از شر معده درد ماه رمضان خلاص شوید

به گزارش مجله هاستفا، احتمالا فکر می کنید ابتلا به یبوست و مسائل گوارشی در هنگام روزه داری امری طبیعی است، اما به هیچ وجه این گونه نیست!

از شر معده درد ماه رمضان خلاص شوید

در ماه مبارک رمضان، بعضی افراد دچار مسائلی در معده مانند نفخ، آروغ زدن، بدهضمی و ری فلاکس اسید می شوند. این مسائل فقط برای کسانی ایجاد نمی گردد که از قبل مسائل گوارشی دارند، بلکه افرادی که هرگز مسائل گوارشی نداشته اند نیز ممکن است دچار شوند و علت آن نیز عادت های غذایی طی ساعت هایی است که افراد روزه نیستند. همراه خبرنگاران باشید تا با روش های برطرف معده درد در ماه رمضان آشنا شوید.

پرخوری نکنید

وقتی غذای زیادی در معده تان دارید، فشار داخل معده بسیار زیاد شده و باعث می گردد اسید معده به سمت بالا و مری آمده و سوزش سر دل ایجاد کند. پری معده منجر به درد و ناراحتی می گردد.

آهسته و با تمرکز غذا بخورید

آهسته غذا خوردن نه تنها برای گوارش مفید است بلکه یاری می نماید کمتر بخورید. یادتان باشد 20 دقیقه طول می کشد تا معده پیغام سیری را به مغزتان ارسال کند.

غذای چرب و پر ادویه و سرخ شده کمتر بخورید

چربی، سرعت گوارش و هضم غذا را کم می نماید و می تواند سبب ری فلاکس گردد. غذاهای تند و ادویه دار می توانند موجب معده درد شوند.

بعد از افطار پیاده روی کنید

اگر بعد از صرف افطار پیاده روی نکنید، احتمال اینکه به سوزش معده یا ری فلاکس دچار شوند زیاد است؛ بنابراین بعد از افطار به یک پیاده روی کوتاه بروید.

با این راهکارها از یبوست پیشگیری کنید

یبوست یکی از معمول ترین مسائل گوارشی طی روزه داری است. شما باید به مصرف فیبر و آب در ماه رمضان بیشتر توجه کنید. فیبر را از غذاهای طبیعی مانند میوه ها و سبزی ها و نان و غلات کامل دریافت کنید. در ضمن به مقدار کافی آب بنوشید تا این مقدار فیبر بیشتری که مصرف می کنید، نتیجه را معکوس نکند و دچار یبوست نشوید.

تیره شدن ادرار یا کم ادرار شدن

هرچند این مسئله یک مشکل گوارشی نیست اما یک عملکرد بدنی است که طی ماه رمضان و روزه داری بسیار رایج است. اغلب، افراد فکر می نمایند طبیعی است طی روز ادرار ننمایند یا ادرارشان تیره باشد اما درواقع این علامت خوبی نیست. چه تیرگی ادرار و چه ادرار نکردن طی روز اغلب علامت دهیدراته شدن بدن است.

در مصرف خرما زیاده روی نکنید

خرما یکی از خوراکی های مرسوم در ماه رمضان است که اغلب هم در سحری و هم در افطاری وجود دارد. باید بدانید خرما کربوهیدراتی به نام فروکتان نیز دارد که در روده تخمیر شده و گاز ایجاد می نماید. پس در مصرف خرما زیاده روی نکنید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب غذاهای مضر قبل از خواب را بشناسید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 10089

به "از شر معده درد ماه رمضان خلاص شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شر معده درد ماه رمضان خلاص شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید