ارزش اقتصاد دیجیتال جنوب شرق آسیا به 240 میلیارد دلار می رسد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، این تحقیق که با همکاری Temasek Holdings اجرا شده، نشان می دهد مهم ترین عامل رونق اقتصاد دیجیتالی در جنوب شرق آسیا افزایش استفاده از گوشی های هوشمند متصل به اینترنت برای انجام فعالیت های تجاری و به جریان انداختن کسب و کارهای مختلف است. ارتقای زیرساخت های مخابراتی و افزایش سرعت دسترسی به اینترنت نیز در این زمینه موثر است.

ارزش اقتصاد دیجیتال جنوب شرق آسیا به 240 میلیارد دلار می رسد

بر اساس این آنالیز، کسب و کارهای آنلاینی مانند تاکسی یابی و به اشتراک گذاری خودرو، تجارت الکترونیک، خدمات مسافرت آنلاین، رسانه های آنلاین، تحویل آنلاین غذا و نیز خدمات اشتراک موسیقی و ویدئو از جمله محبوب ترین خدمات اقتصاد دیجیتال هستند که به فعالیت های اقتصادی در جنوب شرق آسیا رونق بخشیده اند.

بر همین اساس، ارزش اقتصادی کل اقلام و خدمات به فروش رفته در فضای آنلاین با افزایش 37 درصدی در سال 2018 نسبت به سال 2017 به 72 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم در سال 2025 به 100 میلیارد دلار می رسد که افزایش اعتماد مشتریان عامل اصلی این رشد است.

از جمله شرکت های پیروز تجارت الکترونیک در جنوب شرق آسیا می توان به علی بابا، Sea Ltds Shopee و Tokopedia در اندونزی اشاره نمود.

بر همین اساس تنها ارزش خدمات تاکسی یابی و به اشتراک گذاری خودرو به صورت آنلاین تا سال 2025 به 30 میلیارد دلار می رسد. اطلاعات و ارقام ذکر شده در این گزارش مربوط به شش کشور اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 560

به "ارزش اقتصاد دیجیتال جنوب شرق آسیا به 240 میلیارد دلار می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش اقتصاد دیجیتال جنوب شرق آسیا به 240 میلیارد دلار می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید