آغاز تحقیقات ترکیه علیه سیسی و 29 مقام مصری به اتهام جنایت علیه بشریت

به گزارش مجله هاستفا، منابع آگاه از آغاز تحقیقات دادستانی کل استانبول علیه رئیس جمهوری مصر و 29 مقام مصری به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت خبر دادند.

آغاز تحقیقات ترکیه علیه سیسی و 29 مقام مصری به اتهام جنایت علیه بشریت

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی21، گولدن سونمز، وکیل و فعال حقوقی ترکیه ای گفت که دفتر دادستانی کل استانبول سه شنبه تحقیقات علیه عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و 29 مقام دیگر این کشور را به اتهام شکنجه و ارتکاب جنایت علیه بشریت را آغاز کرد.

وی این اظهارات را در دادگاه چاغلیان استانبول و در حضور عمر جمال متولی ابراهیم دانشجوی مصری بیان کرد؛ دانشجوی مصری که پیشتر توسط مقامات مصر بازداشت شده بود.

سونمز که وکیل عمر ابراهیم است در این باره گفت: عمر از تلاش برای قتل و اعدام در میدان رابعه در قاهره جان سالم به در برد و شاهد صدها قتل و اعدام غیر قانونی در آنجا و مناطق و میادین دیگر بوده و دانشجوی مصری است که به شکل غیرقانونی و به مدت سه سال در مصر بازداشت شده بود و در هفت زندان و مرکز اطلاعات این کشور حضور داشته است.

وی اضافه کرد: عمر ابراهیم برای مدت طولانی به شدت توسط پلیس مصر و در زندان مورد شکنجه قرار گرفته و همچنان از آثار همیشگی شکنجه رنج می برد. همه این جنایات با اسناد و از طریق عکس و فیلم در دادخواست پرونده جنایی و پیوست های آن ارائه شده است. عمر ابراهیم علاوه بر بیان جزئیات تمامی شکنجه هایی که با آن روبرو بوده آنچه بر سر پدر و برادرانش نیز آمده را تشریح کرده است.

سونمز در ادامه شرح داد: عبدالرحمن برادر عمر شش سال است که توسط مقامات مصر زندانی شده و ممکن است که به دلیل شرایط نامناسب جسمی اش جانش را در زندان از دست بدهد. عبدالعزیز برادر دیگر وی نیز سه سال است که در زندان به سر می برد و 30 روز است که هیچ خبری از او نیست و هردو به شدت و به اشکال مختلف مورد شکنجه قرار گرفته اند. عمر شاهد جنایت علیه قربانیان بوده و به همین دلیل خانواده او از ترکیه انتظار تحقق عدالت علیه مظلومان را دارند.

این وکیل ترکیه ای ادامه داد: به همین دلیل دفتر دادستانی کل استانبول تحقیقات درباره جنایات علیه بشریت عبدالفتاح سیسی و زیر دستانش را آغاز کرده است.

وی همچنین اعلام نمود: ترکیه کشوری دارای صلاحیت قضایی جهانی است و این فرصتی برای محاکمه مجرمان است؛ چراکه این جرایم جنایت علیه بشریت محسوب می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5858

به "آغاز تحقیقات ترکیه علیه سیسی و 29 مقام مصری به اتهام جنایت علیه بشریت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز تحقیقات ترکیه علیه سیسی و 29 مقام مصری به اتهام جنایت علیه بشریت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید