احمد آزاد خواننده قدیمی درگذشت

به گزارش مجله هاستفا، احمد آزاد، خواننده قدیمی در سن 60 سالگی در ایران درگذشت.

احمد آزاد خواننده قدیمی درگذشت

احمدآزاد در 17 فروردین 1340 به دنیا آمد.آزاد خواننده، آهنگساز، شاعر، ترانه سرا، نوازنده، روزنامه نگار، نویسنده، مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون بود.

زندگی هنری و شخصی احمد آزاد

احمد آزاد در اصفهان دوره های ردیف ها و دستگاه های موسیقی ایران را نزد تاج اصفهانی و سلفژ را نزد هوشنگ بهشتی گذراند. پس از خروج از ایران و زمانی که در رشته مهندسی برق به تحصیل اشتغال داشت، مبانی موسیقی را نزد لقمان ادهمی و مهدی تاکستانی فرا گرفت.

او هم چنین ردیف های آوازی را با دوامی، میرزا عبدالله، محمود کریمی گذراند و در مقاطعی از محضر حبیب الله خان بدیعی، جلیل زلاند و ایرج بهره برد.

بنابر آگهی فوت که صفحه اینستاگرامی وب سایت خصوصی منتشر نموده، احمد آزاد در اصفهان و در آرام گاهی خانوادگی به خاک سپرده شده و چهارشنبه برای او مراسم سوم و هفتم برگزار می گردد.

وی بعلاوه در دانشگاه های آمریکا به تحصیل در رشته های مهندسی برق، مهندسی پرواز، خلبانی، دکترای متافیزیک، و روانشناس اجتماعی، هیپنوتیزم بالینی پرداخت.

او در اویل فعالیتش در امریکا با سیاوش زندگانی به همکاری و اجرای کنسرت پرداخت. احمد آزاد در دهه شصت با خواندن آهنگ هایی موسوم به کوچه بازاری به معروفیت رسید.

احمد آزاد چند سالی بود که در اصفهان زندگی می کرد. او امروز، دهم آبان 1400 پس از مدتی بیماری در سن 60 سالگی درگذشت

منبع: فرارو
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9091

به "احمد آزاد خواننده قدیمی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمد آزاد خواننده قدیمی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید