احتمال تعویق کنکور سراسری 99؛ جلسه سرنوشت ساز دو وزیر

به گزارش مجله هاستفا، درپی شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران و همچنین اعلام شرایط قرمز در بسیاری از این شهرها زمزمه های تغییر زمان برگزاری آزمون های سراسری از جمله آزمون دکتری، کنکور و کارشناسی ارشد و همچنین آزمون های وزارت بهداشت از سوی بعضی مسئولان از جمله اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و همچنین بعضی مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا قوت گرفت.

احتمال تعویق کنکور سراسری 99؛ جلسه سرنوشت ساز دو وزیر

سخنگوی کمسیون آموزشی مجلس: ستاد ملی مبارزه با کرونا باید تصمیم بگیرد

برهمین اساس احمد حسین سلامی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در رابطه با زمان برگزارش آزمون سراسری سال جاری توپ را در میدان ستاد ملی مبارزه با کرونا انداخت و در تبادل نظر با ایلنا اظهار کرد: برگزاری یا عدم برگزاری کنکور منوط به نظر نهایی ستاد ملی مبارزه با کرونا است.. وی ادامه داد: هر مصوبه ای که ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره برگزاری کنکور بگیرد، لازم الاجرا است؛ زیرا تصمیمات این ستاد، کشوری است. این مقام مسئول یادآور شد: اصلاً شاید با توجه به شرایط کشور و بالا رفتن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا، ستاد ملی بگوید همه چیز تعطیل گردد آن وقت خود به خود کنکور هم به تعویق می افتد.

نامه مهم عضو کمیسیون آموزش به رئیس جمهور درباره زمان کنکور

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تهیه و تدوین نامه ای به رئیس جمهور اطلاع داد.

وی اضافه کرد: در این نامه از رئیس جمهور خواسته شده تا نسبت به تعویق کلیه آزمون ها و کنکور های سراسری اقدام نموده و در زمان برگزاری آن ها در موعد تعیین تجدیدنظر کند.

جلسه مهم وزرای بهداشت و علوم در مورد برگزاری آزمون های سراسری

صبح امروز (شنبه 21 تیر) سعید نمکی وزیر بهداشت در پیغامی اینستاگرامی از برگزاری جلسه عصر امروز در وزارت بهداشت برای شرایط و زمان برگزاری آزمون های سراسری با حضور مسئولان آموزش عالی کشور اطلاع داد.

متن پیغام اینستاگرامی سعید نمکی وزیر بهداشت به توضیح زیر است:

برگزاری جلسه ای پیرامون جلسه ای عصر امروز در وزارت بهداشت میزبان وزیر محترم علوم و مسئولان سازمان سنجش هستم تا سریعا درباره شرایط و زمان برگزاری آزمون های سراسری تصمیم گیری کنیم.

دغدغه ها و نگرانی داوطلبان عزیز را شنیدم و امیدوارم نتیجه این جلسه باعث رفع شدن اضطراب و نگرانی چند ماهه این عزیزان گردد.

قطعا سلامت مردم عزیز مهمترین اولویت تمام تصمیمات ما در وزارت بهداشت است.

تاکید وزیر علوم به برگزاری کنکور در زمان مقرر

این جلسه در حالی برگزار می گردد که هفته گذشته منصور غلامی وزیر علوم از برگزاری آزمون سراسری، ارشد و دکتری در موعد مقرر خود با رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع داده بود.

غلامی از گفته بود که در آزمون های پیش رو فاصله جایگاه ها بیش از گذشته و با استاندارد وزارت بهداشت مطابقت خواهد داشت و تعداد شعبه های آزمون نیز بیشتر پیش بینی شده است به طوریکه همه داوطلبان در شهرهای محل زندگی خود آزمون خواهند داد.

بر اساس تصمیمی که 16 اردیبهشت 99 به وسیله ستاد مقابله با کرونا اعلام شد، قرار شد آزمون دکتری 99 روز پنج شنبه 26 تیر ماه، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پنج شنبه 2 مرداد و آدینه 3 مرداد، کنکور سراسری پنج شنبه 30 و آدینه 31 مرداد، آزمون فنی و حرفه ای آدینه 14 شهریور و آزمون کارشناسی ناپیوسته آدینه 14 شهریور برگزار گردد و پیش از این نیز قرار بود آزمون دکتری روز آدینه 9 خرداد و آزمون ارشد در روزهای 22 و 23 خرداد ماه جاری برگزار شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4583

به "احتمال تعویق کنکور سراسری 99؛ جلسه سرنوشت ساز دو وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تعویق کنکور سراسری 99؛ جلسه سرنوشت ساز دو وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید