگیری کند.

حزب کمونیست چین که متحدان غیرمعمولی در میان افراد مشهور هالیوود از جمله آرنولد شوارتزنگر و جیمز کامرون پیدا نموده است، از حضور آنها در تبلیغات خود برای شروع این طرح استفاده خواهد نمود.

بر اساس دستورالعمل جدید، میزان دی اکسیدکربن فراوریی و گازهای گلخانه ای صنعت دام چین تا سال 2030 به میزان 1 میلیارد تن کاهش خواهد یافت.

در سطح دنیای، 14.5درصد از فراوری گازهای گلخانه ای که منجر به گرم شدن سیاره زمین می گردد از محل نگهداری دام فراوری می گردد که این میزان بیش از فراوری این گازها توسط بخش حمل و نقل است.

نگهداری و پرورش دام گاز متان فراوانی فراوری می نماید که یک گاز گلخانه ای بسیار قوی محسوب می گردد.

مدیر کل مرکز ملی چین در بخش تغییر استراتژی آب و هوا و همکاری های بین المللی می گوید که به وسیله تغییر شیوه زندگی، دولت چین انتظار دارد که میزان فراوری گاز متان و کربن صنعت دام کاهش یابد و از این طریق فرایند گرمایش زمین کاهش یابد.

گزارش جداگانه ای که توسط دانشمندان در دانشگاه آکسفورد منتشر شده است نشان می دهد استفاده گسترده از گیاهخواری در سراسر دنیا می تواند دست کم نزدیک به دو سوم از انتشار گازهای گلخانه ای بکاهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: تسنیم
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2850

به "از کاهش 50 درصدی مصرف گوشت تا حضور آرنولد و کامرون در تبلیغات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کاهش 50 درصدی مصرف گوشت تا حضور آرنولد و کامرون در تبلیغات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید