آیا آرامکو پس از حملات پهپادی کمر راست نموده است؟، فرانس 24 از آخرین وضعیت این غول نفتی گزارش داد

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران: شبکه فرانس 24 بامداد آدینه خاطرنشان کرد که شرکت آرامکو که قرار بود هفته آینده سهام خود را در بازار جهانی بورس عرضه کند، زمان ازسرگیری فعالیت های خود در بورس را دوباره به تعویق انداخته است.

آیا آرامکو پس از حملات پهپادی کمر راست نموده است؟، فرانس 24 از آخرین وضعیت این غول نفتی گزارش داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از این رسانه فرانسوی، عرضه سهام بورس شرکت آرامکو که قرار بود از ماه نوامبر (آبان) شروع به کار کند، با تاخیر فعالیت های شرکت به ماه های دسامبر و ژانویه (دی و بهمن) موکول شده است.

یک منبع خبری به فرانس 24 گفت، در ماه های آینده قرار است شرکت نفتی آرامکو در سهام بورس به مقدار 1.5 تا دو هزار میلیارد دلار ارزش گذاری گردد.

رسانه فرانسوی در ادامه گفت، از عمده دلایل تاخیر عملیاتی شدن کامل شرکت نفتی آرامکو تاثیر بسیار قوی حملات پهپادهای انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان بوده است.

پیش از این امین ناصر مدیرعامل شرکت آرامکو گفت که ظرف چند هفته آینده شرکت نفتی دنیا را وارد بازار بورس می نماید؛ اتفاقی که بازارهای بین المللی بورس بی صبرانه انتظارش را می کشند، چرا که قرار بوده که این بزرگ ترین ورود یک شرکت به بازار بورس از نظر حجم سرمایه باشد.

اما حملاتی که به پالایشگاه های آرامکو انجام شده، عربستان را چه از نظر نظامی و چه از نظر مالی تحت تأثیر قرار داده است.

این حملات زیان های مالی عظیمی به بار آورده اند، و بر ارزش آرامکو به سرعت تأثیر گذاشته است. تحلیل گران پتروشیمی در لندن می گویند که سرمایه گذاران دنیا از این پس ریسک سرمایه گذاری در این شرکت را بالاتر از گذشته می دانند و ارزش سهام آرامکو در شرایط فعلی با خطر ریزش شدید روبروست.

از نظر آن ها، حتی اگر اوضاع در این شرکت به سرعت به حال عادی بازگردد ارزش درازمدت این شرکت باید کاملا از نو ارزیابی گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 785

به "آیا آرامکو پس از حملات پهپادی کمر راست نموده است؟، فرانس 24 از آخرین وضعیت این غول نفتی گزارش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آرامکو پس از حملات پهپادی کمر راست نموده است؟، فرانس 24 از آخرین وضعیت این غول نفتی گزارش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید