مروری بر آب و هوای بانکوک تایلند

به گزارش مجله هاستفا، در این اینجا می خواهیم شما گردشگران و توریست های عزیز تور تایلند را با آب و هوای بانکوک تایلند آشنا کنیم . به دلیل آنکه بانکوک در عرض جغرافیایی گرمسیری قرار گرفته است دارای آب و هوای گرم و مرطوب است .

مروری بر آب و هوای بانکوک تایلند

بانکوک در طول سال دارای سه فصل آب و هوایی است .

  • بادهای موسمی جنوب غربی بین ماه مه و ژولای میوزند و تا اوایل نوامبر طول می کشد (یعنی در میانه اردیبهشت تا تیر وارد می گردد و تا آبان طول میکشد) .
  • بادهای موسمی شمال شرقی یک دوره خشک با کاهش نسبی دما تا اواسط فوریه (بهمن) ادامه میابد.
  • از مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت) درجه حرارت نسبتا افزایش میابد .

هر چند ممکن است بارانهای زیادی دراوایل ماه اکتبر شروع گردد . بنابراین بردن چتر برای شما بسیار لازم است . با در نظر دریافت موارد فوق ، بهترین زمان برای سفر بانکوک در ماههای نوامبر و ژانویه است که شرایط آب و هوایی در بهترین حالت واقع شده است .

همانطور که بانکوک ادعا می نماید که داغترین شهر دنیا است ، انتظار می ورد در فصل گرما در طول روز دمای هوا تا بیش از 30 درجه باشد . البته آب و هوای بانکوک در هر روز گرمترین آب و هوا در دنیا نیست ولی بطور کلی هوا گرم است و در طول شب به طور قابل توجهی سرد نیست .

دو دوره از آوریل تا می و سپتامبر تا اکتبر ، رطوبت بالاست . بادهای موسمی جنوب غربی در ماههای مه و اکتبر وارد می شوند که شرایط ناپایدار و ابری دارند و برای بسیاری خوشایند است .

بهترین زمان برای رفتن به بانکوک

بهترین ماه برای سفر به بانکوک از دسامبر تا فوریه است ؛ این ها ماه های سرد را تشکیل می دهند . در این ماه ها در طول شب ها درجه حرارت کمتر از 20 درجه سانتیگراد کاهش می یابد . آب و هوا بانکوک در این ماه ها عمدتا آرام است ، به این معنی تقریبا هر روز آسمان آبی است .

با تور تایلند همراه باشید
منبع: تایتور
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 113

به "مروری بر آب و هوای بانکوک تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر آب و هوای بانکوک تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید